הבועה

לחם, חלב ודילדו: AM:PM מתחילה למכור צעצועי מין בסניפים

כבר לא צריך לסנן מתחת לשפם "אפשר קונדומים" בתוספת שיעול קל: מעתה יימכרו מוצרי מין, כולל צעצועים, במיקום מרכזי בסניפים

צעצועי מין ב-AM:PM (צילום: שלומי יוסף)
צעצועי מין ב-AM:PM (צילום: שלומי יוסף)
27 באוגוסט 2019

AM:PM חרטה על דגלה מזמן להיות רשת המרכולים הכי תל אביבית, והצעד הנוכחי שלה – אחרי מדבקות הקיר המגוחכות מעט שאמורות להחליף את הצורך באיקאה – הוא לעזור לתל אביבים להפוך את הסקס שלהם למהנה ומגוון יותר.

במהלך השנה האחרונה הרחיבה הרשת את מגוון מוצרי המין שלה. עוד לפני כן היא הציעה קונדומים וחומרי סיכה, אלא שלאחרונה היא החלה למכור גם טבעות רטט וגרסאות קומפקטיות של ויברטורים. המוצרים של חברת דורקס כוללים ויברטור בשם "Little Devil", טבעת רטט בשם "Pleasure Ring", ועוד. כעת היא גם מוציאה אותם ממקומם המוצנע והמבויש שמעבר לדלפק ומעבירה אותם למיקום מרכזי ונגיש יותר בחנות. כרגע המוצרים מוצגים בכ-20 סניפים מרכזיים במעמד ייעודי שעליו מתנוססת הכותרת הלא מאוד מרומזת "Sex Zone". כבר לא צריך לסנן מתחת לשפם "אפשר קונדומים" בתוספת שיעול קל ולהרגיש את המבטים של הבאים בתור ננעצים לך בגב. מעתה הכל פתוח.

מנהלת השיווק של הרשת, יפעת סטאל, טוענת שהמהלך לא נעשה לצורך מכירתי גרידא, למרות שמאז השינוי נרשמה עלייה משמעותית במכירות של המוצרים הללו.

מוצרי מין נגישים במכולת זה גימיק שיווקי לא רע.
"זה אולי פועל יוצא של זה אבל זו ממש לא המטרה, אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יקבל מענה נוח ויעיל לצרכים שלהם. הבנו שיש כאן צורך של הלקוחות שצריך לקבל מענה, וזה בעצם מה שמנחה אותנו תמיד, ההבנה שלנו את הקהל התל אביבי".

לדברי סטאל, חנויות בדרך כלל ממקמות את מוצרי המין כך שיהיו בהישג ידם של הקופאים בלבד מחשש לגנבות בעקבות המחיר הגבוה יותר ממוצרי מכולת סטנדרטיים. באמ:פם החליטו שהמענה לצורך של הלקוחות הוא בעדיפות ראשונה ולכן מוכנים לקחת בחשבון את הסיכון שבהוצאת המוצרים לאזור נגיש לכל, גם מפאת נוחות ומהירות הקנייה, וגם לשם מזעור תחושת המבוכה של הלקוח.

איך הגעתם למסקנה שמה שחסר לתל אביבים היום זה ויברטור עם הקולה?
"מנהלי הסניפים מעבירים הלאה מידע לגבי מוצרים שהלקוחות שואלים עליהם והם חסרים. אנחנו מעודדים את העובדים והמנהלים להיות בתקשורת מתמדת עם הלקוחות ולהבין את הצרכים שלהם, ואז זה מגיע למחלקת השיווק ואנחנו פועלים בהתאם".

באופן לא מפתיע, המוצר הנמכר ביותר בקטגוריה הוא קונדומים, שמהווים 80% ממכירות מוצרי המין ב-AM:PM, בעיקר חבילות קטנות של שלושה קונדומים. במקומות הבאים ברשימה נמצאים ג'ל לסיכוך וג'ל עיסוי לכל הגוף. מי יודע, אולי עכשיו כשגם הצעצועים בחוץ אמ:פם עלו על הבוננזה הבאה שלהם.