הפלייליסט של ענבל-רותם שגיב

הפלייליסט של המוזיקאית ענבל-רותם שגיב

ענבל-רותם שגיב. צילום: זיו שמש
ענבל-רותם שגיב. צילום: זיו שמש
9 בדצמבר 2013

Fleet Foxes – Ragged wood

ההרמוניות שהחברה האלו שרים כל כך טובות, כשהם שרים יחד יש לזה כוח שכנוע. הרבה פעמים כשאני כותבת שירים אני שרה את המנגינה, ומדמיינת בראש את הקולות שהנגנים שלי ישירו איתי.

תמוז – ככה את רצית אותי

איזון מושלם בעיניי, בין גרוב לבין גיטרות מלודיות מגניבות. אריאל זילבר לימד אותי שהרבה פעמים במוזיקה, מסר כואב עובר הכי חזק דווקא שכל מה שקורה ברקע הוא כל כך קול.

Nina Simone – Ain't got no (I got life)

בבתים של הוריי היה תמיד סטטוס קוו, שהתקיים בשלום יחסי, בין לואי ארמסטרונג ואום כולתום. אולי בגלל זה נינה סימון והשיר הזה הם השראה עצומה בעיניי לחיבור אמיתי שיכול להיות בין בני אדם, גם אם הם באים מתרבויות כל כך שונות.

Andrew Bird – Banking On A Myth

אנדרו בירד הוא זמר וכנר גאון, מעט קלסיקאי-הרבה ג'אזיסט, להקה שלמה באיש אחד. בשיר הזה שמוקלט בשכבות, שאת רובן מנגן בירד בעצמו בעזרת תחנת לופ, אני עסוקה רוב הזמן בספירת המשקל והמקצב המתחלף. המוזיקאי הזה מאתגר אותי כבר שנים.

כוורת – למרות הכל

סיפורי פוגי הוא הדיסק הראשון שקניתי לעצמי בעצמי. כוורת הם השפעה ענקית על ההלחנה שלי. באלבום הזה התאהבתי באי-סימטריה במוסיקה הפופולרית, למדתי שיעורים חשובים על כתיבת מילים בחרוזים ומשקל, על מסר חד ודיוק, על הומור עצמי. כוורת היא תמצית הפרוגרסיב-פופ בעיניי.

[iframe class="minilogs-player" type="text/html" width="500" height="250" src="//minilogs.com/e/lupdou8?bar=FAA61A" frameborder="0"]

ענבל-רותם שגיב משיקה את הסינגל השני – "תרופה למכה" – מתוך אלבום הבכורה שלה ביום שלישי (10.12.13) באוזןבר, קינג ג'ורג' 48 תל-אביב