פסטיבל אנימיקס בסינמטק: כל מה שחייבים לדעת

פסטיבל אנימיקס לאנימציה, קומיקס וקריקטורה יוצא לדרך. מה שווה לראות ומה אסור לפספס? המדריך 

מתוך "משפחת סימפסון"
מתוך "משפחת סימפסון"
1 באוגוסט 2016

פסטיבל האנימציה, הקומיקס והקריקטורה – שקיצר לפני כמה שנים את שמו לפסטיבל אנימיקס, תודה לאל – ייפתח ביום שלישי בפעם ה־16. הפסטיבל מתקיים בעיקר בסינמטק תל אביב ובמכללה הישראלית לאנימציה הממוקמת כמה צעדים ממנו, ונוסף על הקרנות סרטים, מפגשי אמן וסדנאות, הוא יכלול גם את יריד הקומיקס המסורתי ברחבת הסינמטק.

כמה אורחים מחו"ל יכבדו בנוכחותם את הפסטיבל ובהם קלאוס ג'נסון, אמן קומיקס ותיק שצייר את כל הדמויות הגדולות של די.סי ומארוול; ניקולא גריבל הצרפתי, סוכן ומו"ל של קומיקס ורומנים גרפיים; וסבסטיאן אנומו, מפיק בחברת ההפקה הצרפתית Les Films d'Ici. אנומו יציג בפסטיבל שלושה סרטי אנימציה באורך מלא הנמצאים בשלבי הפקה ועוסקים בנושאים פוליטיים וחברתיים, בדומה ל"ואלס עם באשיר" שהופק גם הוא בסיוע החברה. אורח ישראלי ומפתיע בפסטיבל יהיה דני סנדרסון, שבעקבות תערוכת האיורים "כוורת מצוירת" יתייחס להיסטוריה המאוירת של הלהקה. בכיר האורחים באנימיקס יהיה התסריטאי והמפיק מייק רייס, מבכירי הכותבים של "משפחת סימפסון" ומיוצרי "The Critic" (והנה ריאיון איתו). רייס יעביר בפסטיבל הרצאה אחת על המוטיבים היהודיים ב"משפחת סימפסון" והרצאה נוספת בשם "הסודות של הסימפסונים", וכן יקיים מפגש אמן במסגרת סמינר של איגוד תסריטאי הטלוויזיה והקולנוע.

תוכנית האנימציה כוללת השנה בעיקר סרטים אמנותיים ופחות קונבנציונליים, בהם "ביצים!" ו"הצב האדום" שהוקרנו לאחרונה בפסטיבל ירושלים, שניהם מופלאים בדרכם המוזרה. סרטים נוספים הם "חטיפה אחרונה", דוקו מצויר על פיראטים סומלים; "אנומליסה" של דיוק ג'ונסון וצ'רלי קאופמן שהוקרן בבתי הקולנוע בישראל השנה; דרמת המלחמה הקצרה "מקק"; "בדד בים" המסופר ללא דיאלוג מדובר ובעזרת בלוני טקסט קומיקסיים; עיבוד בלגי חדש ל"הדבורה מאיה"; ו"השטות של היטלר", מוקומנטרי מטורלל של האנימטור ביל פלימפטון המדמיין עולם שבו הצורר דבק בשאיפותיו האמנותיות. כדאי לשים לב גם למפגש המוזיקלי עם איה כורם בעקבות הרומן הגרפי (שחיברה יחד עם כתב Time Out שי רינגל) המלווה את אלבומה החדש, "2023".

פסטיבל אנימיקס
סינמטק, שפרינצק 2 תל אביב,
שלישי־שבת 2.8־6.8