הרולינג סטונס בישראל: השירים הגדולים

מיק ג'אגר וחבריו עולים הערב על הבמה בפעם הראשונה בישראל. לקראת ההופעה, בחרנו עבורכם את עשרת השירים הגדולים של אגדת הרוק

25 במרץ 2014

הערב מופיעים הרולינג סטונס בפארק הירקון. למי שהולך להופעה ורוצה להתכונן ולמי שמסתפק בהאזנה מהבית, הנה עשרת השירים הגדולים של הלהקה:

(1965) "I Can't Get No) Satisfaction)"

הלהיט של האלבום "Out of Our Heads" מזוהה בעיקר עם ריף הגיטרה האגדי שמלווה אותו. הריף של קית' ריצ'רדס מורכב משלושה תווים בלבד, מה שהפך אותו לחביב על כל טינייג'ר שזה עתה רכש גיטרה חשמלית.

(Paint It Black" (1966"

המפגש בין הטקסט המורבידי של ג'אגר ונעימת הסיטאר של בריאן ג'ונס הוליד להיט שכבש את המקומות הראשונים במצעדים של אותה שנה, וגם את אחד השירים המפחידים בכל הזמנים.

(1968) "Sympathy for the Devil"

בשיר הפותח את האלבום "Beggars Banquet" הסטונס הראו לנו שכל מה שצריך לעשות כדי שנגלה מעט חיבה כלפי השטן הוא לתת לו לספר לנו על עצמו בליווי מקצב סלסה עליז. השיר זכה גם לכמה גרסאות כיסוי, ביניהן ביצועים של גאנז אנד רוזס ואוזי אוסבורן.

(1968) "Jumpin' Jack Flash"

אחרי רצף של אלבומים עם גוון פסיכדלי, הרולינג סטונס יצאו עם שיר בלוזי שמח. הגרסה של ארית'ה פרנקלין מהממת לא פחות.

(Gimme Shelter" (1969"

אפשר לראות בשיר הזה נבואה אפוקליפטית משוגעת ואפשר לראות בו המנון אנטי מלחמתי שנכתב בצלה של מלחמת וייטנאם. בכל מקרה, מדובר באחת היצירות החשובות של הלהקה.

(You Can't Always Get What You Want"(1969"

השיר שחותם את האלבום "Let It Bleed" (ובאופן סמלי, מבחינת הלהקה, גם את שנות ה-60) עומד על המסקנה המתבקשת מעשור שבו יותר מדי אנשים רצו יותר מדי.

(Brown Sugar" (1971"

הרולינג סטונס מעולם לא חששו לגעת בנושאים שנויים במחלוקת, ותמיד באלגנטיות מעוררת התפעלות. "Brown Sugar" עוסק בהרואין וגזענות תוך כדי שהוא מעודד אותנו לרקוד לקצב הרוקנ'רולי המגניב שלו.

(Wild Horses" (1971"

קלאסיקה שבתנאים הנכונים תצליח לסחוט דמעה מרובוט. לא פלא שסוזן בויל, אישה שעשתה קריירה על סחיטת דמעות, בחרה לבצע אותו באלבום שלה.

(1973) "Angie"

זה לא משנה אם הוא נכתב על אנג'לה בואי,  אנג'י דיקנסון או על אף אחת מהן – "Angie" הוא להיט ענק, ויש לו קטע פתיחה מדהים. ידעתם שאפילו MGMT ביצעו אותו בהופעה?

(Miss You" (1978"

בשיר שיצא כסינגל וצורף בסופו של דבר לאלבום "Some girls" שומעים היטב את רוח הדיסקו של שנות ה-70. אין הרבה במשותף בין הגרוב של "Miss You" לדיסטורשן של "I Can't Get No) Satisfaction)", ואולי זה בעצם סוד ההישרדות של הרולינג סטונס – להקה שיודעת תמיד לעדכן את עצמה, ולכן כנראה תישאר פה לנצח.