פסטיבל מטאור: לחצי ה-BDS עובדים – ועוד אמנים ביטלו את הגעתם

ארגונים המזוהים עם ה-BDS מפעילים לחץ על אמנים בדרישה שיבטלו את הגעתם לפסטיבל. לנה דל ריי, די.ג'יי פייתון, די.ג'יי סיינפלד ועוד ביטלו את הגעתם, ובמקומם יופיעו אמנים אחרים

פטסיבל מטאור (מתוך עמוד הפייסבוק של הפסטיבל)
פטסיבל מטאור (מתוך עמוד הפייסבוק של הפסטיבל)
2 בספטמבר 2018

שני ביטולים נוספים בפסטיבל מטאור: בסוף השבוע האחרון הודיעו המוזיקאי האלקטרוני הנרי לאופר (Shlohmo) והמפיק הבריטי לאון ויינהול כי לא יגיעו לישראל – הראשון מסיבות פוליטיות והשני לא פירט. הודעתם של השניים הגיעה אחרי ביטולה של לנה די ריי, שגם עליה הופעל לחץ שלא להגיע לישראל. ביח"צ של פסטיבל מטאור הדגישו כי  מספר הביטולים מזערי לעומת מספר המשתתפים – וכי נוספו הופעות חלופיות.

לחצי ה-BDS הביאו לשלושה ביטולים נוספים בשבוע שעבר – די.ג'יי פייתון, די.ג'יי סיינפלד ושאנטי סלסט. במקומם יגיעו הדואו האלקטרוני Secretsundaze והדי.ג'יי דן שייק. יש לציין שבפסטיבל לא הצניעו את העובדה שהביטולים היו עקב לחץ ה-BDS, אלא ציינו זאת במפורש.

>> הליינאפ המלא של פסטיבל מטאור
>> מדריך מטאור: כך תספיקו לכל ההופעות השוות

לאופר צייץ בטוויטר: "אני יודע שבאמריקה יש אוכלוסיה ענקית של ישראלים שמפגינים נגד המדיניות (של ישראל) ותומכים בפלסטינים. אלו האנשים שהייתי רוצה לנגן עבורם, אבל ככל שאני מתעכב על הנושא אני לא יכול להצדיק את הנסיעה. אני מעודד אחרים לחקור את הסוגיה".

הלחץ על הפסטיבל החל לצבור תאוצה כשנודע שלנה דל ריי תופיע בו. ארגונים הקשורים ל-BDS, וגם רוג'ר ווטרס, החלו ליצור קשר עימה ועם אמנים נוספים המשתתפים בפסטיבל, שיתקיים בלהבות הבשן בין התאריכים 6-8 בספטמבר, בדרישה שיבטלו את השתתפותם.

אחרי ההודעה על הגעתה דל ריי הדגישה כי הביקור בישראל אינו פוליטי, וכי היא לא תמיד מסכימה עם הפוליטיקה במקומות שאליהם היא מגיעה. בסופו של דבר היא ביטלה את הגעתה, שבוע לפני ההופעה המתוכננת, וצייצה בטוויטר: "חשוב לי להופיע גם ברשות הפלסטינית וגם בישראל ולהתייחס למעריצים שלי באופן שווה. לרוע המזל לא התאפשר לקבוע את שני הביקורים בהתראה כל כך קצרה ולכן אני דוחה את ההופעה בפסטיבל מטאור, עד שאוכל לבקר את מעריציי הישראלים והפלסטינים". זאת לא הפעם הראשונה שהיא מבטלת הופעה בישראל – זה קרה גם ב-2014, אז ביטלה בגלל צוק איתן.

 

 

ליאת תורג'מן, אשת היח"צ של הפסטיבל, מסרה בתגובה לביטולים האחרונים: "בחמישי הקרוב יתקיים פסטיבל מטאור עם כ-130 אמנים בינלאומיים ומקומיים. מספר המבטלים הוא לא משמעותי לעומת כמות האמנים המשתתפים, שחלקם כבר אמורים לנחות מחר. חלק מהביטולים לא קשורים ל-BDS, והצטרפו 3 אמנים בינלאומיים חדשים לליינאפ. מדובר בפסטיבל עם כמות מכובדת של אמנים, ולמרות הקשיים שיש בהפקה בסדר גודל כזה אנחנו מספיק נחושים ונרגשים כדי להתגבר עליהם ולצאת לדרך בעוד מספר ימים עם פסטיבל שעבדנו עליו קשה מאוד בשנה האחרונה וטרם נראה כמוהו בארץ".

מטעם הפסטיבל נמסר: "מטאור הוא פרויקט עצמאי ופרטי המבוסס על חלומותיהם של אינדיבידואלים. בנינו את האירוע הזה בעצמנו,ללא כל תמיכה או תקציב מכל ישות ממשלתית או פוליטית. על כן, לקשור אותנו לכל דבר כזה הוא אבסורד. למעשה, אנחנו בערך הפסטיבל היחיד בעולם שנקי מפוליטיקה ב-100%. האג'נדה שלנו הייתה תמיד שלום, דו-קיום, שוויון ומטרתנו היחידה היא להביא יחד אנשים מכל הסוגים דרך האהבה המשותפת למוזיקה ואמנות".

פסטיבל מטאור יתקיים בפארק הפקאן בלהבות הבשן, חמישי-שבת (6.9-8.9), 630 ש"ח, לרכישת כרטיסים

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד