מדריך פסטיבל מטאור האולטימטיבי: כך תספיקו לכל ההופעות השוות

הליינאפ המפלצתי של פסטיבל מטאור רודף אותנו כבר כמה שבועות, אז החלטנו לעזור לכולם: שלושה ימים, שלושה מסלולים, רק הופעות שוות – ואפס פומו

A$AP Ferg
A$AP Ferg
5 בספטמבר 2018

פסטיבל מטאור כבר ממש קרוב (6-8.9) ויש ריח של היסטריה קלה באוויר. הליינאפ המושקע – שכולל בין היתר את DJ Koze, פושה טי, אסאפ פרג, פליינג לוטוס וזהבה בן – דורש היערכות מסוימת כדי שחלילה לא תעבירו שלושה ימים בתחושה של החמצה. מתוך הרבה מאד אקטים מקומיים וזרים בחרנו את אלה שכדאי לרוץ אליהם (או בשלב מתקדם של הפסטיבל, לדלג אליהם עם הרגל הטובה). חלק תוכלו לראות עד הסוף ואחרים תאלצו לעזוב באמצע – אבל אם כבר לסבול משברי מאמץ, אז ככה בדיוק.

היום הראשון (חמישי, 6.9)

20:20 – Mura Masa

במת Noga

המפיק האנגלי אלכס קרוסאן, הידוע בשם הבמה מורה מאסה (על שם מעצב החרבות היפני סנגו מורמסה), פעיל מאז 2014. הוא מושפע מאמני אמביינט ויוצר טראקים מינימליסטים שנמצאים על התפר שבין ארט פופ, ניו דיסקו וארנ'בי אלטרנטיבי, וזה הכי הרבה ג'יימס בלייק שנקבל.

20:50 – Mahmoud Ahmed

במת Neptune

המוזיקאי מחמוד אחמד הוא קול בולט במוזיקה האתיופית המודרנית (בעיקר מאז שנות ה-70) וזוכה בפרס מוזיקת עולם של ה-BBC. בשנת 2013 הופיע בירושלים בפסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית-אתיופית ונכון להיום, בגיל 77, הוא יכול להעביר לאמני פסטיבל מטאור כמה שיעורים על גרוב ופרפורמנס.

21:20 – The Black Angels

במת Maadim

הפסיכדליה של הבלאק אנג'לס מגיעה מאוסטין, טקסס, ולמרות שהלהקה פעילה מאז 2004 והייתה אמורה לשחרר כמות סיטונאית של מוזיקה (כיאה לז'אנר), היא הוציאה עד כה רק חמישה אלבומי אולפן וארבעה EPs. לא חייבים אסיד כדי להעריך אותם.

21:40 – WC

במת Zen Tent

אריה ואבשלום הספרי, אחים ושותפים מוזיקליים בהרכב WC, הם הכבשה השחורה והנשכנית של תעשיית המוזיקה הישראלית ובין הבודדים שיוצרים מוזיקה פוליטית שחפה מפחדנות. אין בהם שום דבר צפוי – לא הטכנו, לא התכנים, לא האווירה של הקלאב ולא הלייבים. כדאי להיות שם.

22:10 – A$AP Ferg

במת Noga

אסאפ פרג הוא ראפר אמריקאי שגדל בהארלם, חבר בהרכב A$AP Mob, חתום בלייבלים פולו גראונדז ו-RCA וזוכה BET Hip Hop Awards. אם כל זה לא מדגדג לכם, תישארו באוהל לבד.

22:30 – Ariel Pink

במת Neptune

אחד השירים היפים ביותר של שנה שעברה נקרא “Another Weekend” והוא שייך לאריאל פינק, שאמנם לא שימח את הקהל הישראלי בבארבי לפני כמה שנים, אבל נשאר אחד מאמני הלו-פיי הטובים והפורים ביותר שפועלים היום, עם חומרים רבים שהוקלטו בזמן קצר. תנו לו עוד צ'אנס.

00:00 – Erol Alkan

במת Zedek

אם תבקרו בעמוד הסאונדקלאוד של ארול אלקן, מפיק, די.ג'יי ומוזיקאי בריטי ממוצא טורקי, לא תצליחו לצאת משם בקלות. זה לא רק בגלל שהאלקטרו האוס שלו משלב אלמנטים פסיכדליים, אלא גם בגלל כמויות הרמיקסים העצומות שהוא יוצר ללהקות כמו טיים אימפלה, מטרונומי, דאפט פאנק וכל להקת גיטרות/מחשבים אחרת.

00:50 – Black Motion

במת Maadim

דואו מדרום אפריקה שזכה בפרס המוזיקה הלאומי לאלבום הדאנס הטוב ביותר ובפרס המוזיקה הלאומי ללהקה או הצמד של השנה. הוא לא רק אחד הדברים המסקרנים במטאור, אלא דואו שעושה הכל נכון וחייבים לשמוע.

01:10 – DJ Koze

במת Noga

סטפן קוזאלה הוא מפיק ודי.ג'יי גרמני שנמצא בשטח כבר הרבה מאד זמן. את הקריירה שלו הוא התחיל בסצנת ההיפ הופ של המבורג ועבר מאוחר יותר להצטיין בטכנו על שלל סוגיו. אם יש לכם אפילו רק מעט עניין במוזיקה של הלילה, לדי ג'יי קוזי יש את העמדה שכדאי להיצמד אליה.

03:00 – ברי סחרוף

במת Neptune

ברי ב-03:00 לפנות בוקר, מה עוד?

מלך. ברי סחרוף (צילום: רונן ללנה, עיבוד תמונה: רוי גיא)
מלך. ברי סחרוף (צילום: רונן ללנה, עיבוד תמונה: רוי גיא)

 

היום השני

12:30 – זהבה בן

במת Noga

זהבה בן הפכה בשנים האחרונות ליקירת סצנת התדר ונספחותיה, ולא בכדי. מדובר באחד הקולות היפים ביותר במוזיקה המזרחית – קול שהנגיש טקסטים מבאסים כמו "זמר שלוש התשובות", שהפך את "טיפת מזל" להמנון של הנוגעים בתחתית ושחידש באלגנטיות את אום כולתום.

13:10 – ג'ינג'יות

במת Maadim

אילולא אמיר צורף ותמיר אלברט, 1994 היתה שנה שבה הכל קרה לאחרים ולא לנו. אלא שבאותה שנה ג'ינג'יות הפכה את הרוק האורבני הישראלי לעשיר ומקורי, כזה שאפשר להשמיע ברצועת הלילה של ערוץ 24, בקלאב של עצובים וגם ב-2018 כשכולם אחוזי ציפייה לקראת החומרים החדשים שמגיעים 24 שנים מאוחר יותר. זה באמת מרגש.

15:00 – דודו פארוק

במת Maadim

הדאחקה שמופקת יתר על המידה היא הדאחקה שכל הפסטיבל יהיה חלק ממנה. זה היה אמור להיות בין האקטים הבודדים שיתחרו בלנה דל ריי (שביטלה את הופעתה) מבחינת כמות מתפקדים. לפעמים כדאי להצטרף להמונים ולהסתכל.

 

18:00 – Little Simz

במת Maadim

ההיפ הופ הגברי הוא חלק גדול מאוד ממטאור, אבל ליטל סימז מעניינת יותר מהקולגות שלה. אם לא בגלל השבחים מקנדריק לאמאר, הגיל הצעיר (24), שני האלבומים, ה-EPs והמיקסטייפים – אז לפחות תגיעו אליה בזכות בתים כמו "לכולנו יש את השדים שלנו / המחשבות שלנו, הפגמים שלנו וחוסר הביטחון שלנו / דבר מזה לא הופך אותנו ללא אנושיים / זה הסיפור שלנו / הפרוטון, הנויטרון והאלקטרון / החיובי, השלילי והקרקע".

19:20 – Pusha T

במת Noga

קניה ווסט הפיק לפושה טי אלבום שבו הוא לועג לדרייק. דרייק בתגובה הוציא את “Duppy Freestyle” ועקץ את קניה ווסט. הביף הפאסיב-אגרסיב הזה הפך לביף המתקושר ביותר של 2018, למרות שיש לו שורשים משנים קודמות. בכל אופן, זה הזמן לחזות בצד הפחות נודניק של הבאטל.

20:30 – Denzel Curry

במת Neptune

אל תפחדו מדנזל קארי, למרות שהוא מפחיד. ועוד כמה נקודות לזכותו: הוא ראפר בן 23 שמרעיד את אדמת פלורידה כבר כמה שנים, חכם ופראי ואחד השמות הבולטים היום באזורי ההיפ הופ האפל. יהיה אינטנסיבי.

22:40 – Rhye

במת Maadim

זוכרים את “Open”, השיר המדבק שיצא ב-2013? זוכרים את ההופעה בבארבי? זוכרים את הרגע שבו חברים שלכם גילו ש-Rhye הוא זמר קנדי ולא זמרת? אלה היו ימים יפים שיחזרו על עצמם עם ההגעה של מייק מילוש למטאור, וזה כיף לכולם.

23:30 – Flying Lotus

במת Noga

10 סיבות להגיע לפליינג לוטוס: 1. ה-IDM הנשגב. 2. הריענון העיקש של הג'אז. 3. ההיפ הופ האקספרימנטלי. 4. האלקטרוניקה העדינה והמסועפת. 5. הקרבה המשפחתית לאליס ולגון קולטריין. 5. הקרבה המשפחתית למרילין מקלאוד. 6. האלבומים (האחרון שבהם היה “You’re Dead!”). 7. השפעות שכוללות את הדודים קולטריין, הרבי הנקוק ואם אף דום. 8. הקיצור האסתטי של הכינוי – FlyLo. 9. המועמדויות לגראמי. 10. כי מי שראה אותו לייב – יודע.

00:10 – Ivan Smagghe

במת Zedek

מי שעשוי לשבור את הבליינים החרוצים מוקדם מהצפוי הוא המפיק והדי.ג'יי הצרפתי איוון סמאג, שהסטים שלו כבר מפוזרים בכל רחבי תל אביב. זה יהיה לילה טוב.

היום השלישי

09:50 – Häxxan

במת Neptune

לחסן יש נטייה להתפוצץ בפסטיבלים – אז גם אם ראיתם אותם מיליון פעמים בלבונטין 7, אל תוותרו על פתיחת היום השלישי והאחרון עם גראז'-פאנק ישראלי נדיר באיכותו.

11:00 – Tornado Wallace

במת Zedek

טורנדו וולאס הוא מפיק אוסטרלי שאוהב להאט את הטמפו וליצור דיסקו עמוק. הניסויים שהוא עושה עם הפולסים לא מזיקים לכיף שנשמר לאורך סטים ארוכים. היינו רוצים לראות אותו ביום השני, אבל זה מה יש.

11:10 – Kutiman Orchestra

במת Neptune

האלבום האחרון של קותימן כולל ארבעה קטעים בלבד שנפרשים על פני 36:20 דקות ולא מזכירים את החומרים שהוציא בעבר. אם הוא יעשה אחד מהם, מה טוב. אם הוא יעשה את כל הארבעה, אנחנו חוזים שזה יהיה אחד הרגעים היפים בפסטיבל.

12:40 – Kamasi Washington

במת Noga

קמאזי וושינגטון עומד על הקורה שמחזיקה את מטאור יחד עם פליינג לוטוס, כששניהם אוחזים במעמד של מרענני הג'אז המסורתי, נמנעים מחפירות של ג'מים ומשאירים את הכל דינמי ומעניין. וושינגטון, כמו פליילו, הוא וירטואוז יחיד במינו שמן הסתם עבד בעבר עם קנדריק לאמאר.

13:00 – Honey Dijon

במת Zedek

האני דיז'ון (פעם מיס האני דיז'ון) היא מפיקה ודי ג'יי אמריקאית שידועה בבחירות מוזיקליות קרוס-ז'אנריות. זאת הסיבה שאי אפשר לדעת מה יקרה בעמדה שלה למעט ידיים מונפות באוויר.

14:00 – ?Why

במת Neptune

יוני וולף חוזר עם ההרכב שנוסד בשנת 2004 ונשאר פעיל בזכות הקפיצות המתוחכמות מאינדי רוק להיפ הופ אלטרנטיבי (למרות שלא בדיוק שמרו על פרשנס כמו האחרים, ואולי זה הקטע שלהם). זה יהיה סיום נוסטלגי לפסטיבל שמרגיש כמו העתיד.

פסטיבל מטאור יתקיים בפארק הפקאן בלהבות הבשן, חמישי-שבת (6.9-8.9), 630 ש"ח, לרכישת כרטיסים