Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

נטפליקס ערכה מחדש את סצנת ההתאבדות ב"13 סיבות"

ההחלטה הגיעה שנתיים אחרי המהומה שעוררה הסצנה, שאורכה כמעט שלוש דקות. למרות הביקורות, העונה השלישית תצא בהמשך הקיץ

"13 סיבות"
"13 סיבות"

יותר משנתיים אחרי שפרק סיום העונה הראשונה של "13 סיבות" עורר מהומות,נטפליקסערכה מחדש את סצנת ההתאבדות הגרפית של הדמות הראשית, האנה. כזכור, "13 סיבות" עוסקת בנערה המחליטה להתאבד ומשאירה לחבריה קלטות שמסבירות למה עשתה זאת.

"שמענו מהרבה בני נוער כי '13 סיבות' עודדה אותם לדבר על נושאים כמו דיכאון והתאבדות ולקבל עזרה – עבור רבים מהם בפעם הראשונה", כתבה נטפליקס בהודעה ששחררה היום (שלישי). "בזמן שאנחנו ערוכים לשחרר את העונה השלישית מאוחר יותר הקיץ, הקדשנו מחשבה רבה לדיון המתקיים סביב הסדרה. בעצת מומחה רפואי החלטנו, יחד עם היוצר בריאן יורקי והמפיקים, לערוך את הסצנה שבה האנה שמה קץ לחייה בעונה הראשונה".

אורך הסצנה המדוברת, שכבר לא זמינה יותר בנטפליקס, הוא כמעט שלוש דקות. במקור היא מראה את האנה (קת'רין לנגפורד) חותכת את פרקי ידיה באמצעות סכין גילוח ומדממת באמבטיה. בסצנה החדשה האנה בוהה בהשתקפותה במראה, ואז המצלמה עוברת לתגובת ההורים שלה למעשה.

זמן קצר אחרי ששודרה הסצנה המקורית חטפה הסדרה ביקורות הנוגעות לתיאור ההתאבדות ולרומנטיזציה שהיא עושה לאקט. אקטיביסטים ומומחי בריאות הזהירו כי "13 סיבות" עלולה למשוך גל של חיקויי ההתאבדות בקרב בני נוער. השנה דיווח הניו יורק טיימס על מחקר לפיו מספר ההתאבדויות בקרב בני נוער גדל כחודש לאחר שידור העונה הראשונה. את המחקר פרסם "Journal of Child and Adolescent Psychiatry", אך על פי נטפליקס הוא סותר מחקר אחר מאוניברסיטת פנסילבניה, לפיו בני נוער שצפו בשתי העונות היו אופטימיים יותר לגבי עתידם מאשר מי שלא סיימו לצפות בסדרה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!