"ביקור התזמורת" גרף 10 פרסי טוני – בהם המחזמר הטוב ביותר

העיבוד התיאטרוני לסרט הביכורים של ערן קולירין זכה בין היתר בפרס המחזמר הטוב ביותר – וגבר על "פרוזן" ו"ילדות רעות". אמש התקיים הטקס בפעם ה-72 בניו יורק

טוני שלהוב, שזכה בפרס השחקן הטוב על "ביקור התזמורת", אמש בטקס פרסי הטוני (צילום: gettyimages)
טוני שלהוב, שזכה בפרס השחקן הטוב על "ביקור התזמורת", אמש בטקס פרסי הטוני (צילום: gettyimages)

"ביקור התזמורת", מחזמר המבוסס על הסרט הישראלי באותו השם, זכה הלילה (שני) בלא פחות מעשרה פרסי טוני – בהם המחזמר הטוב ביותר. ההפקה, שעלתה השנה בברודווי, הייתה מועמדת ל-11 פרסים. בין היתר זכה המחזמר בפרסי הפסקול המקורי, השחקן הטוב, פרס הבימוי ועוד. בקטגוריה הראשית הוא גבר על "לשבור את הקרח", "ילדות רעות" ו"בובספוג מכנס מרובע: המיוזיקל". הטקס התקיים בפעם ה-72 בניו יורק.

"ביקור התזמורת" הוא סרט הביכורים של הבמאי ערן קולירין מ-2007. הסרט זכה ב-8 פרסי אופיר בשעתו, וזכה להצלחה ביקורתית ומסחרית גדולה בישראל ובעולם, עם פרסים מפסטיבלים רבים בעולם. בסרט השתתפו רונית אלקבץ, ששון גבאי, סאלח בכרי ועוד. את העיבוד התיאטרוני כתב המחזאי איתמר מוזס, עם שירים שכתב דיוויד יזבק ובבימויו של דיוויד קרומר (כולם זכו בפרסים הלילה). המחזמר עלה לראשונה באוף ברודווי בנובמבר 2016, שם הוצג כמה חודשים בהצלחה עד שהגיע לברודווי באוקטובר 2017.

"הארי פוטר והילד המקולל", מעין סיקוול בימתי המבוסס על ספריה של ג'יי.קיי רולינג, זכה בשישה פרסים – בהם פרס המחזה הטוב ביותר. "ילדות רעות" המאד חדש, המבוסס על סרט הקאלט מ-2004 שכתבה טינה פיי, היה מועמד ב-12 קטגוריות אך לא זכה באף אחת מהן. עוד מחזה בולט בטקס היה "Angels in America", שהיה מועמד ב-11 קטגוריות וזכה בשלושה פרסים, בהם המחזה המחודש והפסקול המקורי.