עת להרוג: כך תשרפו את הזמן בחופשת הפסח

חוץ מהמון מזון ובני משפחה שהעדפתם לשכוח, חופשת הפסח מביאה איתה גם זמן רב שצריך לשרוף. סדרות הרשת שהחמצתם, הכתבות הכי טובות שלא קראתם והמשחקים שעדיין לא התמכרתם אליהם - כך תמיתו את השעות בכיף שלכם

1 באפריל 2015

Danger 5

היוצרים של פרודיית היוטיוב הקלאסית "ספיידרמן האיטלקי" חוזרים עם קומדיה בעלת קונספט מופרך אפילו יותר מהיצירה הקודמת שלהם – מעין פרודיית פאלפ סיקסטיזית על אירועי מלחמת העולם השנייה. חמישה מרגלי על באווירת טכניקולור מופרעת מתכננים להתנקש בהיטלר. על הדרך שזורים אירועים יומיומיים, כמו נאצים בצפלינים שגונבים את מגדל אייפל.

כמה זמן: 13 פרקים, שהם 5 שעות ו־25 דקות.

WTF with Marc Maron

אחד הפודקאסטים הפופולריים ביותר בעולם (אם להסתמך על הדירוג של אייטיונס). הקומיקאי המבריק מארק מארון לא מראיין – הוא משוחח. שעה, שעתיים אם צריך. לא כל הפרקים אחידים ברמתם, אבל מארון ניחן ביכולת נדירה לגרום לאורחים שלו (לואי סי.קיי! איגי פופ!) להיפתח בכנות שרוב המראיינים רק חולמים עליה.

כמה זמן: 580 שעות – 588 פרקים (ה־50 האחרונים זמינים להאזנה חופשית באתר, בשביל האחרים צריך לקנות מנוי שנתי ב־5 דולרים).

Fuck, That’s Delicious

סדרת רשת בכיכובו של אקשן ברונסון, הראפר הכי לוהט כרגע (סליחה, קנדריק), בהפקת VICE. ברונסון, שף במקצועו ו־140 ק"ג של יהודי־אלבני שלא ברור אם הוא יותר מאיים או מתוק, מסתובב ברחבי ארצות הברית (וגם קצת באירופה) וזולל ומבשל אוכל רחוב משוגע. ריור חריג נרשם בפרק על ניו אורלינס. איך אמרה להקת הסקייט־Pאנק הישראלית USF? "גידי גוב יכול למצוץ לי".

כמה זמן: 9 פרקים, שהם שעתיים ו־56 דקות (למיטיבי לכת: יש גם מתכונים, הכוללים מנות מופרכות כמו "מילקשייק בייקון ובקלווה").

Alto’s Adventure

משחק אייפון נוגה ומשונה, מז'אנר ה"ריצה האינסופית" הממכר אך מתסכל. הסוף ידוע מראש – נופלים, מתרסקים – כך שהדגש של Alto's Adventure הוא על ויזואליה עשירה ועל אווירה. ואכן, למרות מהירות התגובה הנדרשת, יש בו משהו כמעט מדיטטיבי.

כמה זמן: עד שמתייאשים.

‏The Final Comeback of Axl Rose / ג'ון גרמייה סאליבן עבור GQ

ג'ון ג'רמייה סאליבן הוא אחד הכותבים המבריקים ביותר בעיתונות האמריקאית כיום. כתב המגזין שאוהב במידה זהה את הפואטי ואת הפרוזאי, מוצא נפש תאומה ומושא לפליאה וללעג בסולן היהיר, המגוחך והאהוב על מיליונים של גאנז נ' רוזס. התוצאה היא אחת מכתבות הפרופיל המושחזות ביותר שאפשר לקרוא.

כמה זמן: חצי שעה.

The Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret

אם יש סדרה אחת שהייתה צריכה – חייבת! – לעשות יותר רעש משעשתה, הרי שזו "טוד מרגרט". הפקה בריטית־אמריקאית פרי עטו ובכיכובו של דיוויד קרוס (טוביאס מ"משפחה בהפרעה"), מהסוג שעדיף לא לדעת עליהן דבר כשמתחילים לצפות בהן. הכתיבה שלה הדוקה בטירוף, אין לה שום גבול או מעצור, וקרוס לוקח בה את הדמות של טוביאס עשרה צעדים קדימה, לתוך האפלה.

כמה זמן: 12 פרקים, שהם 4 שעות וחצי (ועונה שלישית, שתהווה מעין סדרת המשך, בשלבי הפקה מוקדמים).

לשכב במכל ציפה, או, בגרסתו החינמית: ללכת לישון באמבטיה.

כמה זמן: עד שעה.

לגגל כל מה שאתם לא יודעים.

מה זה קומבוצ'ה? הרגע גילינו.

כמה זמן: לנצח.

The Perry Bible Fellowship

קומיקס רשת ותיק שבכל זאת חלף להרבה אנשים מתחת לרדאר. לא כל הפרקים טובים (תור הזהב הוא באמצע – הראשונים מחפשים את דרכם בעולם והחדשים מנסים לשחזר תהילת עבר), אבל לאלו שכן, אין אח ורע בעולם. השילוב בין איורים מתקתקים ובין תוכן הגובל בפסיכוטי עשוי להיראות תחילה בנאלי מעט, אבל מצדיק את עצמו כל פעם מחדש.

כמה זמן: שעתיים־שלוש. לקרוא באטיות ובעיון!

GeoGuessr

משחק רשת מבוסס גוגל סטריט וויו המנחית אתכם אי שם בעולם ומבקש מכם לנחש איפה אתם. בקיצור, אווירת ג'ייסון בורן קלה, רק שלא בועטים באף אחד. מטופש וממכר בלי שום סיבה טובה (בסופו של דבר, כל מה שצריך לעשות הוא למצוא את שלט החוצות הקרוב ולנסות להבין באיזו שפה הוא כתוב).

כמה זמן: לפחות שעתיים.

לאבחן לעצמך מלא מחלות ב־WebMD.

כמה זמן: עד התקף החרדה הראשון.

Comedy Central Direct

כדאי לנבור באוסף הספיישלים המוכרים פחות באתר של קומדי סנטרל, ולו בשביל שבפעם הבאה שישאלו אתכם איזה סטנדאפיסטים אתם אוהבים, תהיה לכם תשובה קצת יותר מעניינת מ"לואי סי.קיי". מגוון רחב למדי של מופעים (גרסאות מלאות ולא מצונזרות, כמובן) מוצע בחמישה דולרים ליחידה, ואת רובם בלאו הכי לא ניתן למצוא בטורנטים. מומלצים: יוג'ין מירמן, פיט הולמס וארי שפיר, אבל ממש לא רק הם.

כמה זמן: שעה בממוצע לספיישל. באתר יש כרגע 40 ספיישלים.