האירוויזיון בסכנה? האוצר לא יעביר לתאגיד את הסכום שהובטח

מקור המעורה במשא ומתן בין האוצר לתאגיד מסר ל-Time Out כי בניגוד להבטחות, התקציב לאירוויזיון בסך 100 מיליון ש"ח יועבר לתאגיד כהלוואה ולא כתוספת תקציב

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
18 בנובמבר 2018

בניגוד להבטחות הממשלה לתאגיד השידור הציבורי, משרד האוצר יעביר לתאגיד את התקציב לאירוויזיון כהלוואה ולא כתוספת לתקציב 2019 – כך מסר ל-Time Out מקור המעורה בפרטי המשא ומתן בין הצדדים. המחלוקת בין האוצר לתאגיד, על סכום של 100 מיליון ש"ח, עלולה להעמיד את קיום אירוויזיון 2019 בסכנה. השינוי הגיע בהמשך להחלטת הממשלה מהצהריים (ראשון) לערוך קיצוץ תקציבי רוחבי. במשרד האוצר מכחישים כי היו סיכומים מול התאגיד.

המקור הוסיף כי עד סוף החודש יצטרך התאגיד להציג את התקציב הסופי לאירועי התחרות בפני איגוד השידור האירופי (EBU). למרות שבמשרד האוצר היו מודעים לדד ליין, בכאן טוענים כי לא שמעו על כך דבר.

נטע ברזילי בהכרזה על הניצחון באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי בהכרזה על הניצחון באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)

עוד כתבות מעניינות:
אירוויזיון 2019 בתל אביב: כל מה שצריך לדעת
מחירי המלונות בתל אביב בתקופת האירוויזיון קפצו באלפי שקלים
התאגיד לנתניהו: אם לא נקבל כסף מהממשלה נאלץ לבטל את האירוויזיון

כפי שהזהיר באוגוסט יו"ר מועצת תאגיד השידור הציבורי, גיל עומר, ללא עזרה מהממשלה התאגיד יאלץ לבטל את האירוויזיון. באותו מכתב הוא התייחס לערבות שנדרשה בסך 12 מיליון אירו, אותה לקח התאגיד על עצמו על חשבון תקציב 2019.

מתאגיד כאן נמסר: "התאגיד מחוייב לשמירה על כספי הציבור, השקעה ביצירה ישראלית והתנהלות אחראית שהן אבני היסוד לשידור הציבורי החדש. לא תתאפשר חריגה מהמסגרות התקציביות הקבועות בחוק. אירוח האירוויזיון הוא אינטרס לאומי, כפי שהתבטאו שרי הממשלה בעבר כשהתחייבו לתקצב את האירוע".

באוצר אישרו שהתקציב אכן ינתן כהלוואה, והכחישו כי היו סיכומים עם התאגיד, בעל פה או בכתב.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד