תעודת חצי: מצעד האלבומים המצטיינים של השנה עד כה

איזה אלבום הכי מתאים ללב שבור, עם מי הכי כיף לצרוח בקולי קולות ומה כדאי לקנות לחבר מיזנתרופ. חצי מ־ 2015 כבר מאחורינו והגיע הזמן לתת צל"שים לאלבומים המצטיינים

קנדריק למאר
קנדריק למאר

האלבום שהכי מתאים להרמות בסלון

"In Colour" | ג׳יימי XX

תחושת ההחמצה שמגיעה עם ההחלטה להישאר בבית בסוף השבוע מתפוגגת לצלילי האלבום של ג׳יימי XX. באלבום הסולו הראשון שלו, המוזיקאי הבריטי תופר באלגנטיות אווירה שנמצאת על הפער בין הימרחות במיטה להרמה במסיבה. לו רק היה לנו כוח לקום מהספה.

[tmwdfpad]

האלבום שהכי מתאים כפסקול חדר כושר לעצלנים

"Mr. Wonderful" | אקשן ברונסון

אם לראות את בטנו העגלגלה של ברונסון לא מהווה אמצעי הפחדה מספיק שיריץ אתכם לחדר הכושר, תוכן האלבום יעשה את העבודה. באלבום מככבות אינטרפרטציות היפ הופ מודרניות למוזיקה שליוותה מונטאז'י אימון בסרטי אייטיז, כולל הדרמה המוגזמת והטראש. רגעיו הטובים ייתנו זריקת אנרגיה והשראה גם לעצלנים ביותר מבינינו.

האלבום שהכי כיף לשיר בקולי קולות מול המראה

"No Cities to Love" | סליטר קיני

השלישייה הרותחת מאולימפיה, נציגות תנועת הריוט גירל, חזרו השנה לחיינו בסערה. המילה קאמבק תעליב את האלבום המעולה והמהודק הזה, שמתפקע מרוב אנרגיות וכוח נשי בלתי מתפשר. בהזדמנות הבאה שאתם לבד בבית תגבירו את הווליום, תאחזו במשהו דמוי מיקרופון ותדמיינו שאתם קרי בראונסטין.

האלבום שילך טוב עם התקף מיזנתרופיה קשה

"I Don't Like Shit, I Don't Go Outside" | ארל סווטשירט

שם האלבום של חבר קולקטיב ההיפ הופ אוד פיוצ'ר מסכם יפה את אופיו – מהורהר, כן ואפל במובן הכי טוב של המילה. חצי השעה המדויקת הזאת תכניס אתכם לזון בכל הקשור לבוז ולחשדנות, ואיכשהו תמצאו את עצמכם חוזרים אליה שוב ושוב.

האלבום המושלם למי שרוצה להרגיש מעודכן ועמוק

"To Pimp a Butterfly" | קנדריק לאמאר

מה יותר קול מלדבר על המשמעות הפילוסופית, הפוליטית וההיסטורית של אלבום היפ הופ? לאמאר הוכיח שהדרך הכי טובה לגרום לאנשים לדבר על אלבום במשך חודשים, הוא פשוט ליצור משהו שלם ועמוק כל כך שהמאזינים יצטרכו לחפור באינטרנט ולנתח את ההשפעות, ההצדעות והרקע החברתי שהצמיחו אותו.

האלבום הכי טוב לרקוד לצלילו בלב שבור

"Ten Love Songs" | סוזן סנדפור

באלבומה החמישי, סנדפור הנורבגית שוברת את הלב ועושה חשק לרקוד בו זמנית, עם להיטים עמוקים לא פחות משהם קליטים, כגון “Delirious" שכבר נטחן בגלגלצ, "Fade Away" ו-"Kamikaze". השפעות יורו טראש מחד גיסא ומוזיקה קלאסית מודרנית א־לה פיליפ גלאס מאידך גיסא, לצד עבודת הפקה של אנשי רויקסופ ואנתוני גונזלס (M83) – הופכים את האלבום ללא פחות ממושלם.

האלבום שירים לכם יום עבודה אפור במשרד

"?Why Make Sense" | הוט צ'יפ

אמנם יש להם לא מעט שירים מרימים, אבל הוט צ'יפ משתייכים לצד היותר עגמומי, או אולי היומיומי, של האלקטרוניקה. "?Why Make Sense" הוא אלבום נינוח אבל אנרגטי, בדיוק מהסוג שתרצו לנגן באוזניות כדי לחזק את הפרודוקטיביות. ואם לא השירים, אולי ההספק המשוגע של חברי ההרכב יעורר בכם השראה.

האלבום שמתאים לאירועים עם אוכלוסייה מעורבת

"Uptown Special" | מארק רונסון

המעודכנים יתלהבו משיתופי הפעולה עם סולן טיים אימפלה קווין פארקר, הגיקים יאהבו את המחוות ואת הקריצות שרונסון אוהב להחביא, המבוגרים ימותו על הווייב הג'יימס בראוני־סטיבי וונדרי, והאחים הקטנים יעופו על ברונו מארס. מהאלבומים שאפשר להשמיע בכמעט כל התכנסות חברתית וכולם יגידו "טוב נו".