קינג סולומון: הסופרסטאר דיג'יי שחוזר לתל אביב שנה אחר שנה

סולומון נחשב לאחד התקליטנים המובילים בעולם, עם שני לייבלים וסיבוב הופעות בלתי נגמר. אחרי שהפגיז בקואצ'לה הוא מגיע לגני יהושע למסיבת יום העצמאות של החתול והכלב (שכבר סולד אאוט), ומבטיח "לילה אדיר עם הרבה כיף וריקודים"

סולומון
סולומון
30 באפריל 2017

משנה לשנה, מעמדו של סולומון כאחד התקליטנים המצליחים בעולם רק הולך ומתעצם. כשהוא מדורג במקום החמישי בדירוג הכולל של "רזידנט אדוויזר" ל–2016 ועם לוח הופעות שלא היה מבייש להקות עסוקות במיוחד, מלאדן סולומון יושב בקלות במשבצת ה"סופרסטאר די ג'יי". ככזה, הוא חוזר לתל אביב כדי לככב בהפקת יום העצמאות של מועדון "החתול והכלב" בגני יהושע.

זהו הביקור הרביעי של סולומון בישראל, ולמעשה זוהי השנה השנייה ברציפות בה הוא מנגן בהפקת ענק ביום העצמאות. לשאלה האם זו התחלתה של מסורת חדשה, הוא אומר: "מאוד נהניתי בארוע של שנה שעברה ואני מצפה מאוד גם לשנה הזאת. וכן, למה לא להתחיל מסורת חדשה?"

אבל לפני שידליק משואה בהר הרצל בשנה הבאה ויקבל אזרחות של כבוד, הדי ג'יי הגרמני הוותיק (41) יצטרך להתפנות מעיסוקיו הרבים, שכוללים החזקת שני לייבלים, הפקת רמיקסים וסיבוב הופעות אינטנסיבי כתקליטן צמרת.

2016 הייתה בשבילך שנה עמוסה למדי. היה לך בכלל זמן לנוח?

"קשה לסכם כשאתה נמצא במהלך הדברים. באופן כללי, הסצנה שלנו, ובמקביל לוח הזמנים שלי, גדלים משנה לשנה ולעתים אני צריך לצבוט את עצמי ולשאול – מתי זה ייגמר? לקחתי חודשיים הפסקה מסיבוב ההופעות בפברואר ומרץ. חשוב להרגע ולהטעין את המצברים".

לא נח לרגע. סולומון (צילום: Matt Winkelmeyer)
לא נח לרגע. סולומון (צילום: Matt Winkelmeyer)

עבדת כרמיקסר עבור שמות רבים ומגוונים, ביניהם לנה דל ריי ולהקות כמו אינטרפול ו–Foals. האם אתה נהנה במיוחד לעבוד עם להקות שמוגדרות כ"אינדי" והאם בעתיד נוכל לצפות ממך ליותר חומרים שכוללים גיטרות?

"אני אוהב קולות מעניינים, לא משנה מאיזה ז'אנר הם מגיעים. השנה יהיו כמה רמיקסים שלי עם קולות מאוד שונים, כמו פנתה דו פרינס (שהופיע לאחרונה בבית מעריב – א"ב) ודי ג'יי הל, ומתישהו ייצא גם הרמיקס שעשיתי ללאונרד כהן האגדי, שלמרבה הצער הלך לעולמו בשנה שעברה. אלו בהחלט קולות מאוד שונים, אבל מאוד מעניין אותי לעבוד איתם. עם זאת, כבר אוכל לומר שלא יהיו גיטרות ברמיקסים".

אתה מנהל שני לייבלים – 2DIY4 ו–Diynamic, שחגג בשנה שעברה עשור לקיומו. מה צופן להם העתיד וכמה קשה לנהל אותם, במסגרת עיסוקיך הרבים?

"יש לי צוות נהדר שעובד עבורי, ועם דינמיק הכל עובד חלק. הייתה לנו מעין התחלה חדשה עם 2DIY4, תת הלייבל שלנו. אנחנו רוצים להזניק אותו מחדש ולהתמקד במוזיקה שנוטה יותר לכיוון האינדי אלקטרוניקה דאונטמפו".

הסטים של סולומון ניחנים בעומק ובשילוב מדויק של מוזיקת מועדונים עם תמהיל פופי. דוגמה מובהקת לכך היא הסט שלו מהבוילר רום מ–2015. הסט הזה זכה לתהודה רבה וליותר מ–22 מיליון צפיות ביוטיוב – הסט השני הפופולרי ביותר בתולדות הבוילר רום (במקום הראשון נמצא קארל קוקס האגדי).

סולומון מסביר את הפופולריות של הסט בכך ש"הבוילר רום נהיה מותג גדול והוא אחת מהסיבות לכך שהרבה אנשים שלא בהכרח היו הולכים למועדון או לפסטיבל יחפשו לשמוע מוזיקת מועדונים. כך שהייתי אומר שיש לזה השפעה חיובית על הסצנה שלנו. מעניין אותי מתי ואיפה אנגן את הסט הבא שלי בבוילר רום".

השנה תציין את שנתך החמישית כרזידנט מועדון הפאצ'ה המפורסם באיביזה, עם ליין המסיבות המצליח "סולומון 1+". זה בטח נותן תחושה של יציבות ובית.

"בוודאי שבשבילי זה כמו להגיע הביתה, בכל יום ראשון בעונת הקיץ של איביזה. לארח ולנגן ב"סולומון 1+" זה תמיד תענוג גדול בשבילי ואני לא יכול לחכות עד שהעונה החדשה תתחיל".

לפני הגעתו לתל אביב, סולומון ביקר בארצות הברית במסגרת סיבוב התקלוטים שלו, כולל עצירה בפסטיבל קואצ'לה האחרון, שם זכה לביקורות חיוביות רבות ולקהל עצום שמילא את האוהל בו הופיע.

בעקבות ההופעה שלך בקואצ'לה, האם אפשר לומר שמוזיקת הדאנס הטביעה את חותמה על אמריקה, או שהדרך עוד ארוכה עד שזה באמת יקרה?

"אם אני משווה בין הבמה הנוכחית בקואצ'לה לבמה עליה הופעתי לפני שלוש שנים, אז נעשו שם צעדי ענק. סצנת האנדרגראונד בארצות הברית מתפתחת ורק משתפרת. באמת נהניתי לנגן בקואצ'לה השנה – זו הייתה הפקה ענקית עם אווירה מדהימה. דבר נוסף שהיה מאוד מחמיא עבורי זה שלפני תחילת הפסטיבל, עיתון "אל. איי. וויקלי" דירג את כל 161 האמנים שמופיעים בקואצ'לה, ואני דורגתי במקום ה–15. אחרי שהפסטיבל הסתיים אנשים אמרו לי שבהופעות שלי הבמה הייתה בשיאה, אז כמובן שזה מחמיא".

מה אתה יכול להגיד לאנשים שמעולם לא נכחו בסט שלך, ולמה הם יכולים לצפות?

"בתקווה, הם יקבלו לילה אדיר עם הרבה כיף וריקודים, מכיוון שזוהי העבודה שלי – לגרום לאנשים לרקוד לפי הדרך שלי".

סולומון בקואצ'לה (צילום: Matt Winkelmeyer)
סולומון בקואצ'לה (צילום: Matt Winkelmeyer)