תיאוריית הקונספירציה על נתניהו ואופירה אסייג מצוצה מהאצבע

נתניהו הוא ראש ממשלה בסחרור ספיראלי מטה, על סף אובדן עשתונות תמידי, גדולי נאמניו ומשרתיו הפכו לעדי מדינה נגדו. הפרדוקס המביך הוא שככל שנתניהו מאבד את זה יותר, כך מתנגדיו בשמאל הפוליטי והתקשורתי מייחסים לו יותר איכויות על-אנושיות

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ׳. (צילום מסך)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ׳. (צילום מסך)
28 באוקטובר 2018

והנה תיאוריה שמתרוצצת בפיד שלי בימים האחרונים: נכון הקלאש בין נתניהו לאופירה אסייג? ההתנגשות החזיתית באופירה פרץ מקריית שמונה? הפיצוץ המטורלל עם גדעון סער? ובכן, הכל מתוכנן, יזום ומתוסרט על ידי נתניהו עצמו, איך לא ידעתם.

כן כן, הגענו לרגע הזה כבר די מזמן: כל דבר שקורה לנתניהו, בעיקר הדברים הרעים, הפאשלות והמחדלים, הם חלק ממאסטר-פלאן מקיאווליסטי מחושב שמקדים את כולנו ב-3,000 צעדים קדימה וגם אחורה. הוא כה מתוחכם ומבריק, עד כי הוא מייצר אסונות תקשורתיים שלכאורה פוגעים בו לעצמו ולתועלתו. ולמה שיעשה דבר כזה? ובכן, שימו לב, הכל כדי לייצר מראית עין של התנגדות מימין כדי לבצר את מעמדו כמייצג הנאמן היחיד של האידיאולוגיה הימנית. כי הוא גאון.

לפי התיאוריה הזאת, התנגשות הטיטאנים בין בנו המאותגר-נפשית של ראש הממשלה ובין מלכת הגליצ'ים של עולם הספורט היא הצגה שנוצרה בשיתופה ובהסכמתה של האחרונה, הסכמה שכוללת גם את נכונותה של אסייג לחטוף ברשתות החברתיות תשפוכת של נאצות מחרידות מטרולים, פייקים וסתם ביביסטים. כנ"ל לגבי גדעון סער ואורנה פרץ, שאף זכתה לאיומים על חייה כחלק מהדיל המשתלם שבו נתניהו מקבל הזדמנות להשפיל אותה עד עפר והיא מקבלת בתמורה כלום ושום דבר.

אין תוכנית חומש. בנימין ושרה נתניהו באו"ם (צילום: Getty Images)
אין תוכנית חומש. בנימין ושרה נתניהו באו"ם (צילום: Getty Images)

 

צריך לומר משהו על הייאוש השמאלני כפי שהוא בא לידי ביטוי בתיאוריות קונספירציה מז'אנר זה ונספחיו. והמשהו הזה הוא שיצאתם מפאקינג דעתכם. נתניהו הוא ראש ממשלה בסחרור ספיראלי מטה, על סף אובדן עשתונות תמידי, גדולי נאמניו ומשרתיו הפכו לעדי מדינה נגדו ואם להאמין לדבריו, אז בן-דודו ומקורבו הנאמן ביותר גנב לו שלוש צוללות גרעיניות מתחת לאף. זהו אדם שאינו שולט במתרחש אפילו בסביבתו הקרובה. אמן ספינים? כן. קיסר הפייקים והטרולים? בהחלט. אבל זה הכל.

אסייג בסך הכל אמרה בפומביות הקולנית המאפיינת אותה את מה שאומרים בלחש פוליטיקאים ואנשי תקשורת ימנים הולכים ומתרבים: נתניהו מאבד את זה. והפרדוקס המביך הוא שככל שנתניהו מאבד את זה יותר, כך מתנגדיו בשמאל הפוליטי והתקשורתי מייחסים לו איכויות על-אנושיות יותר. בכל פעם שהוא מתרסק עם הפרצוף לתוך עוגת קצפת, השמאל שוקע בייאוש עמוק ומר יותר וכך, מה שיוצא מכל זה בסוף הוא שבזבזנו יומיים מהחיים בשיחות נרגשות על אופירה אסייג. ועוד שלושה מנדטים לנתניהו, כמובן.