היכן שמשתחררים ממימד הזמן. העיר של הסופרת ענת עינהר

ענת עינהר
ענת עינהר

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם הסופרת התל אביבית שהוציאה באחרונה את "האף היהודי". על סניף האמפם האהוב, הגן הסמוך אליו וחנויות הספרים שבלעדיהן העיר תתכער ותיטמטם

6 בפברואר 2022

1. דיזנגוף סנטר

כבר עברו הזמנים שבהם הייתי מגיעה לסנטר לא בתור קונה אלא על תקן אליס בארץ הפלאות. למען השוטטות, גילוי המוזרויות ששורצות שם, היתקלויות לא מתוכננות עם כל מיני חברי עבר, השתחלות לחדרי החדרים של ההיכל הזה, ויש לא מעט כאלה. צריך לשם כך לא מעט זמן פנוי, ולמעשה, נדרשת התעלמות ממימד הזמן. צריך גם בסטי שתלך איתך שם כי גם היא משוטטת בנשמתה. אז לבסטי שלי וגם לי כבר יש ילדים וכמה מוזר זה יהיה אם שוב נתהלך בסנטר ונטריד אנשים זרים. יחד עם זאת תמיד הלב שלי מתרחב כשאני מזדמנת בשעריו. הוא חללית שנחתה באמצע העיר ומעולם לא המריאה חזרה.
דיזנגוף 50

דיזנגוף סנטר (צילום: shutterstock)
דיזנגוף סנטר (צילום: shutterstock)

2. המגדלור/סיפור פשוט/תולעת ספרים

מאחר ואין בארץ חנויות ספרים גדולות, ותיקות ומפוארות, המענה לחנות ספרים ראויה לשמה חייב להיות חנות עם טעם אישי ואהבה לספרים, לספרות ולקריאה. המגדלור, סיפור פשוט ותולעת מקיימות את התנאי הזה שנשקף מכל פינה. הן יפות, קורנות בטוב טעם ומפתות. בלעדיהן תל אביב תתכער ותיטמטם משמעותית.
מקווה ישראל 18/שבזי 36/מלכי ישראל 9

כיף בגן החשמל. האמנית אוסנת אלנטרה בחנות הספרים "מגדלור" (צילום: נויה פישר)
כיף בגן החשמל. האמנית אוסנת אלנטרה בחנות הספרים "מגדלור" (צילום: נויה פישר)

3. הנסיך הקטן

עוד מקום יחיד במינו בעיר, צאצא של הנסיך הקטן המקורי מסמטה פלונית, שהיה באמת אבן דרך תרבותית. גם בנסיך בקינג ג'ורג' אפשר לשתות לא ביוקר, למצוא פינה בין קירות הספרים, שם יש המון פנינים נדירות, ולהעביר את הזמן בבטלה מעולה. מחכה ליום שבו הוא יהיה פתוח 24/7, ואז יהיה אפשר גם לנמנם שם אם השיכרות תקשה על ההליכה הביתה.
המלך ג'ורג' 19

הנסיך הקטן. צילום: יולי גורדינסקי
הנסיך הקטן. צילום: יולי גורדינסקי

4. פארק קרית ספר

הבת הקטנה של יואב ושלי, יערה, נחשבת לתינוקת הראשונה של הפארק, מפני שהיא נולדה ממש עם תחילת הקמתו. הבת הגדולה שלנו, הללי, שיחקה שם עוד כשזה היה מגרש צבאי מוזנח, ותושבי הסביבה נאבקו כדי שיוסב לפארק. זה אכן התממש לגן מאוד מקומי, שנתפר לפי הטעם והסטייל השכונתי שלנו.

הבריכה האקולוגית בקריית ספר. צילום: shutterstock
הבריכה האקולוגית בקריית ספר. צילום: shutterstock

5. אמפם לינקולן

כמו עש לילה אני נמשכת לאור שלו, ובכלל, כל מי שחזרה אי פעם הביתה באמצע הלילה יודעת כמה האורות הזרחניים של אמפם מסמנים שכאן אין לך סכנה. המוזיקה לרוב טובה, הגודל הולם את מידות העיר, הזמינות הלא פוסקת, 24 שעות ביממה, מנחמת את לבי העירוני גם כשאני ישנה, וג'יהאן הקופאית מלכה.
לינקולן 9

אף יהודי של ענת עינהר
אף יהודי של ענת עינהר

באחרונה יצא ספרה החדש של ענת עינהר "אף יהודי" בהוצאת כנרת זמורה-דביר. לפרטים נוספים ורכישה