הסרטים שאנחנו הכי מחכים להם בחורף הקרוב

מנטלי פורטמן דרך מאט דיימון ועד פול תומס אנדרסון - הסרטים לצפות להם בחורף 2018. אנחנו כבר הכנו פופקורן

The Killing Of A Sacred Deer
The Killing Of A Sacred Deer
23 בנובמבר 2017

להרוג אייל קדוש

The Killing of a Sacred Deer

זה כבר כמה שנים שהבמאי היווני יורגוס לנתימוס ("שיני כלב", "הלובסטר") הוא אחד השמות הלוהטים בסצנת הקולנוע העולמית, אבל זה הסרט הראשון שלו שמגיע אלינו להפצה מסחרית. גם הפעם הוא מגולל סיפור ברוטלי ואבסורדי, על רופא מנתח (קולין פארל) הנדרש לקורבן קיצוני כשנער יתום (בארי קיון מ"דנקרק") מתלבש על חייו ומאיים על שלום משפחתו. אליסיה סילברסטון, כבר בת 41, מגלמת את אמו של הנער.

מועד יציאה בארץ: 4 בינואר

לחיות בקטן

Downsizing

בעולם הסובל מצפיפות יתר, מדענים נורבגים גילו איך לכווץ בני אדם לגובה של 13 ס"מ כדי לחסוך מקום. פול (מאט דיימון) ואשתו אודרי (קריסטן וויג) מחליטים לעבור את התהליך ולהצטרף לקהילה של אנשים מוקטנים, אבל אודרי נסוגה ברגע האחרון. אלכסנדר פיין ("דרכים צדדיות", "נברסקה") כתב וביים סאטירה חברתית שזכתה לביקורות אוהדות.

מועד יציאה בארץ: 4 בינואר

שעה אפלה

The Darkest Hour

גרי אולדמן מגלם את ראש ממשלת בריטניה ווינסטון צ'רצ'יל בימים הראשונים של מלחמת העולם השנייה. המירוץ לאוסקר החל, וסרטו של ג'ו רייט ("כפרה", "גאווה ודעה קדומה") נראה כאחד המובילים המוקדמים (זכייתו של אולדמן כמעט מובטחת). ג'ון הרט לוהק לתפקיד ראש הממשלה הקודם נוויל צ'מברלין אך פרש בשל מחלת הסרטן, ונפטר במהלך הצילומים. גם צ'מברלין נפטר מסרטן חודשים ספורים אחרי שהוחלף על ידי צ'רצ'יל.

מועד יציאה בארץ: 11 בינואר

חוטים נסתרים

Phantom Threads

סרט חדש של פול תומס אנדרסון, מגדולי הקולנוענים של 20 השנים האחרונות, הוא תמיד סיבה להתרגשות. הפעם הוא גם צילם בעצמו. בלונדון של שנות ה־50 של המאה הקודמת, חייט התופר שמלות עבור נשות החברה הגבוהה (דניאל דיי לואיס) מתאהב במלצרית צעירה ועצמאית (ויקי קריפס) שהופכת למוזה שלו. דיי לואיס, שזה שיתוף הפעולה השני שלו עם אנדרסון ("זה ייגמר בדם" זיכה אותו באוסקר), הצהיר שהוא פורש ממשחק וזו תהיה הופעתו האחרונה.

מועד יציאה בארץ: 1 בפברואר

הכחדה

Annihilation

הביולוגית נטלי פורטמן מצטרפת לשלוש חוקרות (ג'ניפר ג'ייסון לי, ג'ינה רודריגז מ"ג'יין הבתולה" וטסה תומפסון מ"תור: רגנארוק") היוצאות ללב אזור מבודד שבו התחולל אסון סביבתי מסתורי. משתתפי המשלחות הקודמות לא חזרו משם בשלום, בהם בעלה של הביולוגית (אוסקר אייזק). סרטו השני כבמאי של התסריטאי והסופר אלכס גרלנד (שהיה מועמד לאוסקר על "אקס מכינה") מבוסס על הספר הראשון בטרילוגיה רבת המכר מאת ג'ף ונדרמיר.

מועד יציאה בארץ: 22 בפברואר