נטע ברזילי עונה: למה תרנגולות ומאיפה הגיע ה"כפרה עליכם"?

במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום בליסבון הסבירה נטע ברזילי את היציאה שחיממה לכולם את הלב, סיפרה למי הקדישה את "Toy" ואיך הגיעו ל"בקה-בקה". אז איך ייראה הגמר?

יואב צפיר, נטע ברזילי ודורון מדלי במסיבת העיתונאים בליסבון (צילום: טלי כץ, כאן11)
יואב צפיר, נטע ברזילי ודורון מדלי במסיבת העיתונאים בליסבון (צילום: טלי כץ, כאן11)

אחרי ההתרגשות של העלייה לגמר האירוויזיון, קיבלו העיתונאים הישראלים הזדמנות לדבר עם נטע ברזילי במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום בליסבון. הביצוע ל"Toy" אמש (שלישי) סחף את הקהל, ואת ההופעה חתמה ברזילי ב"תודה אירופה! כפרה עליכם". אבל השמחה בישראל מהולה בדאגה קלה, שכן ברזילי ירדה מהמקום הראשון בטבלאות ההימורים אל המקום הרביעי. אירוויזיון 2018 יתקיים במוצאי שבת הקרובה (12.5). עדכון: נכון לבוקר האירוויזיון, ברזילי טיפסה בחזרה למקום השני בטבלאות ההימורים.

"אני עוברת מסע מדהים, זה מטורף", אמרה היום ברזילי. "גם מוזיקלית זה שונה ממה שעשיתי עד עכשיו. לא אגיד שאני לא מתגעגעת לזה (למוזיקה שלה – א"ר), אבל זאת תקופה".

עוד כתבות מעניינות:
פספסתם את חצי הגמר? הנה כל מה שקרה שם
ישראל איבדה את המקום הראשון באתרי ההימורים
מתלבשי אירוויזיון 2018: מי הפגיז בסטייל ומי פידח?
בוחן פתע: עד כמה אתם מכירים את "Toy"?

"ה'כפרה עליכם' יצא לי בחזרות יום קודם, כי היו מלא ישראלים בקהל", סיפרה ברזילי. "ראיתי אותם ובגלל שעשיתי את זה בחזרה אז הייתי חייבת לעשות את זה גם במופע. זה משפט נורא טבעי ושגור אצלי".

ומאיפה הגיעו התרנגולות? דורון מדלי, שכתב והלחין את "Toy" עם סתיו בגר, הסביר: "בסקיצה שהגשנו לוועדה עשינו בפזמון 'בדה-בדום-בדה-בדה-דום' ולא קולות של תרנגול. אחר כך עשינו חזרה עם נטע ותוך כדי היא אלתרה בג'יבריש ואז היא עשתה את ה'בקה בקה' ואורו עינינו. לגמרי שכחתי מסמל התרנגול של פורטוגל, ומה שמדהים זה שאחרי זה גילינו ש'בקה' זה טיפש ביפנית ולא ידענו גם את זה, ככה שזה היה שיעור מאלף במשמעות של שפה".

נטע ברזילי (צילום: באדיבות הסטייליסט איתי בצלאלי)
נטע ברזילי (צילום: באדיבות הסטייליסט איתי בצלאלי)

ברזילי משדרת ביטחון רב, אבל בהתחלה היא חששה מאד. "לא רציתי לחשוב בגדול כשהלכתי לתוכנית, רציתי עבודה – עשיתי חתונות והייתי גננת. אמרתי שאני לוקחת את עצמי בידיים ונרשמתי לאודישן. לא אהבתי ריאליטי כי פחדתי ממה שיקרה אם אכשל. היה לי מזל שהיה פה מי שידע וראה מי אני, והבין איך להציג את זה לעולם. ציפיתי לכמה גיגים ועכשיו אנחנו פתאום יושבים פה. הבנתי שאם כבר זכיתי (ב"כוכב הבא" – א"ר) אז אני רוצה לעשות משהו גדול – ואני מניחה שזה מה שקרה".

לשאלת Time Out השיבה ברזילי בהתרגשות כי הקדישה את השיר להורים שלה, והוסיפה כי יש להם תפקיד חשוב בדרך שעשתה. "יש לי מזל שיש לי הורים שנתנו לי להרגיש כמו הדבר הכי טוב עלי אדמות. הם לא הפסיקו לתמוך בי ואמרו לי, 'את מיוחדת, את מיוחדת'. לא האמנתי להם וחשבתי שאין סיכוי, שאני לא יפה ואני לא מוצלחת, אמרתי לאמא שלי שתפסיק לשקר לי, אבל הם אף פעם לא ויתרו ואני חייבת את זה להם".

נטע ברזילי בחצי גמר האירוויזיון אמש בליסבון
נטע ברזילי בחצי גמר האירוויזיון אמש בליסבון

מבין המדינות המתחרות, הפייבוריטית של ברזילי היא שווייץ, "אבל היא הודחה. הם שלחו לי וידאו שלהם עושים מוזיקה עם פירות וירקות וזה נורא מיוחד. קפריסין מדהימה, יש לה אנרגיה מטורפת. אני אוהבת גם את צרפת, האלבני הפתיע, תותח, הצ'כי אחלה נאמבר והוא חמוד".

ומה אחרי האירוויזיון? אחד העיתונאים התעניין לדעת אם ברזילי כבר קיבלה הצעות מחו"ל. "אני אוהבת לעבוד קשה", השיבה. "גם אם יש הצעות, עד שלא חותמים – לא מדברים. יש את טדי, אנשים שאני מאמינה בהם, וגם אם לא יהיו חוזים בינלאומיים אז אני אמשיך לעבוד קשה כאן". בנקודה זאת התערבה טמירה ירדני, שעומדת בראש "טדי הפקות", ואמרה כי ברזילי קיבלה הצעות.

במסיבת העיתונאים המשותפת שנערכה אתמול עם כל מי שעלה לגמר, קשה היה להתעלם מהאנגלית השוטפת של ברזילי. "למדתי בבית ספר בינלאומי וזה נשאר", הסבירה. "אמא שלי דאגה לדחוף אותי לכיתות של דוברי אנגלית ואני ראיתי כל הזמן טלוויזיה. בגלל השמיעה המוזיקלית אני מתחילה לחקות מבטאים של מראיינים".

נטע ברזילי בחזרה הראשונה בליסבון (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי בחזרה הראשונה בליסבון (צילום: אנדרס פוטינג)

כשהמשלחת הישראלית נשאלה אם המצב הביטחוני עלול לפגוע בסיכוי לנצח, ענה מדלי: "התשובה היא לא. מה הקשר? תצאו מזה, התקשורת אומרת שאנחנו נפסיד בגלל אנטישמיות וזה שטויות".

לשאלה האם ההופעה בגמר תהיה שונה ממה שראינו עד עכשיו, ענה יואב צפיר, עורך "הכוכב הבא": "אנחנו עושים את כל התיקונים האפשריים מבחינה טכנית מול הצוות שמפיק את המופע. אין שינויים מהותיים". צפיר קרא לקהל בבית: "כל מי שיש לו קשרים באירופה שיפעיל את החברים שלו. אל תתפלאו אם גל גדות תרטווט אותה".

[interaction id="5af83fad69f1ea25966f6dc9"]