עושות מהפכה: למה אנחנו חייבים יותר נשים בתקשורת

יותר מדי גברים מלהגים בטלוויזיה, יותר מדי קשיחות מיליטריסטית, יותר מדי אגו דוחה. יאיר יונה דיבר עם מאיה רומן מ"פוליטיקלי קוראת" על הדרך לשנות את זה

לא משודרות. מיצג המחאה של צעדת השרמוטות בשבוע שעבר בכיכר רבין (צילום: שלומי יוסף)
לא משודרות. מיצג המחאה של צעדת השרמוטות בשבוע שעבר בכיכר רבין (צילום: שלומי יוסף)

ברמה האישית, לראות את הכמות הגברים המלהגים בטלוויזיה על ענייני היום החשובים ביותר, ולראות כמה מעט נשים יש שם, גורם לי תמיד למחשבות. דברים גורמים לי למחשבות. לא רק איך נשים חוות את ההדרה התקשורתית, אלא כמה אנחנו מפספסים ובענק.

כי בישראל, עם כל המיליטריזם והקשיחות הגברית והאגו הדוחה הזה, חייבת לקום אלטרנטיבה נשית ולשנות את השיח. לא בשביל הצדק. לא בשביל ה-PC. בשביל העתיד של התודעה של המיינסטרים. מה שתקשורת המיינסטרים מאכילה זה מה שציבור המיינסטרים סופג. מה שהוא סופג זה מה שישפיע על המערך הרגשי שלו. מה שישפיע על הרגש יתפתח להיות תפיסות כביכול רציונליות. מה שיתפתח להיות תפיסות רציונליות נגמר בזה שאנשים מצביעים לכחול לבן, משטיחי עזה וגיבורי הנצחון שמתבררים כנכלולי הפוליטיקה – או הצבעה לנתניהו.

חייבים יותר נשים בתקשורת ומכיוון שאף אחד לא יתן את זה, צריך לקחת את זה. בנועם, באלגנטיות, אבל לא להפסיק לכרסם את הסדר הקיים מלמטה, עד שיתמוטט. וככל שנתמוך במי שעושה את זה, כך נתקדם עוד צעד, נפסיק להיות פאסיבים כל כך ונתחיל לייצר השפעה.

ריאיינתי לסדרת ה-Changemakers את מאיה רומן מ"פוליטיקלי קוראת" המופלאות, על פמיניזם ותקשורת פמיניסטית ועל למה ואיך היא עושה את מה שהיא עושה. כרגיל בסדרה שלנו, אנחנו מציעים תקווה בצורת אקטיביזם. איפה שהכל כל כך חשוך, הסתכלו על אלה שמדליקים אור. מאיה ו"פוליטיקלי" הן לגמרי מפיצות אור.