ועכשיו למשהו שונה לגמרי: ג'ון קליז (מונטי פייתון) בדרך לישראל

הקומיקאי הענק (ליטרלי, 1.95 מטר גובה) ואחד מחברי מונטי פייתון יגיע לתל אביב בספטמבר להופעה ראשונה בישראל - הזדמנות אחרונה לראות אותו לפני שהוא מת (זה הוא אמר, לא אנחנו). כל מה שצריך לדעת

ג'ון קליז (צילום: ג'יימס מורגן/Getty Images)
ג'ון קליז (צילום: ג'יימס מורגן/Getty Images)

ג'ון קליז, האגדה הקומית שיהיה מסורבל לפרט את כל מעלליה כבר במשפט הראשון כאן, עומד להגיע להופעה ראשונה בישראל. היא נושאת את השם הנהדר "Last Time To See Me Before I Die" (הוא ככל הנראה הגיע ליעד שהציב לעצמו אחרי גירושיו השלישיים בטור הקודם, ״מסע דמי המזונות של קליז״). המופע יתקיים בספטמבר בהיכל התרבות בתל אביב, ומחירי הכרטיסים ינועו בין 199־439 שקל.

השחקן והקומיקאי הענק (ליטרלי, גובהו 1.95 מטר) חובב ההומור השחור מוכר בעיקר בזכות מונטי פייתון, שהיה ממייסדיה. הקבוצה התגבשה בחצי השני של שנות ה-60, בזמן שחבריה השתתפו בכתיבת "The Frost Report", תכנית הסאטירה של BBC שלימים הפכה לאחת החשובות בבריטניה. החברים המשיכו לעבוד יחד ברשת עד שיצרו את התכנית "הקרקס המעופף של מונטי פייתון". קליז השתתף בכתיבת המערכונים, ובין היתר שיחק מגיש שתפקידו היה בעיקר לקשר בין מערכונים עם משפט הקאלט "ועכשיו למשהו שונה לגמרי" (And now for something completely different). החבורה יצרה גם סרטים, בהם "מונטי פייתון והגביע הקדוש" ו"בריאן כוכב עליון".


עוד כתבות מעניינות:
הקרקס המעופף חוזר: פרויקט מונטי פייתון חגיגי
הקומיקאי ביל בר בדרך להופעה ראשונה בישראל
אלן דג'נרס סודקת את התדמית הנחמדה

לפני שכתב את "המלון של פולטי", בה כיכב עם אשתו דאז קוני בות', נבחר קליז לרקטור אוניברסיטת סנט אנדרוז שבסקוטלנד (לפני כן הוא למד משפטים בדאונינג קולג', שם פגש את גראהם צ'אפמן מהחבורה לעתיד). זה קרה בתחילת שנות ה-70 והיה אמיתי לגמרי – למרות שבחירת הסטודנטים בו הייתה אולי ניסיון הטרלה – אך החבר המוכשר עשה שם חיל במשך שלוש שנים.

בשנות ה-80 קליז נשא עיניים למסך הגדול והשתתף בכמה סרטים בתפקידים ראשיים ומשניים, כשהמצליח בהם הוא הקומדיה "דג ושמו וונדה", שכתב עם הבמאי צ'ארלס קריצ'טון וכמעט הביא לו אוסקר. הוא גם גילם את ניק-כמעט-בלי-ראש בסרטי "הארי פוטר", דיבב את דמותו של המלך הרולד בשני סרטי "שרק" האחרונים ועוד.

על הבאתו של קליז לארץ אחראית קבוצת סברס, שהביאה בשנים האחרונות גם את ג'ים ג'פריס, לואי סי.קיי, כריס רוק וג'ימי קאר.

← ג'ון קליז, היכל התרבות, הוברמן 1 תל אביב, ראשון (1.9), 199־439 שקל. לרכישת כרטיסים