הסרט הישראלי הטוב ביותר של 2017: "מעבר להרים ולגבעות"

פורום מבקרי הקולנוע בישראל הכריז על "דנקרק" כסרט הבינלאומי הטוב ביותר השנה. "פוקסטרוט" השתלט על קטגוריות הבימוי והשחקנים הטובים ביותר – ויש גם תגלית מעניינת

מעבר להרים ולגבעות (צילום מסך)
מעבר להרים ולגבעות (צילום מסך)

"מעבר להרים ולגבעות" נבחר לסרט הישראלי הטוב ביותר ל-2017 על ידי פורום מבקרי הקולנוע בישראל. סרטו של ערן קולירין הוא דרמה אירונית, מעין אלגוריה ארץ ישראלית, שבמרכזה משפחה בורגנית בישראל של היום. הפורום הכתיר בקטגוריה הבינלאומית את "דנקרק" של כריסטופר נולן.

את פרס הבימוי קטף שמוליק מעוז עם סרטו "פוקסטרוט", שגם מייצג את ישראל באוסקר ואף נכנס לרשימה הקצרה של המועמדים בקטגוריית הסרט הזר. בסרט משתתפים שני הזוכים של הפורום בקטגוריית השחקן והשחקנית הטובים ביותר – ליאור אשכנזי ושרה אדלר (שזכתה גם על תפקידה ב"האופה מברלין").

אדלר ואשכנזי ב"פוקסטרוט"
אדלר ואשכנזי ב"פוקסטרוט"

בפרס על התסריט הטוב ביותר זכה יוסף סידר ("נורמן"). תגלית השנה של הפורום היא מייסלון חמוד, על כתיבת התסריט ובימוי "לא פה, לא שם". בקטגוריית ההישג האמנותי זכה שי גולדמן על צילום "תיקון".

זוהי השנה החמישית שבה מעניק הפורום פרסים לסרטים הטובים של השנה (הפרסים אינם כספיים, אלא הצהרתיים). הפורום הוא תא בתוך ארגון העיתונאים, ומורכב מ-35 מבקרות ומבקרי קולנוע.