פסטיבל "קולנוע דרום" ייפתח ב-8.6

פסטיבל "קולנוע דרום" ייפתח ב-8.6. איראנית חולת סרטן, טרנסג'נדרית ערביה ופקידת שלישות ממורמרת הן רק חלק מהדמויות שתוכלו לפגוש שם

מתוך הסרט "בן זקן". צילום: שפיר סרוסי
מתוך הסרט "בן זקן". צילום: שפיר סרוסי
3 ביוני 2014

פסטיבל "קולנוע דרום" של מכללת ספיר ייפתח בשבוע הבא בפעם ה-13, ויתקיים החל מה-8.6 ועד 12.6. כמדי שנה, הפסטיבל יארח הקרנות בכורה לסרטים ישראלים, סרטים מחו"ל וסרטי גמר של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה במכללת ספיר. הפסטיבל יערוך מחווה לשני יוצרי קולנוע ישראלים: דובר קוסאשווילי, שיתארח בהקרנות סרטיו, ואסי דיין שנפטר בחודש שעבר. גם אם בשבילכם הדרום מתחיל איפה שאלנבי נגמר, החדשות הטובות הן שבעזרת קו הרכבת החדש לשדרות נמצאת במרחק של שעה נסיעה מלב תל אביב. כל אירועי הפסטיבל יתקיימו ללא תשלום.

הסרט שיפתח את הפסטיבל השנה הוא "בן זקן", סרטה הראשון של אפרת כורם. הסרט מספר על אב חד-הורי (אלירז שדה) הנאבק להשאיר את בתו בחזקתו, אך מודע לחוסר היכולת להעניק לה חיים טובים יותר. הסרט יוקרן ב-8.6, ב-19:00 וב-23:30.

אירועים מומלצים

10+4

סרטה של הבמאית האיראנית מניה אכברי, שתתארח בפסטיבל. אכברי מתעדת את חייה לאחר שאובחנה במחלת הסרטן. לאחר טיפולי הכימותרפיה, אכברי נפרדת מכיסוי הראש אותו היא מחוייבת ללבוש, ומשתמשת במחלתה כדי להעביר ביקורת על הדיכוי הנשי בחברה בה היא חיה. בשנת 2011 עזבה אכברי את איראן וכיום היא גרה בלונדון.

11.6 בשעה 19:00

אפס ביחסי אנוש

סרטה של טליה לביא זכה בשני פרסים בפסטיבל טרייבקה – הסרט העלילתי הטוב ביותר ופרס הבמאית, ועכשיו הוא מגיע להקרנת בכורה בישראל. זה אמנם סרט צבא, אבל בהחלט לא עוד סרט מלחמה רווי טסטוסטרון, פיצוצים ואקי אבני, אלא סיפורן הקומי והמדכדך של פקידות שלישות בבסיס בדרום הארץ. מספר שבועות לפני הביקורת השנתית, כל אחת מהפקידות עסוקה בדרמה משלה.

10.6 בשעה 20:30

גט

סרטם החדש של האחים רונית ושלומי אלקבץ מתרחש כולו בבית הדין הרבני. ויויאן מבקשת להתגרש מבעלה, ובהיעדר עילה לגירושין, היא מבלה ארבע שנים בבית דין בניסיונות לקבל את הגט המיוחל.

12.6 בשעה 19:00, 22:30

הרחק מהיעדרו

סרטה החדש של קרן ידעיה עוסק במערכת יחסים המעוותת בין משה לתמי – אב ובתו. הם חיים יחד מערכת יחסים אכזרית ואלימה שממנה נראה שלתמי אין סיכוי להיחלץ.

11.6 בשעה 21:30

התגנבות יחידים

סרטו של דובר קוסאשווילי המבוסס על ספרו בעל אותו השם של יהושע קנז. הסרט מספר את סיפורם של חיילים בעלי כושר לקוי בבסיס טירונות בשנות החמישים, המנסים להשתלב בצבא ובחברה הישראלית. הסרט יוקרן בנוכחות הבמאי.

11.6 בשעה 16:15

לילא אחת ביאפא

סרט הגמר של רז בדו, מהמחלקה לקולנוע במכללת ספיר. לילא היא אישה טרנסג'נדרית החיה עם אמה ביפו. לאחר מריבה עם אמה שלא מקבלת את זהותה, לילא יוצאת לרחובות יפו לחפש אהבה.

10.6 בשעה 12:00