ספרי הילדים הכי שווים בשבוע הספר

כל הספרים הבולטים, המעניינים והמקוריים שיוצעו למכירה לגילאי 3-14 בשבוע הספר הקרוב

הממלכה הקטנטנה / אתגר קרת

אתגר קרת מוציא ספר ילדים חמישי במספר, שאפשר אפילו לקרוא לו סיפור ילדים פוליטי – הוא עוסק בממלכה הקטנה ביותר בעולם ועל החיים של הנתינים ושל השליטים בממלכה, שייתכן שהם אוהבים גלידה פיסטוק בצורה חריגה. זה בסדר, זו לא תזה מדינית, יש פה גם סיפור אהבה שמאויר בצורה חמודה מאוד על ידי תמי בצלאל.
כנרת־זמורה ביתן, 40 עמ', 72 ש"ח, לגיל 4-10

mamla

פתאום נשבה הרוח / גלית ראב"ד

כמה ספרי ילדים שבהם המשקל והקצב של הספר הם אחד הגיבורים והאמצעים הספרותיים הבולטים? כלומר, למעט קלאסיקות כמו אלתרמן או ד"ר סוס? הספר של גלית ראב"ד, שיעשה לכם חשק לנסוע לגליל, מלווה באיורים נהדרים ממש של מאיה שלייפר.
כנרת־זמורה ביתן, 32 עמ', 72 ש"ח, לגיל 3-6

unnamed-22

שביל של רגליים קטנות / יערה ענבר

בסדרות אנימה מקובל לעשות מחווה ולהוציא גרסת "ילדים", כלומר תיאור העולם והעלילה שבו כל הדמויות הן ילדים. לא ברור אם יערה ענבר, הסופרת שכתבה את "שביל של רגלים קטנות", היא חובבת אנימה, אבל מה שיש פה נותן טוויסט יהודי מאוד לז'אנר – הספר מתאר לא פחות מאשר מחווה לסיפור יציאת מצרים, מזווית ראייה של ילדים. מתי כבר נקבל את "בריאת העולם לקטנטנים"?
כנרת־זמורה ביתן, 87 עמ', 72 ש"ח, לגיל 4-10

4210021695b

הגולם, האח השקט / מרים פרסלר (תרגום מגרמנית: יונתן ניראד)

מצד אחד לא מדובר בספר ישראלי. מצד שני מדובר אולי בתרומה הכי גדולה של היהדות למיסטיקה ולספרות הפנטזיה, שנים לפני שכמה גויים התחילו לכתוב על טרולים או גמדים או בנות ים. מה גם שמרים פרסלר היא סופרת יהודי שחיה בקיבוץ, ממש כמו בוב דילן, לא? הספר מגולל את האגדה הידועה על הגולם והמהר"ל מפראג, ומעניין להכיר אותו מחדש אחר שגם סרטי זומבים התיימר ללמד אותנו על גופים חסרי נשמה.
עם עובד, 296 עמ', 74 ש"ח, לגיל 12-14

3200219364b

שלג של סביונים / רינת פרימו

יש המון סיפורים שמדברים על ההפיכה של טבע ונופים שמזכירים את הילדות לפרויקטים אורבניים מכוערים ויעילים, ובמקרה הזה מדובר גם בחוויה אישית של הסופרת רינת פרימו, שנפרדת באמצעות הספר משדה הבר שגבל בשכונה שבה גדלה.
ידיעות ספרים, 36 עמ', 68 ש"ח, לגיל 4-6

36200055373b

כפפה אחת ורודה / חנוך פיבן

כשחושבים על זה, די ברור שהאמנות של חנוך פיבן מיועדת קודם כל לילדים ורק אחר כך למבוגרים. לכן לא מפתיע לגלות שהוא מוציא ספר ילדים, שמשתמש בשפה האמנותית שלו כדי להעביר רעיונות יצירתיים ושוברי מסגרות גם בלי להתעסק בהם באופן ישיר.
עם עובד, 35 עמ', 68 ש"ח, לגיל 4-6

עטיפה_-_כפפה_אחת_ורודה(2)

הילד הכחול שידע הכל / נורית משה

הספר החמוד הזה – שסיים בהצלחה פרויקט מימון בהדסטארט, שכבר מזמן הפך לפלטפורמה מועדפת על לא מעט סופרי ילדים, בעיקר בתחילת דרכם – מספר על ילד כחול. כלומר, אשכרה כחול, כחול לגמרי, שחוץ מהיותו כחול הוא זהה לחלוטין לשאר הילדים. איך אומרים? 113 תורמים לא טועים.
הוצאת אוריון, 20 עמ', 49 ש"ח, לגיל 4-7

product2639

כוחות אמיתיים / עודד פשטצקי

רוב ספרי הילדים מגוללים את הסיפור של ילד אחר, או במקרה מסוים של חיה או יצור אגדי שמומשלים לילד. כאן הסיפור הוא של אדם מבוגר, הסופר עצמו, שמדבר על עצמו ועל הכוחות שהוא חיפש בעצמו עד שגילה מה הם. לשם שינוי, מדובר בזווית מרעננת ולא מתנשאת.
הוצאת גוונים, 38 עמ', 75 ש"ח, לגיל 4-10

imageHandler

ביקור הצעצועים / ימימה אבידר טשרנוביץ

ספר קלאסי שזוכה להוצאה מחודשת. אפשר היה לומר שזה כמו "צעצוע של סיפור" אבל בשני הבדלים: זה לא אוברייטד ונמאס אחרי החלק הראשון, ומדובר בספר שיצא עשרות שנים לפני הסרט המוכר יותר. בקיצור, זה בכלל לא דומה ל"צעצוע של סיפור" ותשכחו מההשוואה. זו קלאסיקה בזכות עצמה.
עם עובד, 24 עמ', 64 ש"ח, לגיל 4-6

עטיפה_-_ביקור_הצעצועים(2)

חברות טובות / אברם קנטור

סיפור קטנטן ממש שמתאים לילדים קטנים יותר, על בנות דודות שהן גם חברות, גם שונות וגם קוטפות פטל. וזה כמעט כל הסיפור. לא צריך עלילות גדולות, רק מעט מילים ואיורים יפים.
הקיבוץ המאוחד, 24 עמ', 64 ש"ח, לגיל 3-6