החל מהשבוע הבא: הצגות חינם לילדים בדיזנגוף סנטר

מתוך ההצגה "חברים על הגשר". תיאטרון אורנה פורת (צילום: כפיר בולוטין)
מתוך ההצגה "חברים על הגשר". תיאטרון אורנה פורת (צילום: כפיר בולוטין)

דיזנגוף סנטר ממשיך להיות המקום המושלם בתבל: תיאטרון אורנה פורת ינחת בסנטר מדי יום חמישי לאורך חודש נובמבר, בכל שבוע עם הצגה איכותית אחרת, חינם לילדים ולכל המשפחה

25 באוקטובר 2021

יש כמה דברים שאנחנו אוהבים בעיר הזאת. דיזנגוף סנטר, הופעות חינם וילדים תל אביבים חמודים הם שלושה מהדברים האלה. וכששלושתם מתלכדים לאיוונט מתמשך אחד – השמחה רבה: הסנטר יארח במהלך נובמבר את תיאטרון אורנה פורת ויציע מדי יום חמישי (18:00) הצגות איכות לילדים ולנוער, שישמחו גם את ההורים.

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער הוא תיאטרון רפרטוארי ישראלי שקנה לעצמו מוניטין רב בזכות המחזות האיכותיים שהוא מעלה לילדים ולנוער. התיאטרון אינו מופיע בקניונים ובמרכזים מסחריים, אך בזכות השת"פ עם הסנטר נוצרת הזדמנות פז לצריכת תכנים איכותיים בחינם. שזה כיף לכם.

מתוך ההצגה "איתמר וכובע הקסמים". תיאטרון אורנה פורת (צילום: כפיר בולוטין)
מתוך ההצגה "איתמר וכובע הקסמים". תיאטרון אורנה פורת (צילום: כפיר בולוטין)

הכניסה למתחם ההצגות (מתחם המעצבים בקומה 1-) תהיה במתכונת התו הירוק ותתאפשר בהצגת תעודת מחוסן, מחלים או בדיקה שלילית בתוקף. לדברי דוד קיגלר, מנכ"ל התיאטרון, "אנחו שמחים להתארח בדיזנגוף סנטר בימים מורכבים שכאלה ולהגיע לכל ילדה וילד שמתגעגעים להצגות התיאטרון".

פירוט ההצגות:

  • חמישי, 4.11, 18:00 – ההצגה "חברים על הגשר": סיפור על שני חברים הכי טובים בעולם. במשך היום הם עוזרים זה לזה בעבודה ובערב שותים יחד כוס תה בחצר וצוחקים. יום אחד מתפתח ויכוח מאד גדול בגלל דבר מאד קטן, ושני החברים רבים ריב נוראי שבעקבותיו הם לא רוצים לדבר או אפילו לראות זה את זה לעולם. בדיוק אז מגיע לכפר נגר חביב וחכם ובזכותו הם לומדים בדרך מפתיעה שחברות היא הדבר הכי חשוב ולא שווה להרוס אותה בעד שום סיבה, גדולה או קטנה.
  • חמישי, 11.11, 18:00 – ההצגה "המשאלה הגדולה": טובה ושאול מתגוררים בשכנות בכפר קטן, והם החברים הכי טובים. יום אחד נופלת לידיהם הזדמנות לבקש משאלות, אך בעוד המשאלות של שאול מתגשמות בזו אחר זו, חברתו הטובה נותרת בלא כלום – אף בקשה שלה לא זוכה למענה. סיפור מרגש על חברות מפתיעה, המלמד אותנו שהרבה מההצלחה והטוב שיש לנו, מתרחש בזכות האנשים שסביבנו, אלה שאוהבים אותנו ונותנים לנו מעצמם מכל ליבם.
  • חמישי, 18.11, 18:00 – ההצגה "האוצר שאינו נגמר": אח ואחות מקבלים מאביהם במתנה שטח אדמה. האדמה צחיחה ומוזנחת, אך האב מבטיח להם ש"באדמה חבוי אוצר". שני האחים מתחילים מיד לחפור ולהפוך בכל כוחם את האדמה אך אינם מוצאים כלום. כשהם מתלוננים בפני אביהם, האב מתעקש שהאוצר נמצא באדמה. בעוד האח מתייאש ומנסה לחפש קיצורי דרך כדי להשיג "אוצר" משלו במקום אחר, אחותו מתחילה להבין מהו בדיוק האוצר שאביהם התכוון אליו ברוב חכמתו. בסופו של דבר האחים מבינים שהאדמה עצמה היא האוצר, ושבעזרת התמדה, מסירות, עבודה קשה וכמובן אהבה – האדמה תעניק לנו עוד ועוד, כמו אוצר שאינו נגמר.
  • חמישי, 25.11, 18:00 – ההצגה "איתמר וכובע הקסמים": הצגה מוסיקלית על פי ספרו של דוד גרוסמן. בקרוב ייוולד לאיתמר אח קטן. אבא ואיתמר מסדרים את החדר לקראת בואו של האח החדש ולפתע מוצאים בקופסת הצעצועים כובע קסמים. אבא מספר לאיתמר שזה כובע קסמים מיוחד במינו שיודע להפוך כל דבר למשהו אחר, אבל שחשוב להיות זהירים מאד כשמשתמשים בו כי זה כובע שלא מחזיר לאחור. איזה קסמים יעשה הכובע? איך הגיע לחדר קוף שובב? ולאן נעלם אבא? הצגה מוזיקלית, מצחיקה וקסומה על התמודדות עם שינויים, על התחלות חדשות, על התבגרות, על משפחה ועל הכוח של ה"יחד".