גל גדות: "סקסיסטים מיזוגנים – זמנכם עבר"

בריאיון לכבוד צאת "ליגת הצדק" לאקרנים, העבירה וונדר וומן מסר למטרידני העולם

גל גדות וונדר וומן
גל גדות וונדר וומן
14 בנובמבר 2017

כולם אולי מחכים לסופרמן שיבוא ויציל את העולם ב"ליגת הצדק", אבל עוד לפני צאת הסרט לאקרנים ביום חמישי, העולם מקבל את גיבורת העל הפמיניסטית וונדר וומן. בריאיון שערכו ב-IGN עם גל גדות ועזרא מילר (שמגלם בסרט את פלאש) לכבוד צאת הסרט, ביקש מילר מגדות להעביר מסר להטרו-פטריארכיה בסגנון וונדר וומן.

גדות ככל הנראה לא לגמרי הבינה את הכוונה בהטרו-פטריארכיה ("הכוונה לגברים סטרייטים ששולטים בהכל", ניסה להסביר מילר), והעבירה מסר משל עצמה: "סקסיסטים מיזוגנים, עבר הזמן שבו השלטתם על העולם את הזעם שלכם".

בתוך כך, בחברת האחים וורנר מכחישים את הידיעה הוויראלית שפורסמה ב"Page Six" שעל פיה גדות הציבה אולטימטום שלא תשתתף ב"וונדר וומן 2" אם הבמאי-מפיק ברט רטנר יהיה מעורב בסרט. רטנר, שחברת ההפקות שלו RatPac-Dune הייתה מעורבת בהפקה ובמימון של "וונדר וומן" מכורח חוזה עם האחים וורנר, היה אחד הגברים הבולטים בהוליווד שהואשמו בהטרדה ותקיפה מינית בגל ההדף שלאחר התפוצצות פרשת הארווי ויינסטין. שש נשים האשימו בתחילת החודש את רטנר בהטרדה מינית. על פי לוס אנג'לס טיימס, על אחת מהן הוא אף כפה מין אוראלי. עוד לפני פרסום הכתבה נודע שגדות החליטה לא להשתתף בטקס הוקרה לכבוד רטנר.

אחרי פרסום הידיעה על האולטימטום של גל גדות, רבים ורבות בהוליווד עמדו לצידה. האחים וורנר, מנגד, מכחישים שנעשה כזה אולטימטום, ומציינים שבכל מקרה החוזה עם החברה של רטנר מסתיים באמצע 2018, בעוד סרט ההמשך ל"וונדר וומן" צפוי לצאת בנובמבר 2019 בלבד.