הפלייליסט של איווה ביטובה

האזינו לתקליטייה הפרטית של המוזיקאית הצ'כית, לרגל הופעתה בארץ

Iva Bittova
Iva Bittova

המוזיקאית והיוצרת הצ'כית איווה ביטובה תגיע להופעת סולו חד פעמית ביום שישי (18.4) ב-13:30 בבית מזרח מערב, ארליך 16, יפו. רגע לפני ההופעה, האזינו לבחירות המוזיקליות של ביטובה:

ביטובה על הבחירות:

"Bobby McFerrin & Dan Barta – "Improvisation

בובי מקפרין הוא אחד האמנים הווקאליים הגדולים ביותר בכל הזמנים. היה לי הכבוד להופיע איתו בפסטיבל המוזיקה של פראג ב-2010, אבל דווקא הרגע שבו הוא אילתר יחד עם דן בארטה – גם הוא זמר מופלא בעיניי – נחרט בזכרוני.

"Art Bears (Chris Cutler & Fred Frith) – "Moeris Dancing Hopes and Fears

אני חייבת לכריס קאטלר ופרד פרית' הרבה, ולא רק ברמה המוזיקלית: קאטלר חשף את האלבומים שלי לעולם דרך הלייבל שלו (ReR), ופרית' נתן לי במה בסרט הדוקומנטרי שנעשה עליו,Step Across the Border. להקת Art Bears, שהם הקימו אחרי הפירוק של Henry Cow, מדגימה את הגאונות שלהם היטב.

"Bela Bartok – "44 Duos for Two Violins

ברטוק הלחין את התרגילים הקצרים האלו בשביל התלמידים שלו, אבל אפילו בהם אפשר לשמוע את הגאונות שלו, ואת ההשראה שהוא שאב משירי עם מזרח אירופאיים. ב-1997 הקלטתי פרשנות משלי ליצירה הנהדרת הזו.

"Ida Kelarová & Bogoro – "Old Gipsy Songs Medley

בישראל מכירים את אידה קלרובה מאז שהיא הופיעה בפסטיבל ישראל, אבל אני מכירה אותה כל חיי, מאחר והיא אחותי הגדולה. שתינו גדלנו באותו בית עם אותה המוזיקה הצוענית שליוותה אותנו מילדות, אבל כל אחת מאיתנו לקחה את ההשפעה שלה למקום אחר לגמרי.

"Vladimír Václavek – "Nebyl jsem nikde a byl jsem všude

ולדימיר ואני הקלטנו את הפרוייקט המשותף Bílé Inferno, שהוא אחד הקרובים ביותר לליבי, ובעקבות ההצלחה שלו הקמנו את הרכב האילתור Čikori. הקטע הזה, מתוך אלבום הבכורה שלו, מכיל את כל האלמנטים שהופכים אותו ליוצר כל כך מיוחד בעיניי: שכבות של תפקידי גיטרות מינימליסטיים, שירה עמוקה ומעוררת צמרמורת, והרבה תעוזה.