דוקאביב 2014 – הסרטים שאסור לפספס

פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי יפתח בשבוע הבא בפעם ה-16. שישה סרטים שיוקרנו במסגרתו וכדאי לרוץ לראות

האם האיש שהוא גבוה מאושר?
האם האיש שהוא גבוה מאושר?
1 במאי 2014

20 צעדים מהתהילה

זוכה האוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר הוא מחווה מלבבת, מתסכלת ומרגשת וערבה לאוזן לזמרות הליווי השחורות שנתנו את קולותיהן לכוכבים הגדולים (ברוס ספרינגסטין, סטינג, הרולינג סטונס), ובעצמן נותרו מאחור.

גור וידאל: ארצות הברית של אמנזיה

דיוקן מבדר מאוד של הסופר הקונטרוברסלי, ההוגה הפוליטי והסלבריטאי שהיה למבקר החריף והשנון ביותר של אמריקה ("מה שהשגנו בארצות הברית זה סוציאליזם לעשירים, ויוזמה חופשית לעניים").

דוג

ג'ון וויטוביץ', שניסה לשדוד בנק כדי לממן לבן זוגו ניתוח לשינוי מין (סיפור ששוחזר ב"אחר הצהריים של פורענות"), מתגלה כטיפוס חד פעמי, ודרך סיפורו המוזר להפליא מתקבל מבט מרתק על הקהילה הגאה בניו יורק של שנות השבעים.

האם האיש שהוא גבוה מאושר?

מישל גונדרי, קולנוען מקורי ויצירתי מאין כמותו, מראיין במבטא צרפתי כבד את הבלשן והפילוסוף נועם חומסקי על חייו ועל מחשבתו, ומתרגם לאנימציה את דבריו ואת חיבוטיו שלו עצמו כקולנוען וכתלמיד. התוצאה היא חוויה קולנועית ואינטלקטואלית ייחודית.

לאנס ארמסטרונג: השקר

מה שהחל כדיוקן של ספורטאי גדול הפך באמצע הצילומים לסרט על המכאניקה של השקר. הדוקומנטריסט המהולל אלכס גיבני פורס באופן מורכב ומרתק כסיפור בלשי את גילוי האמת ואת התמודדותו של ארמסטרונג, אייקון ובריון, עם החשיפה.

מלחמת המינים

על רקע המאבק הפמיניסטי בשנות השבעים נערך משחק טניס בין האלופה האקטיביסטית בילי ג'ין קינג לבין השוביניסט הקולני (ואלוף ווימבלדון לשעבר) בובי ריגס. הסרט משחזר את האירוע המתוקשר ואת המהלכים שהובילו אליו באופן סוחף, מאיר עיניים ומרומם לב.