מה רואים הלילה: סדרת מד"ב מטלטלת של HBO שאין לה אלוהים

"לגדול בין זאבים" (צילום מסך: HBOMax)
"לגדול בין זאבים" (צילום מסך: HBOMax)

האם המין האנושי רוצה בכלל להציל את עצמו? סדרת המד"ב "לגדול בין זאבים" היא התשובה המוחצת של HBOmax לשאלה הזאת, והעונה הראשונה והמשובחת שלה מגיעה אלינו רגע לפני שהעונה השנייה עולה בארה"ב

18 בינואר 2022

עם עלייתה של רשת הסטרימינג HBOmax אל אוויר העולם התעוררה שאלה חשובה: האם התכנים שיעלו בתשובה הזאת של תאגיד וורנר לנטפליקס יהיו ברמה של HBO, או שאנחנו הולכים לקבל שם הרבה טראש מופק היטב שראוי לבינג' ולא יותר מזה. שנה וחצי אל תוך שידוריה של HBOmax, חבר המושבעים עדיין לא חזר עם גזר הדין הסופי אבל יותר ויותר סדרות שעולות בפלטפורמה מטות את הכף לטובת האופציה הראשונה, כלומר כן, זה לגמרי HBO בסטרימינג. "לגדול בין זאבים" היא אחד הטיעונים המשכנעים לטובת הסברה הזאת.

"לגדול בין זאבים" הייתה לא רק אחת מסדרות המד"ב הטובות של 2020, סדרה בעלת יופי ויזואלי חריג, אלא גם סדרה שהתנדנדה לאורך העונה הראשונה בין האפשרות שתתגלה כטראש כיפי ותו לא ובין האופציה שתתפתח כהברקה מד"בית עמוקה ומרתקת. העונה הראשונה שלה הסתיימה באופן שסגר את הדיון סביב התהיה הזאת. מדובר בסדרה ששואלת שאלות מד"ביות קשות – האם המין האנושי רוצה להינצל? – וגם עונה עליהן בצורה מוחצת. במרכזה צמד אנדרואידים שתפקידם לייצר ולגדל עוברים אנושיים בכוכב לכת שאליו נשלחו שאריות הפליטה של בני האדם אחרי החרבת כדור הארץ במלחמה. האנדרואידים – אמא ואבא – הם מהדמויות המד"ביות המעניינות ביותר של העשור והרובוטים של "ווסטוורלד" נראים כמו משחק ילדים לידם.

רגע לפני שהעונה השנייה שלה עולה בארצות הברית, מגיעה העונה הראשונה של "לגדול בין זאבים" ל-yes VOD ואם אתם בעניין של מד"ב אז צפוי לכם בינג' שמתחמם לאט לאט בתחילתו ואז מתפוצץ בבום ענק לקראת סיומו. רידלי סקוט הפיק וביים במיומנות שיא את שני הפרקים הראשונים – רגע, האם הם מתרחשים ביקום של "הנוסע השמיני"? – ואמנדה קולין הדנית עושה תפקיד ראשי לפנתיאון בטור האנדרואידית האמהית-רצחנית כשמולה טראויס פיל הנהדר והרצחני לא פחות שראיתם כבר ב"וויקינגים". בקיצור, אקשן, תיאולוגיה, פילוסופיה, חלליות, רובוטים וכל מה שאנחנו אוהבים. להיט.

>> לגדול בין זאבים, כל העונה הראשונה החל מהערב (18.1), yes VOD