זה ייגמר בדם: טום הידלסטון לומד לחיות עם התהילה

המעריצים כפייתיים, התהילה מפתיעה, טילדה סווינטון מדהימה וג'ים ג'רמוש הכי קול שיש. השחקן העולה טום הידלסטון חושף שיניים לרגל הגעתו לישראל של סרט הערפדים בכיכובו "רק האוהבים שורדים". ראיון

טום הדלסטון, מתוך "רק האוהבים שורדים"
טום הדלסטון, מתוך "רק האוהבים שורדים"

קשה לזכור נסיקה פתאומית למעמד של כוכבות כמו זו של השחקן הבריטי בן ה־32 טום הידלסטון, שעד לפני שלוש שנים שיחק רק בכמה סרטי אינדי וקיבל תפקיד משנה ב״תור״, והיום נחשב למוסד של ממש, מצויד בגדוד מעריצים כפייתי.

השחקן שגדל בווסטמינסטר ולמד באיטון, הפך לסוג של רכוש ציבורי כשחזר למסך בתפקיד לוקי בסרט ״The Avengers”, וגם ב״תור 2״ הוא כובש. לאחרונה הוכרז כי ישחק באדפטציה הקולנועית של הבמאי בן וויטלי לספרו של ג׳יימס גראהם באלארד ״High Rise״ – מה שמסמן אותו סופית כתפוח אדמה לוהט עם מבטא בריטי.

פגשתי את הידלסטון אחרי הופעה רועמת של "קוריולאנוס" בדונמאר וירהאוס בלונדון. זהו מחזה צנוע שבשיאו השחקן מוצא את עצמו קשור בקרסוליו כשהוא תלוי הפוך וספוג במים קרים. חצי שעה אחרי סיום ההופעה הוא כבר כולו חיוכים לאחר שלקח את הזמן לקבל את פני מעריציו שמתקבצים מחוץ לתיאטרון כמדי לילה.

אנחנו נפגשים כדי לדבר על תפקידו בסרט החדש של ג׳ים ג׳רמוש ״רק האוהבים שורדים", שבו הוא משחק לצדה של טילדה סווינטון בתפקיד ערפד ממאה קודמת. הסרט רחוק מלהיות סרט ערפדים עכשווי לגיל העשרה: מוצצי הדם כאן מתעניינים במספרי פיבונצ׳י ובגיטרות פנדר. הידלסטון חד, שנון ולהוט לדבר, אבל יש גם תחושה שהתהילה המטורפת לגמרי הפתיעה אותו קצת.

תהילה זה משהו שלקחת בחשבון?

״ממש לא ציפיתי לזה. תהילה זה דבר מוזר, אמורפי ובלתי צפוי. אתה תמיד משחק בפני קהל, רק שעכשיו הקהל שלי ענקי. בסוף הצילומים של 'תור' קנט בראנה (הבמאי) לקח אותי ואת כריס המסוורת' הצדה ואמר: ׳בעוד 12 חודשים, תתכוננו'. ושנינו אמרנו: ׳מה פתאום!׳. לא יכולנו לתאר את זה״.

היו לך קטעים לא נעימים עם מעריצים?

״היו אנשים אובססיבים שייחסו לי כל מיני דברים שקרו בחיים האישיים שלהם. צריך קצת להוריד אותם מהקצה. אבל ככה זה עם אובססיה. אני מכיר הרבה שחקנים שהיו צריכים להתמודד עם זה״.

אתה גר עכשיו בלונדון, אתה יכול לקנות בסופר המקומי בלי שיטרידו אותך?

״לונדון יכולה להיות קצת בעייתית. אני לא רוצה להישמע מגעיל, אבל לפעמים ממש לא בא לך לעצור בשביל סלפי. זה קצת מוזר כשאתה יודע שאנשים שמים תמונות שלך בפייסבוק״.

אבל נראה שאתה יודע איך להתנהל עם עצמך די טוב.

״אני זוכר שהייתי שחקן צעיר, ואנשים שקיוויתי שיהיו נהדרים נהגו בי בזלזול. ידעתי שאם אי פעם אמצא את עצמי במצב דומה, אזכור לנהוג באחרים באדיבות ובכבוד".

אז אתה אדיב ואתה שומר באדיקות על חייך הפרטיים. כמה זמן תעמוד בזה?

״תעשה את העבודה, תהנה ממנה, קח אותה ברצינות, אבל אל תיקח את עצמך ברצינות יתר ותחזיק את הראש למטה! אף אחד אחר לא צריך לדעת יותר מזה״.

לקחת על עצמך לעבוד עם ג׳ים ג׳רמוש בסרטו החדש ״רק האוהבים שורדים”. ג'רמוש הוא הדבר האמיתי?

״בהחלט! נפגשנו בניו יורק ביום סתוי, והוא הולך עם השיער האיקוני שלו ומשקפי שמש. הוא פשוט כל כך קול. אני לא מרבה להשתמש במילה הזאת, אבל היא ממש מגדירה אותו. הוא רוק סטאר, משורר, ערפד ובאר אינסופית של ידע״.

וגם האפשרות לשחק לצדה של טילדה סווינטון חייבת היה להיות חלק מהאפיל.

״היא מדהימה. יש לה מנטרה: החיים מתבססים על אדיבות, חברות וריקוד. אבל היא שיחקה דמויות סדוקות, שבורות ומוזרות בסרטים שהכילו הרבה כאב. אז היא הייתה כמהה לשחק בסרט על אהבה, ולמעשה גם אני״.

"היא הייתה כמהה לשחק בסרט על אהבה". עם טילדה סווינטון ב"רק האוהבים שורדים"
"היא הייתה כמהה לשחק בסרט על אהבה". עם טילדה סווינטון ב"רק האוהבים שורדים"

אז אתה רומנטיקן גדול?

"אהבה זה דבר מוזר ומשתנה, ובאותו זמן גם משהו קבוע. הדמויות שאנו משחקים הן עתיקות, ובחייהן הארוכים הן ראו דברים גדלים ומתים. אתה תופס שיחות שהתחילו לפני שנים, במאה אחרת אפילו. אני אוהב את זה".

אתה משחק בסרט מוזיקאי. חלמת אי פעם להיות זמר רוק?

״להיות זמר רוק ממש לא מתלבש עליי. אני פשוט לא מספיק קול. היה כיף להיכנס לחיים האלו. ג׳ים ואני בילינו שעות בחנויות לגיטרות והשתעשענו״.

קורה שאתה רואה שחקנים עושים משהו וחושב לעצמך: אני? בחיים לא.

״אני חושב שירידה דרסטית במשקל תהיה אתגר ענקי בשבילי. אני אוכל כמו סוס".

מסתובבת שמועה שייתכן שיציעו לך תפקיד ב"מלחמת הכוכבים".

״טוב, זה עוד לא קרה וכמובן יחמיא לי מאוד אם יקרה. דיברתי פעם עם יואן מקרגור על האפשרות הזאת. כששאלו אותו אם הוא רוצה לגלם את אובי ואן קנובי הוא ענה: 'אתם עושים צחוק? ברור שאני רוצה!׳, אבל בפועל זה לא היה מה שהוא ציפה. חוץ מזה אני מניח שהם מחפשים אנשים שאין להם נקודות ייחוס אחרות. הקהל צריך להאמין בדמות ולא לחשוב ׳אוי, הנה לוקי עם חרב אור'״.

ג'ים ג'רמוש. צילום: Getty Images
ג'ים ג'רמוש. צילום: Getty Images

קלוז־אפ: ג'ים ג'רמוש

ג'ים ג'רמוש בן ה־61 הוא הזאב הבודד של הקולנוע האמריקאי העצמאי. לאחר כמה ניסיונות מצא את הנישה שלו כיוצר ייחודי שמצליח להתמודד עם ז'אנרים שונים: המערבון ב"איש מת" מ־1995, הקומדיה הרומנטית "פרחים שבורים" מ־2005 ועוד. בכולם החדיר הומור היפסטרי ייחודי, אינטליגנציה משועשעת ורומנטיקה מלאת כמיהה. סרטו האחרון הוא "רק האוהבים שורדים", שבו מגלמים טילדה סווינטון וטום הידלסטון ערפדים בני מאות שנים המתאמצים להתמודד עם החיים המודרניים.

מה גרם לך להביט בטילדה סווינטון ולחשוב "ערפד"?

"ערפדים אינם מפלצות מגושמות וטיפשות, הם מתוחכמים. טילדה נראית לי מאוד ערפדית. היא חיוורת עם תווי פנים עדינים ותנועות חינניות. כשצילמתי אותה הבנתי שיש בה גם סוג של טורף".

טום הידלסטון החליף את מייקל פסבנדר בתפקיד הראשי. מה היה בטום שגרם לך לבחור בו?

"בהתחלה הרגשתי אבוד כי אני אוהב את מייקל, אבל אני חושב שיש סיבה שטום קיבל את התפקיד. במייקל יש עוצמה רגשית, אבל טום הביא משהו יותר שכלתני. הייתה לי הזדמנות לפגוש אותו בניו יורק וזה היה מדהים. הוא היה כל כך גבוה וחינני ואלגנטי פיזית, והוא הבין כל אזכור שזרקתי בשיחה".

יש הרבה הומור יבש בסרט הזה, כמו תמיד ביצירות שלך.

"אני מתחיל כל סרט במחשבה כמה הוא כבד ומלא משמעות, אבל במהלך הצילומים אנחנו נעשים מצחיקים יותר. בעריכה בסופו של דבר אמרתי 'היי ג'ים, זו קומדיה'. אני לא מצליח להיפטר מהנטייה שלי להומור גם כשאני מנסה".

אחת השורות הטובות בסרט היא כשאדם אומר: "אנחנו לא יודעים כלום על פטריות". זה נכון?

"זה נכון! הפכתי למיקולוג (חוקר פטריות – ט"ה) חובב לפני שנים כשאכלתי מנה של פפרדלה ופטריות יער במסעדה בניו יורק, וקצת לפני חצות כל האיברים הפנימיים שלי התחילו לקרוס. הבהילו אותי לבית חולים, ואם הייתי מגיע שעה אחת מאוחר יותר הייתי מת. אז התחלתי להתעניין וגיליתי כמה אנחנו לא יודעים. ה־DNA שלהן דומה יותר לחיות מאשר לצמחים, וברור שיש להן מאפיינים פסיכואקטיביים. יש כאלה שמאמינים שהן הגיעו מהחלל והשפיעו על האבולוציה שלנו. רבים מאמינים שיש להן אינטליגנציה גבוהה מאוד. הן די מדהימות. אני יכול להמשיך, אבל אני אחוס עליך".