להקת מחול בת-שבע תעלה בעונה הקרובה שתי יצירות חדשות

הכוריאוגרפית מרלן מונטרו פריטאס תיצור עבור הלהקה עבודה שתעלה בבכורה בפסטיבל ישראל במאי 2018, והכוריאוגרף רועי אסף יעלה את "Boys & Girls" עם הלהקה הצעירה

"ונצואלה" של להקת מחול בת שבע (צילום: אסקף)
"ונצואלה" של להקת מחול בת שבע (צילום: אסקף)
4 בספטמבר 2017

להקת מחול בת-שבע תציג בעונת 2017-2018 שתי יצירות חדשות. זו העונה הראשונה של הלהקה לאחר הודעת הפרישה של אוהד נהרין מהניהול האמנותי של הלהקה, שבמהלכה הוא יחפוף את המנהלת האמנותית הנכנסת במקומו, גילי נבות.

הכוריאוגרפית מרלן מונטרו פריטאס הוזמנה על ידי אוהד נהרין ליצור עבודה חדשה עבור הרכב הלהקה הבוגרת, שתעלה בבכורה בפסטיבל ישראל במאי 2018, שם גם הוצגה יצירתה מ-2014 "על שנהב ובשר – פסלים גם בוכים".

הכוריאוגרף רועי אסף הוזמן להעלות מחדש את "Boys & Girls" עם אנסמבל בת-שבע – הלהקה הצעירה. היצירה, שתוצג במרץ 2018, מבוססת על עבודתו של אסף מ-2014 לתיאטרון העירוני בבראונשווייג, גרמניה. ב-2016 יצר אסף עבור הלהקה הבוגרת את "אדם".

"מרלן היא אחת היוצרות המרתקות שפגשתי מזה שנים", אומר נהרין. "יצירתה מפעימה וייחודית, ואני מאוד שמח שהיא הסכימה לבוא וליצור עבורנו. אני מאוד מאמין גם ברועי אסף כיוצר מקורי ובעל ביטוי אישי חזק מאוד, וכבר נוכחנו לדעת ששיתוף הפעולה בינו לבין רקדני הלהקה מאפשר לו להיות במיטבו".

רפרטואר הלהקה העונה יכלול גם העלאה מחודשת של "הורה" מאת נהרין (2009), ונצואלה (2017) ו"עבודה אחרונה" (2015). "הורה מעידה קודם כל על עצמה, ומציעה לצופים הרבה נקודות התייחסות", אומר נהרין. "האתגר הוא לא לאפשר לנקודות ההתייחסות האלה למנוע מאיתנו התנסות רעננה. יצרתי בכוונה הרבה שיאים, ולשיאים יש מקצב משונה. מה שמאחד את היצירה הוא לא רעיון או סיפור מסויים – אלא המתח שבין האלמנטים שבה. הרקדנים על הבמה ברציפות, הם לא עוזבים את החלל".

הלהקה תופיע ברחבי העולם גם בעונה זו עם "עבודה אחרונה", שתעלה ביפן, פולין, בלגיה ושוייץ. בקיץ 2018 תסייר הלהקה עם "ונצואלה" ויצירות נוספות מהרפרטואר. במקביל תצא גם הלהקה הצעירה לסיבוב הופעות עם "וירוס של אוהד נהרין" שיתחיל בדרזדן, גרמניה, ימשיך בפסטיבל המחול ג'ייקובס פילו בברקשיירס, ארה"ב ויסתיים עם 14 הופעות בתיאטרון הג'ויס במנהטן, ותעלה בישראל גם את "וירוס של אוהד נהרין", "דקהדאנס" ומופעים לכל המשפחה "כמויות" ו"דקה'לה".