פוסי ריוט יגיעו לישראל בפעם הראשונה

שתיים מחברות הרכב הפאנק המחאתי ממוסקבה ינחתו בבארבי תל אביב במאי. השיר האחרון של הלהקה יצא השבוע עם ניצחונו של פוטין בבחירות ברוסיה - האזינו

פוסי ריוט בכיכר האדומה (צילום: אלכסנדר סופיב)
פוסי ריוט בכיכר האדומה (צילום: אלכסנדר סופיב)
20 במרץ 2018

שתיים מחברות פוסי ריוט, הרכב המחאה הנשי ממוסקבה, יגיעו לישראל במאי הקרוב. מאשה אליוקינה ואולגה בוריסובה ינחיתו בבארבי תל אביב מנה הגונה של פאנק זועם, שאותו יקדים מופע פותח של דף צ'ונקי. קצת לפני כן הן יגיעו לאירוע הפתיחה של פסטיבל הסופרים הבינלאומי בירושלים. אליוקינה, שכתבה על הזמן שריצתה במאסר בספרה "Riot Days", גם תקיים שיחה עם חברת הכנסת מרב מיכאלי.

עוד להקות שמגיעות בקרוב:
אליס אין צ'יינס
הסטרנגלרס
סופי טאקר

פוסי ריוט נוסדה במוסקבה ב-2011 וההרכב המשתנה שלה כולל עד 11 נשים הנוהגות להופיע בפנים מוסתרות. הלהקה ידועה בפרובוקציות ובמחאות שלה בנושאים פוליטיים – בראשם התנגדות למשטר פוטין, תמיכה בזכויות להט"ב ופמיניזם – מה שהוביל לא פעם למעצר של חברות הלהקה. שלשום, עם נצחונו של פוטין בבחירות ברוסיה, שחררו פוסי ריוט שיר מחאה חדש. בשיר, שנקרא "Elections", יצאו נשות ההרכב נגד "18 שנים של כח פוטין". קטע ההיפ הופ כולל שורות כמו “six years we’re gonna fight, fight / We’re not gonna obey during this term”.

באוגוסט האחרון נעצרו שתיים מחברות הלהקה שהשתתפו בהפגנה למען שחרורו של במאי אוקראיני שכלוא בסיביר. המעצר המתוקשר ביותר התרחש ב-2012, לאחר הופעת מחאה נגד פוטין בקתדרלה במוסקבה. באותה שנה נעצרו והורשעו שלוש מחברות ההרכב ב"חוליגניות המונעת משנאה דתית", ושתיים מהן נשלחו לכלא לשנתיים. הפרשה עוררה סערה גדולה מאד במערב (ארה"ב והאיחוד האירופי אף מתחו ביקורת על העונש), ועונשן של הכלואות קוצר במסגרת חנינה כללית במדינה לרגל יום השנה לכינון החוקה.

← פוסי ריוט, פסטיבל הסופרים הבינלאומי, משכנות שאננים ירושלים, שלישי (8.5); בארבי, קיבוץ גלויות 52 תל אביב, רביעי (16.5), החל מ-150 שקל