הפלייליסט של נמרוד לב

הזמר נמרוד לב מספר על השירים האהובים עליו

נמרוד לב מוציא בימים אלו את אלבומו החדש, "זורק לה עוגיה". לכבוד ההופעה הצפויה ביום שלישי (21 בינואר) בשאנן בר בחיפה, סיפר לנו הזמר והיוצר של חמישה שירים שהוא אוהב:

1. Queens of the Stone Age – I Sat By The Ocean

2013 הייתה שנה מוצלחת לרוק. דה נשיונל, ג'וני מאר, ארקייד פייר וארקטיק מנקיז הם רק חלק מהאלבומים המשובחים שיצאו השנה. בחרתי בשיר מהאלבום החדש של ה"Queens of the stone age", זוכה הגראמי ל"אלבום הרוק הטוב ביותר", כי הוא מביא איתו משהו מרוח המגמה הכללית שמתרחשת היום – חיבור לסבנטיז ולפרוג-רוק, אבל באופן עדכני ומרומז.

2. Ian Brown – Dolphins Were Monkeys

בלונדון התארחתי אצל איאן בראון, כשבאתי לראיין אותו מטעם "ידיעות אחרונות". התלוויתי אליו למשך שבוע בהופעות, בפרמיירה החגיגית ובמסיבות הקוקטייל בהן הכיר לי את חבריו לסצינה הלונדונית-מנצ'סטרית, ביניהם גם האחים נואל וליאם גלאגר מ"אואזיס". על קו התפר שבין סוף שנות ה-80 לתחילת ה-90', זכו איאן וה"סטון רוזס" להיות קובעי קו תרבותי ואופנתי, שמשפיע עד היום. אלבומי הסולו שלו ראויים בעיניי לא פחות.

3.The Young Gods – Kissing The Sun

בשנות התשעים, כשהשתחררתי מהצבא, פתחתי פאב בקינג ג'ורג' פינת שינקין. קראו לו "אישון" והוא עבד בכל לילה, מחצות ועד צהריים. כולם היו באים להיפגש ולסגור שם את הלילה: בעלי מקומות, אמנים, עיתונאים. חברים שלי, כמו לירון תאני, באו לעבוד איתי שם, כי הקטע של המקום היה המוזיקה. היינו משמיעים רק סטים של הדברים הכי חדשים והכי איכותיים. אחד מהפייבוריטים שלנו היה הרכב האלקטרו-רוק השוייצרי, ה-"Young gods". אני חייב להודות שהטוסט-גבינה היה פחות מוצלח מזה.

4.Quincy Jones – Razzamatazz

וידוי: אני הרוס על דיסקו. מכל הסוגים ומכל המינים: חדש, ישן, קיצ'י ודביק או חלוצי ומאתגר. כאן בחרתי להביא את אחד מהאבות המייסדים, מפיק העל קווינסי ג'ונס, בלהיט שאחיו הגדול מאותו האלבום, "איי נו קורידה", האפיל עליו במשך השנים, למרות שהוא מושלם בעיניי. מרגע הישמע הצליל הראשון, אי אפשר להפסיק לזוז או למחוק את החיוך הטיפשי מהשפתיים. פטי אוסטין שרה כאן נפלא.

5.Franz Ferdinand – No You Girls – Trentemoller Remix

אין כמו לחוות את המוזיקה שאוהבים בביצוע חי, בזמן אמת. למי שמקצועו הוא מוזיקאי, זה חשוב במיוחד. אני משתדל להישאר כל הזמן מעודכן, לראות הופעות חיות בארץ ובכל העולם. את "פרנץ פרדיננד" ראיתי מופיעים בפסטיבל "פרימוורה" בברצלונה. הסולן היה מצונן וצרוד ובכל זאת היה זה שואו מרשים של שעה וחצי, כולל שאריות טישיו מתעופף וקינוחי אף קולניים. ברמיקס שלפניכם, לקח טרנטמולר הדני להיט של "פרנץ פרדיננד", הפשיט אותו עירום ועריה והלביש אותו מחדש בגאונות, כך שיישמע שיר לגמרי אחר, משפה תרבותית אחרת וממקום אחר על ציר הזמן. זו גדולתו של מפיק טוב.

האזינו לבחירות: