לאחר 25 שנים: נעם סמל פורש מתפקידו כמנכ"ל תיאטרון הקאמרי

נעם סמל, שכיהן כמנכ"ל של תיאטרון הקאמרי משנת 1994, הודיע היום על פרישתו מהתפקיד. "אמשיך לצחוק ולבכות איתכם גם בהיותי בתפקיד חשוב לא פחות – הקהל"

נעם סמל (צילום: אליצור ראובני)
נעם סמל (צילום: אליצור ראובני)
29 במאי 2016

25 שנים של כהונה מגיעות לסיומן – היום (ראשון) הודיע מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, נעם סמל, על סיום תפקידו במסגרת התיאטרון. "25 שנים הם פרק חיים נכבד ואני אסיר תודה על ההצגה הגדולה שבה ניתן לי לתת את הנשמה, כי אין הצגה בלי נשמה", כתב סמל במכתב שנשלח למקורביו ולעובדי התיאטרון והופץ לתקשורת. "זו לא תקופה קלה לתיאטרון הישראלי ולתרבות בכלל. מאתגרים את קיומנו מדי יום ביומו ויש המבקשים שלא נראה את השמיים בכלל. עמדתי איתכם על ראשי במשך 25 שנים. הייתי איתכם בבית הספר לבכי וצחוק, כך מגדיר פֶדֶרִיקוֹ גַרְסִיַיה לוֹרְקָה את התיאטרון. אני אמשיך לצחוק ולבכות איתכם גם בהיותי בתפקיד חשוב לא פחות – הקהל". במכתבו ציין סמל כי ימשיך לכהן כמנכ"ל עד הימצא מחליף לתפקידו.

בשנת 1992 מונה סמל למנכ"ל תיאטרון הקאמרי, בין התיאטראות המובילים והוותיקים בארץ וזוכה פרס ישראל, לאחר שכיהן במגוון תפקידים ניהוליים בתחום התרבות, ביניהם כמנכ"ל תיאטרון חיפה. יחד עם עמרי ניצן, מנהלו האמנותי של התיאטרון, אשר מכהן בתפקידו משנת 1994, היווה סמל את אחת הדמויות המשפיעות והחשובות בתחום התיאטרון בארץ בעשורים האחרונים.

״נעם סמל והקאמרי עבורי הם כמעט מילה נרדפת", נמסר מראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי. "ב-24 השנים האחרונות נעם הצעיד את התיאטרון להישגים בלתי רגילים וזכה להערכה אומנותית בארץ ובעולם. תודתנו והערכתנו ובהצלחה בעתיד״.