נלחמות באפל: ספוטיפיי הכריזה על שיתוף פעולה עם סמסונג

שירות הסטרימינג של ספוטיפיי יותקן בכל מכשירי האנדרואיד של סמסונג, במטרה לנגוס בנתח השוק של אפל. אך האם המהלך באמת ישפיע על צרכני המוזיקה?

13 באוגוסט 2018

כולם רוצים לנגוס באפל, משימה קשה לכל הדעות – אך ייתכן שספוטיפיי מצאה את הדרך לעשות זאת. באירוע ההשקה על גלקסי נוט 9 שהתקיים בסוף השבוע בברוקלין הודיע מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק, על שיתוף פעולה ענקי עם סמסונג. בקרוב ספוטיפיי תהיה שירות הסטרימינג המוזיקלי הבלעדי של סמסונג, ובמילים אחרות – תהיה עבורה מה שאפל מיוזיק עבור מכשירי אפל.

על פי ההסכם, האפליקציה של ספוטיפיי תותקן מראש בכל המכשירים של סמסונג (תאריך מדויק טרם הוכרז), דבר שיאפשר גישה אוטומטית לשירות עבור משתמשי אנדרואיד – בסמארטפונים, טאבלטים, שעונים חכמים וטלוויזיה החכמה. השירות יהיה זמין גם ב-Galaxy Home, הרמקול החכם שנחשף באותו אירוע הכרזה, וכבר הספיק לחטוף חיצי לעג על כך שהוא נראה כמו כל דבר מלבד רמקול.

עוד כתבות מעניינות:
ספוטיפיי, דיזר או אפל מיוזיק? בדקנו מהו שירות הסטרימינג הכי שווה
השיר שגרם למנויי ספוטיפיי לדרוש פיצוי כספי
גוגל תשיק מחדש את יוטיוב מיוזיק, אבל אף אחד לא מתרגש

אין ספק שהצעד המשותף של סמסונג וספוטיפיי יועיל לשתי החברות, ולראיה – מניותיה של ענקית הסטרימינג, שבשנתיים האחרונות הפסידה קרוב למיליארד דולר, עלו ב-5 אחוזים מאז ההכרזה. כשכשבוחנים את הפופולריות של ספוטיפיי מול אפל מיוזיק ושאר שירותי סטרימינג כמו דיזר, טיידל ופנדורה, התוצאה ברורה. בתחילת השנה פורסם כי לחברה השוודית 70 מיליון מנויים משלמים, בעוד שלאפל יש קרוב למחצית הכמות.

עבור סמסונג מדובר בהזדמנות נוספת להיכנס לשוק הרווי של שירותי סטרימינג של מוזיקה ורדיו; ב-2014 החברה השיקה את Milk Music, שקרסה כעבור שנתיים בלבד – ועכשיו היא חוזרת עם יתרון איכותי. במלחמה הבלתי נגמרת בין סמסונג לאפל, מי שמנצחת היא זו שמציעה ערך מוסף למוצרים שלה. נכון לעכשיו אפל מובילה, אבל ספוטיפיי עשויה להיות המנצחת הגדולה באמת.

כאן חשוב לשאול: האם ההסכם באמת ישפיע על צרכני המוזיקה? כנראה שלא יותר מדי, פשוט כי אנשים לא ממהרים להחליף שירות אהוב מוכר: צרכני אייפון שיעברו לאנדרואיד לא בהכרח ימהרו לעבור לשירות סטרימינג מוזיקלי אחר, וכך גם משתמשי אנדרואיד שכבר מנויים על אפל מיוזיק.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד