אינדקס ההיפ הופ הישראלי: ערכים א' עד ד'

המדריך המלא לתולדות הראפ הישראלי. כל הראפרים, המפיקים ויוצרי ההיפ הופ שפעלו, ופועלים, בארץ ישראל. חלק ראשון

מיקרופון. איור: Shutterstock
מיקרופון. איור: Shutterstock
18 באוגוסט 2015

ניווט באינדקס
א'-ד' \\ ה'-ל' \\ מ'-ע' \\ פ'-ת'
*המספרים הרשומים בסוגריים מתייחסים למספרי השירים במיקסטייפ בהם השתתפו/הפיקו האמנים או חלקם, במידה ומדובר בהרכב
להאזנה למיקסטייפ המלווה

אבות המזון

סופרגרופ הבנוי מכמה ממקימי הז'אנר. מכיל את צ'ולו (ר"ע) נימי נים (ר"ע) ומג'יק מהרבעיה הפותחת. (13, 15, 17, 18, 23, 53, 67, 79)

אבי מסיקה

מיוצרי ההצלחות המסחריות הראשונות של הז'אנר בארץ, על אף בקרת איכות מפוקפקת. (60)

אבירי השולחן העגול

סוונסון האדמור על הביטים, אייטולה על המיקרופון (שחבר גם ב-Mad-Aya). מחתרתיים, תל אביבים, עושים ראפ פשוט לאנשים חושבים עם ביטים מורכבים (76)

[tmwdfpad]

אוהד כהן

ראפר שגדל בין כותלי סצינת ההיפ הופ המקומית וחזר בתשובה, מה שהופך אותו לראפר חרדי, אינטליגנט וחד לשון. מוקד הפרק השני של הדוקומנטרי "Hip Hop in the Holy Land"י(59)

אורטגה

ראפר חד לשון וצבעוני שפעיל כבר מעל לעשור. היה חבר בקולקטיב PR Troopers, בצמד פלד ואורטגה, בסופרגרופ שאטגאנז ובקבינט במקביל לקריירת סולו. (10, 25, 39, 46)

אורי שוחט

מפיק ההיפ הופ הכי גדול ומשמעותי בארץ. עבד עם כמות מפחידה של אמנים, בתור מפיק, כבר יותר מ-15 שנים. אחראי לערבי החישגוזים יחד עם שותפו להרכב הרביעייה הפותחת, מג'יק. אחד מהדי.ג'יים הפעילים ביותר בסצנת המועדונים התל אביבית, בעברו עבד עם די.ג'יי אלארם, עימו שיחרר מספר מיקסטייפים ושידר את תכנית הרדיו "החיבור" ב-102FMי(4, 5, 9, 16, 19, 25, 71, 79, 88).

אוקטובר

ההגדרה לראפר מחתרתי במלוא מובן המילה. זכה לקהל אוהדים אינטרנטי קטן אך עיקש אחרי שהקליט ושיחרר לרשת עשרות שירים לאורך השנים. טיפח את ההרכב "הצד האחר" שכלל את זי.קיי (ר"ע) וסאי (21)

איז הופ

שי גולדנברג וליהוד שמואלי בחרו בשם המושלם לאלבומם היחיד משנת 1995 – "באתי לא בזמן", אלבום היפ הופ שיצא עוד לפני אלבומם הראשון של שבק ס' ובהתאם, נחל כישלון. כלומר, למעט הלהיט הזכור "יש לו מסיבה". בדיעבד, הם בהחלט הקדימו את זמנם. 6 שנים אחר כך יקליט גולדנברג את הג'ינגל "דודי התותח" לקמפיין של 012. (31)

איזי

ארז שרון הוא אחד הראפרים המצליחים בארץ, אך בעל תדמית של "ראפר לילדים", בשל קהל היעד הצעיר שלו. אלבומו האחרון נקרא "לא לילדים". חבר בהרכבים התיירים והאדיוטים. (59, 65, 87)

אלפרבר

ראפר חד וביקורתי בעל קול בריטון עוצמתי ותבניות ראפ מורכבות. עולה במקרים רבים כאחד הראפרים הטובים ביותר שהיו בארץ, אך המעיט להוציא שירים. חבר בPR Troopers וה-Parvarim Refugeez.י(44, 77)

אמסי שירי

אחת מהנשים הבודדות בז'אנר ההיפ הופ הישראלי, בעלת פלאו תקיף בעטיפת קטיפה. זכורה מהאירוח בשיר "לזוז" של הדג נחש. הוציאה אלבום בודד בשנת 2005. (85)

אקסום

טדרוס וג'ודאיה, צמד המערבב בין ראפ, ראגמאפין ונתניה. עובדים לאורך השנים עם הרכב המפיקים סוליקו (ר"ע) וחברים בקבינט. (10, 11)

בויאקה

נימי נים (ר"ע), קוואמי (ר"ע) וקוטג' (ר"ע) הם הסופרגרופ הראשון של ההיפ הופ הישראלי. הוציאו אלבום אחד בשנת 2001 הכלל סינרגיה מושלמת בין שלושת חברי ההרכב ואת השיר המומנטלי וההיסטורי "ת.ז", אך לא המשיכו אחר כך. (17, 18, 37, 40, 53, 67, 79, 80, 81)

בוקה

ראפר ומפיק לודאי צעיר שפרץ לפני כ-6 שנים. מחזיק בגישת הארדקור, כיאה לעיר ממנה בא. (29, 70)

בן בלאקוואל

מראפרפ, שר, בן לקהילת העבריים וכנראה כוכב בינלאומי בעתידו, אם ירצו הכוכבים. בעל גישה חיובית, אפיל מסחרי ואוזן מופלאה לפזמונים. (61)

בני אסתרקין

יוצר צעיר שהוציא לפני מספר חודשים את אלבום הבכורה שלו, "יום אחד כל זה יהיה שלנו". סגנון נוטה להארדקור וראפ עמוס בשנינויות. חבר בהרכב ה-U Crew (45)

DAM

תאמר נאפר, סוהיל וג'וקר מרכיבים את הרכב ההיפ הופ הפלסטיני המוכר והאהוב בעולם. בעלי הצלחה עצומה בקרב קהל ערבי ואירופאי, כנראה הדבר המצליח ביותר שיצא מלוד מאז הרואין. מוקד הפרק הראשון של הדוקומנטרי "Hip Hop in the Holy Land"י(9)

דוד מעיין

יוצר צעיר שהוציא בראשית השנה את אלבום הבכורה שלו, "עיר החטאים". מראפרפ בעברית וצרפתית, ראפ עמוק ונטול פוזה. חבר בהרכב ה-U Crew.י(23)

דוויק

ראפר ומנהל ההרכב  Parvarim Refugeez, אחראי על הפרוייקט PR Troopers יחד עם מק'דדי ג'י (ר"ע), מקים ומנהל הלייבל היי פייבר, דרכו יצאו מספר נרחב של אלבומי ראפ, בעלי חברת דייס מרקטינג המשווקת אלבומי ראפ רבים ומנטור לראפרים רבים. זכור לכם אולי כחצי ממקימי V15.י(44)

DDD MOB

הרכב הארדקור ראפ שרק משמו, קיצור ל-Doing Dope Daily, מבאר את נושא שיריהם – מריחואנה, והרבה. הוציאו אלבום אחד ב-2003 בשם "עוד שקית" ושינו את הרכבם מספר פעמים, עד שלבסו התמוססו לענן עשן ירקרק. (18, 68)

דורקע (סבא קוקו)

זכור בעיקר מהלהיט של לוקץ (ר"ע) – "ענת בנאי", אך מעבר לזאת ראפר חד לשון ומורכב עם צד אפל ואוזן חדה לביטים. (78)

ניווט באינדקס
א'-ד' \\ ה'-ל' \\ מ'-ע' \\ פ'-ת'
*המספרים הרשומים בסוגריים מתייחסים למספרי השירים במיקסטייפ בהם השתתפו/הפיקו האמנים או חלקם, במידה ומדובר בהרכב
להאזנה למיקסטייפ המלווה