מדוע רכש הדר גולדמן את בית ילדותו של איאן קרטיס?

הפרסמואי לשעבר לא בונה על החזרת ההשקעה מרכישת הבית של סולן ג'וי דיוויז'ן המנוח. בינתיים הוא מסתפק בהכרת התודה מצד המעריצים האדוקים

ביתו של איאן קרטיס (Google Street View)
ביתו של איאן קרטיס (Google Street View)
27 במאי 2015

אהלן לפרסומאי בעבר ולאיש הנדל"ן בהווה הדר גולדמן. השבוע כיכבת בתקשורת האנגלית והעולמית לאחר שרכשת את הבית שבו גדל סולן ג'וי דיוויז'ן המנוח איאן קרטיס, עבור 190 אלף פאונד. מה התוכניות שלך עבורו?

"אני עוד לא יודע מה יקום שם בדיוק, צריך לברר דברים וגם להיפגש עם נציגות של מעריצי הלהקה, אבל כן – המטרה היא להקים שם מוזיאון. המעריצים ניסו למנוע את המכירה של הבית לרוכש שאינו מעריץ של ג'וי דיוויז'ן, ובשביל לעזור להם לעצור את המכירה הזו אני נכנסתי לתמונה. הרוכש ההוא עמד לקנות את הבית ב־125 אלף פאונד, ואני העליתי את המחיר ל־190 אלף פאונד כדי להבטיח שיגיע אליי".

[tmwdfpad]

יש סיכוי להחזיר את ההשקעה, או שזו תרומה נטו, בתור מעריץ הלהקה?

"להחזיר את ההשקעה, איך בדיוק?".

זה מוזיאון, לא? מוכרים כרטיסים, אולי פותחים סוביניר שופ ומוכרים טי שירטס בהדפס של עטיפות אלבומי הלהקה.

"מוזיאון לא עושה כסף, עזוב אותך. הראה לי מוזיאון אחד בעולם שעושה כסף. עשיתי את זה מתוך אהבה גדולה לג'וי דיוויז'ן, לאיאן קרטיס ולפועלו. בחיים לא הייתי משקיע בנדל"ן בעיירה מקלספילד אם זה לא היה הבית שלו".

מה גודל הבית, אגב?

"לא יודע, עוד לא הייתי שם. אני אמור להגיע לשם מחר".

רכישת בתים שיש להם היסטוריה היא מעין תחביב שלך. קנית את הבית של איתמר בן אב"י בלבונטין וגם את הבניין של הבנק הפדרלי ביוסטון שנחשב פיסת היסטוריה טקסנית.

"בתים שיש להם סיפור הם דבר שמסעיר אותי, בטח ובטח אם הסיפור הוא של אמן שהשפיע עליי כל כך כמו איאן קרטיס. אם אני שואל את עצמי אילו הרכבים הכי השפיעו עליי בחיים (לגולדמן הייתה באייטיז להקת רוק אוונגדרית בשם סיאם – ע"מ) – ג'וי דיוויז'ן הוא אחד משלושת הראשונים, ללא ספק".

המעריצים של הלהקה בטח עפים עליך. באת להם כמו איזה גיידמק שצץ משום מקום ומציל את קבוצת הכדורגל רגע לפני שהיא מתפרקת.

"חבל לך על הזמן איזו התלהבות, אתה לא מבין בכלל. הם הרי ניסו למנוע את המכירה בעצמם אבל נכנסו לתמונה מאוחר, לפני שלושה שבועות. הם הספיקו להרים קמפיין אינדיגוגו ולגייס 2,000 פאונד בלבד. אנשים מכל הגילים ומכל רחבי העולם פונים אליי בפייסבוק ומודים לי, חלק מציעים לי כל מיני דברים בחינם".

אתה חלק מסצנת המעריצים, פעיל בפורום וכדומה?

"לא, לא הייתי איתם בקשר עד היום. אני כבר לא חי באנגליה ולכן לא מחובר למעריצים הכבדים. על סיפור מכירת בית שמעתי במקרה כשהקשבתי ל־88FM לפני כשלושה שבועות".