במלוא המרץ: פסטיבל המחול שמשבש את הסדר ברחובות בת ים

פסטיבל ארנבת מרץ ילווה ביצירה "גופים במרחבים עירוניים", שנוצרה לפני עשור והוצגה עד כה בכ־90 ערים ברחבי העולם, ובעבודות נוספות

גופים במרחבים עירוניים
גופים במרחבים עירוניים
22 במרץ 2017

לפני הכל צריך להסביר את השם החריג של הפסטיבל המיוחד הזה. מדובר בתרגום נשי ל"March Hare" – שמו המקורי של דמות הארנב מ"עליסה בארץ הפלאות" (השאוב בתורו מביטוי בריטי עתיק לאדם שמתנהג בצורה משונה).

הפסטיבל, שהחל השבוע במרכז כלים בבת ים, ילווה ביצירה "גופים במרחבים עירוניים" של הכוריאוגרף האוסטרי ווילי דורנר, שנוצרה לפני עשור והוצגה עד כה בכ־90 ערים ברחבי העולם. מדובר ביצירת מחול המתרחשת כהתערבות זמנית במרחש ברחובות העיר בת ים, בסביבת בניינים ואתרים ציבוריים. העבודה מצביעה על אפשרויות התנועה המצומצמות במרחב ועל החוקים וההגבלות החלים בסביבות אלו. הרקדנים יוצרים שרשרת של התערבויות פיזיות שמתארגנות מהר ומתקיימות לזמן קצר, יוצרים מעין שביל נע המציע כמו לקהל הצועד בעקבותיהם – כמו לתושבי השכונה וגם סתם לעוברי אורח – להתבונן במקום מוכר מזווית חדשה.

שני מופעים של המיצג הזה יתקיימו בשישי (24.3) ב־12:00 וב־15:00. נקודת המוצא שלהם תהיה בשד' העצמאות 67 בת ים, סמוך לכיכר המצבה. הכניסה מן הסתם חופשית, אם אפשר לקרוא לזה בכלל "כניסה".

גופים במרחבים עירוניים
גופים במרחבים עירוניים

לצד העבודה המסקרנת הזאת יועלו בסוף השבוע במרכז כלים שבבת ים עבודות נוספות, רובן של נשים. בחמישי (23.3) תרקוד יולי קובבסיניאן את "מארי/סליחה, לא התכוונתי לעשות זאת" שנוצרה בהשוואת מארי אנטואנט, המלכה שהפכה לאייקון שזעזע אומה שלמה. עוד בתכנון: עבודות של שירה אביתר וענת עמרני, של מורן אברג'יל יצחקי וקים טייטלבאום, וגם סדנאת קונטקט להורים ולילדים המבוססות בעיקר על גילוי אילתור ואמון משותפים.

פסטיבל ארנבת מרץ, מרכז כלים למחול, יצחק נפחא 3 בת ים, עד שבת (25.3), 60 ש"ח לתוכנית (80 ש"ח לכרטיס משולב), 30 ש"ח לסדנת קונטקט