דקת קריאה: אירועי שבוע הספר 2016

מאות דוכנים, הצגות ילדים, הפעלות, מופעים מוזיקליים, שעות סיפור ועוד יתקיימו בשבוע הספר ה־55 בכיכר רבין, אך לא רק שם. אלו אירועי הספרות המומלצים של תל אביב בשבוע הספר ובמוקדים אלטרנטיביים

שבוע הספר 2015 בתל אביב. צילום: יולי גורודינסקי
שבוע הספר 2015 בתל אביב. צילום: יולי גורודינסקי

אירועי שבוע הספר המרכזיים בכיכר רבין

נוסף על דוכני הספרים של שלל ההוצאות המוכרות וגם המוכרות פחות שיפרשו את מרכולתן בכיכר רבין ומיטב הסופרים שיגיעו לחתום על יצירותיהם, יתקיימו בשבוע הספר אירועים רבים לילדים. שני מופעים יציגו מדי ערב, בשעות 18:15 ו־19:15 – הצגות ילדים על פי ספרי ילדים אהובים של תיאטרון "חוצפה קטנה" ומופעים של "להקת צעירי תל אביב". במדשאה בפינת אבן גבירול ופרישמן ייפתח מתחם קריאה עם אלפי ספרי קריאה לילדים, נוער ומבוגרים, ישיבה על מחצלות ופופים, עמדה ליצירת תיקי ספר, הפעלות מוזיקליות לילדים, שעות סיפור ופינת קומיקס בהנחיית המאייר עמוס אלנבוגן שיצייר חלומות לילדים.

כיכר רבין, ראשון־רביעי 18:00־23:00, חמישי 18:00־24:00, שבת 20:30־24:00, כניסה חופשית. לפרטים נוספים

שבוע הספר בסיפור פשוט

המשוררת תהילה חכימי והמאיירת לירון כהן ("הילדים של הצהריים") יחתמו על ספרים ועל איורים בחנות סיפור פשוט. לירון כהן תביא איתה הדפסים במהדורות מוגבלות, פוסטרים וציורים, תהילה חכימי תביא את ספרה הראשון, "מחר נעבוד", שזכה בפרס ברנשטיין לספרות לשנת 2015. בסוף השנה תראה אור נובלה גרפית, יצירה משותפת של השתיים.

סיפור פשוט, שבזי 36 תל אביב, חמישי (16.6) 17:30־20:00, כניסה חופשית

סיפור פשוט
סיפור פשוט

שבוע הספר האלטרנטיבי באחים גרין

מטרים אחדים מכיכר רבין ומשבוע הספר העברי יתקיים שבוע ספר אלטרנטיבי ששם את הסופרים והמשוררים לפני ההוצאות והרשתות. אלפי ספרים יימכרו ב־10 ש"ח, יתקיימו מכירה ישירה של ספרי ושוק קח־תן של ספרים ויינתנו 20 אחוז הנחה על כל מלאי הספרים.

האחים גרין, פרישמן 90 תל אביב, חמישי־שבת (16.6־21.6) 9:00־23:00, כניסה חופשית

פילון בבית ביאליק

לרגל יום ההולדת ה־40 לעיתון הילדים "פילון" בעריכת נירה הראל ועם צאת גיליון מיוחד "פילון 2016", תתקיים חגיגת קריאה בהשתתפות אורה איתן, יואב ברש, אסף הראל, ישראל ויסלר (פוצ’ו), נורית זרחי, רותו מודן ועוד. מנחה: דני קרמן. לבאי האירוע יוענק עותק מהגיליון החגיגי של "פילון 2016".

גינת בית ביאליק, ביאליק 22 תל אביב, חמישי (16.6) 19:00, 40 ש"ח

אשכול נבו ומשה בן יוחנה בהופעה משותפת

הסופר אשכול נבו ("ארבעה בתים וגעגוע", "משאלה אחת ימינה") והיוצר משה בן יוחנה ("חבל שלא באת לים", שהיה פעמיים שיר השבוע ב־FM88, "תכננו שתגיעי בקיץ") בהופעה חד פעמית ומיוחדת לשבוע הספר. בן יוחנה יבצע משיריו וכמובן גם את "שיר עברי ביישן" מתוך הספר של אשכול נבו "ארבעה בתים וגעגוע", ונבו יקריא טקסטים כמו שרק הוא יודע לכתוב.

קפה ביאליק, ביאליק 2 תל אביב, שבת (18.6) 20:30, 50 ש"ח

"עמודו"

השקת הספר "עמודו" במופע ניו מדיה אינטימי: לילך וחנה ליבנה, בת ואם, יציגו מופע הכולל וידיאו שנועד למצוא דרך אחרת להביא פרוזה לקהל. חנה ליבנה ובתה האמנית והכוריאוגרפית לילך ליבנה יצרו מופע ספרותי ייחודי המורכב ממילים, תנועה וקטעי וידיאו ארט, אשר ממנו נולד הספר הרואה אור בימים אלו.

עלמא בית לתרבות עברית, שד"ל 6 תל אביב, שלישי (21.6) 20:00, כניסה חופשית באישור השתתפות בלבד (03־5663031)

מסיבה במגדלור

מסיבה לפתיחת שבוע הספר. ספרים ומסיבות, שני דברים שלא אמורים להתחבר, כמו שמן ומים או ספרים וכל כישורים חברתיים שהם. ובכל זאת, לקראת שבוע הספר המגדלור מרימים מסיבה לכל מי שרוצה לסיים את הערב מוקדם. על העמדה – אליוט, תקריא משיריה – עדי קיסר. רק תשתדלו לא להקיא בין מדפי הספרים.

המגדלור, לבונטין 1 תל אביב, חמישי (16.6) 20:00

המגדלור. צילום: רונה יצחקי
המגדלור. צילום: רונה יצחקי

מה הסיפור של אלנה פרנטה

ערב מיוחד לכבוד "הסיפור של שם המשפחה החדש", הספר השני במסגרת הרומנים הנפוליטניים של פרנטה. המתרגם אלון אלטרס יספר כיצד נולדה הפרוזה של פרנטה, ישאל מה מטרתה התרבותית־ספרותית של פרנטה בפרויקט "החברה הגאונה", וינסה לפענח סופית את שאלת הזהות המסתורית שלה על בסיס רמזים המופיעים בספריה.

תולעת ספרים, מזא"ה 7 תל אביב, שני (20.6) 19:30, כניסה חופשית