10 הסרטים הכי טובים של 2014

ההופעה המופתית של רייף פיינס, האפוס של ריצ'ארד לינקלייטר וההברקות הישראליות. יעל שוב בוחרת את סרטי השנה

מלון גרנד בודפשט
מלון גרנד בודפשט
25 בדצמבר 2014

"מלון גרנד בודפשט"

מעשייה יפה להפליא של ווס אנדרסון. מתוך החזות האגדתית המשועשעת מפציעה אמירה הומנית על חשיבותם של דרך ארץ וגינונים נאים הנובעים מתוך כבוד עמוק לבני האדם באשר הם. ההופעה של רייף פיינס היא יצירת מופת בפני עצמה.

"היא"

חואקין פניקס מתאהב בתוכנת הפעלה במשל נוגה, אירוני ויפה עד כאב על מהות האהבה. ספייק ג'ונז ברא יהלום קולנועי טהור ופלאי, שאופף את הצופים בערגה מלנכולית.

"התבגרות"

אפוס אינטימי וכובש לב על ילד מטקסס שגדל מול עינינו במהלך 12 שנים. ריצ'ארד לינקלייטר מתמקד ביומיום שבין השיאים, ומוצא את הערך הפנימי של הרגעים האותנטיים של היחסים בין הורים לילדיהם.

"אפס ביחסי אנוש"

טליה לביא חצבה קומדיה מבריקה ושורטת על השירות הנשי בצה"ל. סוגיות רלוונטיות מטופלות באופן נוקב בסרט שנע בין צחוקים פרועים לגילויים כואבים, ובין רגע מחמם לב לבוקס בבטן.

"רכבת הקרח"

מותחן אקשן עתידני מסעיר, המתרחש במרחב סוריאליסטי על־תרבותי ומציע בחינה הומניסטית של טוטאליטריות, דטרמיניזם ומנהיגות. לתוך המרקם העשיר של הסרט ארג בונג ג'ון הו רגעים מפעימים של פיוט וניצוצות מטורפים של קומדיה שחורה.

"גט"

אימי בית הדין הרבני משמשים את האחים אלקבץ ליצירת דרמה בוערת, מסוגננת ומתסכלת, כתובה ומבוימת ביד אמן, שמוצאת הומור בייאוש. אנסמבל השחקנים הפנומנלי משאיר אותנו מרותקים למסך.

"יומיים ולילה"

האחים דארדן יצרו דרמה חברתית עם תבנית של מותחן תלוי זמן, שהיא מחזה מוסר מרגש המעמת אותנו עם עצמנו ומותיר אותנו עם אמונה, למרות הכל, בפוטנציאל ההומני של בני האדם.

"הרוח העולה"

היאו מיאזאקי ממשיך לעוף. הקוסם מארץ יפן ברא סרט פיוטי ופציפיסטי על חייו של מהנדס מטוסי קרב, שהוא גם הערה אישית ועתירת נשמה על האמן ואמנותו.

"נברסקה"

הצד השני של "הזאב מוול סטריט" – קומדיה קטנה על איש פשוט שנפל קורבן לתרמית פיננסית שיטתית. אלכסנדר פיין רוקם הרהור עדין ומלא הומור על משוגות בני האדם, שניחן במינון קולע של מיזנטרופיה וחמלה, סרקזם והומניות.

"לוק"

שחקן אחד במכונית + תסריט משובח = דרמת מתח אינטנסיבית וסוחפת על נפש האדם. טום הארדי ממסמר בתפקיד הגבר שמתעקש לכפר על טעות שעשה, גם במחיר קשה מנשוא.


[interaction id="549c308608b0f98951287f0f"]

[tmwdfpad]