סרט על סיבוב ההופעות של דודו טסה עם רדיוהד יוקרן בדוקאביב

פסטיבל דוקאביב יתקיים בפעם ה-20 בחודש מאי בסינמטק תל אביב ואתרים נוספים בעיר. אלה הסרטים הישראלים המעניינים ביותר שיוקרנו בפסטיבל

דודו טסה. צילום: דודי חסון
דודו טסה. צילום: דודי חסון

120 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם יוקרנו השנה בפסטיבל דוקאביב, שיתקיים השנה זו הפעם ה-20 בין התאריכים 17.5-26.5 בתל אביב. הפסטיבל יתקיים בסינמטק תל אביב וכן במתחמים שונים ברחבי העיר, בהם נמל תל אביב, גן הפסגה ביפו, כיכר התרבות, התדר, כיכר ביאליק, גינת הרציפים ועוד.

לתחרות הישראלית הוגשו השנה 78 סרטים שמהם נבחרו 15 סרטים חדשים של יוצרים מקומיים. בין הסרטים הישראלים המשתתפים: "אחיות" של דנאי אילון, אודות צעירה יהודייה מחיפה שיוצאת להתעמת עם אחותה שהפכה לנזירה; "המועמד" של טלי שמש ואסף סודרי שמלווה את משה כחלון מקמפיין הבחירות שלו ב-2015 ועד לכניסתו ללשכת שר האוצר; "במדבר" ו"שטח אש 918" של אבנר פיינגלרנט המתעדים באינטימיות רועי צאן יהודים וערבים החיים בשכנות ולעולם לא נפגשים; "דודו טסה והכוויתים" של טל הייק שמלווה את טסה ולהקתו בסיבוב ההופעות עם רדיוהד ו"המחתרת היהודית" של שי גל אודות חקירת השב"כ שהובילה למעצר המחתרת היהודית, שחבריה תכננו לפוצץ את כיפת הסלע בהר הבית.

בנוסף, יוקרנו מחוץ לתחרות "סרט בורקס" של אורית רונאל, "סוכני הזיכרון" של עמליה ועידו רוזנבלום, "תיק חיי: אבא, איפה אמא וסבתא?" של נילי טל, "הרצח" של אבי וייסבלאי ועוד. מייסדת הפסטיבל, אילנה צור, אצרה לכבוד השנה ה-20 של הפסטיבל תוכנית מיוחדת של סרטים משנותיו הראשונות, בהם "ההרוג ה-17" של דוד אופק, זוכה התחרות הישראלית בפסטיבל דוקאביב ה-5.

דוקאביב 2018, סינמטק תל אביב ואתרים נוספים ברחבי העיר, 17.5-26.5