תשמרו על עצמכם: ערכת בטיחות לקהילה הגאה

הוועד למלחמה באיידס מגיש: ערכת סקס בשירותים שתחולק במסיבות גייז

תיהני, חמודה. הערכה החדשה
תיהני, חמודה. הערכה החדשה
15 בינואר 2015

ערכה חדשה לגייז, שתושק בסוף השבוע הקרוב, מבקשת להפוך את הסקס בשירותים לאקט בטוח ומוגן. ערכה קטנה הנכנסת לכל כיס, ארוזה בעטיפה סקסית וצבעונית, כוללת קונדום דק, איכותי ועמיד במיוחד ולוב, חומר סיכה שמפחית את הסיכוי של הקונדום להיקרע, תחולק חינם לבליינים החל מיום שישי הקרוב במועדונים השונים ובמסיבות הפונות לקהילה. הוועד למלחמה באיידס עומד מאחורי הערכה לזיון מושלם מעל מושב האסלה, מתוך הנחה שכך יצליחו להפחית את שיעור הנדבקים בנגיף ה-HIV.

"לאחר שנים שבהן חילקנו רק קונדומים, מהיום נספק לבליינים את כל מה שהם צריכים כדי ליהנות מסקס ולהימנע מהדבקה במיטה, בבית, וגם בסטוץ ספונטני בשירותים במסיבה", אומר אדיר ינקו, רכז "בלה דואגת" – זרוע המניעה וההסברה בקהילה הגאה, "אנחנו מחוברים לשטח ויודעים מה קורה במסיבות והחלטנו לא לעצום את העיניים ולחלק את הערכה דווקא במקומות בילוי – המקומות שבהם היא נדרשת. הרעיון הוא שהכל בפנים ובאריזה נוצצת ופרקטית, והתגובות הראשונות מאלו שנחשפו לערכה מצוינות".

השקת הערכה תיערך ביום שישי הקרוב במסיבה של ליין הדרעק שתיערך באומן 17. אימרי קלמן, הבעלים של ליין הדרעק, מברך על היוזמה ורואה במועדון עצמו דרך להעברת מסרים חינוכיים, וביניהם המסר על קיום יחסי מין מוגנים: "מרחב המסיבות הוא אחד ממקומות המפגש המרכזיים של הומואים. נוצרת שם תרבות, מוכתבות שם נורמות והמועדון משמש מקום מפגש להיכרויות ולסקס. המועדונים והברים הם הפלטפורמה החשובה ביותר להעברת מסרים חיוביים, כמו לדוגמה החשיבות של קיום יחסי מין מוגנים. הדרעק משתף פעולה עם הוועד למלחמה באיידס, ובלה דואגת באופן שגרתי כבר מספר שנים, אנחנו שמחים על הבחירה במסיבה של הדרעק עבור השקת הערכה".

הערכה אמנם יכולה להגביר את שיעור הסקס הבטוח שמתקיים במסיבות, אך במקביל גם עלולה להביא לתוצאה הפוכה והיא – לעודד סקס בהשפעת אלכוהול או סמים. כאן נשאלת שאלה נוספת והיא – עד כמה גוף כמו הוועד למלחמה באיידס צריך לעודד יחסי מין המתקיימים במועדונים? ינקו משיב ומסכם: "אין לנו בעיה עם קיום יחסי מין במועדון עצמו, כל עוד הם נעשים בהסכמה וגורמים להנאה לשני הצדדים. בסביבה הזו הסיכוי לסקס בשירותים הוא גבוה, גם אנחנו יוצאים ומבלים, חיים בקהילה הזו ומכירים אותה היטב. עמדת הוועד לא נגד סקס בשירותים, אלא בעד סקס מוגן".