CUPZ By BeanZ

מעורבבים: 30 בריסטות ישראלים פגשו את השם הכי חם בעולם הקפה

קפה למתקדמים. צילום: דין אהרוני
קפה למתקדמים. צילום: דין אהרוני

הסופרסטארים של תעשיית הקפה המתפתחת בקצב מסחרר הם ללא ספק הבריסטות, שמביאים פעולות כמו הכנה והגשה לגבהים חדשים. לאירוע BeanZ שכולו אהבת קפה, הגיעו 30 מקצוענים, בהם כוכבת ה־Latte Art הגדולה בעולם. היה ארומטי במיוחד

16 בספטמבר 2018

אגנייסקה רוז'ווסקה בת ה־31, ששם הבמה שלה הוא פשוט אגה, היא הביונסה של עולם הקפה. יש לה כריזמה בכמות שיכולה להאיר אצטדיון, תעוזה וידע עצומים שמתנקזים ליצר תחרותי מפותח. 30 מהבריסטות הכי חמים של ישראל התכנסו בחלל מעוצב בנמל תל אביב כדי לחגוג את אהבתם לקפה ואיך לא, כדי לפגוש את השם הכי חם בעולם הקפה, באירוע בהפקת מותג הקפה BEANZ.

אגנייסקה רוז'ווסקה. צילום: דין אהרוני
אגנייסקה רוז'ווסקה. צילום: דין אהרוני

כל מי שנמצא בחדר מכיר את רוז'ווסקה ואת הנפלאות שהיא עושה ב־Latte Art, ציורים בחלב על קפה. אחרי הכל מדובר באחת הבריסטות המעוטרות בעולם, שאף הייתה האישה הראשונה לזכות באליפות הבריסטה העולמית World Barista Championship)) לשנת 2018. מספיקה הצצה אחת בעמוד האינסטגרם שלה כדי להבין שמדובר בעילוי של ממש – פרפרים, ברבורים, דמויות מתרבויות שונות ואפילו איור בחלב של לוגו קבוצת הכדורגל יובנטוס – היא עשתה הכל, והיא גורמת לזה להיראות כל כך קל.

אמנות. צילום: דין אהרוני
אמנות. צילום: דין אהרוני

סופר בריסטה

האירוע, שמטרתו חיזוק הקשר בין בריסטות מקומיים למותג הקפה החדש BeanZ נפתח עם מנהל השיווק של שטראוס, אלעד רביד. "מי שמפעיל את המכונה היום הוא הסופרסטאר", הוא אומר אל המיקרופון. "בריסטות הם הכוכבים בתעשיית הקפה המתפתחת בקצב מהיר". ואז, כדי להמחיש עד כמה הוא צודק, הוא מציג את אגה שעולה לבמה עם "מה נשמע?" מחויך. כבר בשלב זה היא שובה את לב הקהל וגורפת מחיאות כפיים סוערות.

איכות זו לא מילה גסה. צילום: דין אהרוני
איכות זו לא מילה גסה. צילום: דין אהרוני

באנגלית שוטפת מתובלת בהומור היא מספרת על דרכה המקצועית, מבית קפה קטן בתחנת רכבת בעיר הולדתה פוזנן שבפולין ועד לזכייה בתחרויות קפה בינלאומיות. המאמץ והדבקות במטרה השתלמו לה, והיום היא חיה את חלומו של כל בריסטה פרילאנסר – היא נוסעת בעולם, מקבלת חסויות ומעוררת השראה בלבם של בריסטות. הבריסטות הישראלים קשובים מאוד, כותבים לעצמם הערות, מתרשמים מהידע, מהנחישות ומההישגים.

על טעם וריח

הפרזנטציה של אגה מסתיימת במחיאות כפיים רמות יותר מבהתחלה. היא מניחה את המיקרופון ומיד היא מוקפת בבריסטות ישראלים שמתחילים רב שיח מקצועי מעמיק. שי בניאל, מדריך ראשי בשטראוס קפה מכריז על הפסקה, שמיד אחריה יגיע החלק השני של האירוע: קאפינג ותחרות מקצועית. לכוסות נמזג קפה מחוות באינדונזיה, ברזיל, קולומביה ואוגנדה שנקלה בבוקר. כשהכל מוכן הבריסטות ניגשים לטעימות. עוד לפני כן הם מריחים את הקפה הקלוי והטחון, ואגה ממליצה לנער את הכוס כדי לשחרר ארומות. המנחה ציון כהן, טכנולוג הקפה הראשי של החברה, מסביר איך טועמים קפה: מסלקים את הקצף שמפריע לטעם, אוספים מעט מהנוזל בכף ושואבים אותו ברעש. "כמו ששותים מרק בצורה לא מנומסת", צוחקת אגה וסוחפת איתה את כולם. הבריסטות טובלים כפות, טועמים ומנסים לזהות ארומות.

על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. צילום: דין אהרוני
על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. צילום: דין אהרוני

אחרי טעימת התערובות וההתרשמות מהן מגיע השלב המעניין באמת – התחרות. כל בריסטה מקבל דף עם נתונים כגון אזור, גובה, ארומות, גוף וחמיצות; והמשימה – להתאים את התערובת הנכונה לנתונים. "אין פרס למקום הראשון חוץ מהידע", מעודד כהן את המשתתפים. שלב חשיפת התוצאות מניב חיוכים נבוכים, כשמתברר שאף אחד לא הצליח לזהות את ארבעת הזנים. הצוות טופח על כתפי הבריסטות, נפרד מהמשתתפים בהבטחה לקיים עוד אירועים מעשירים ומגיש לאגה שי פרידה. "התאהבתי בישראל ואשמח לחזור ולבקר", היא אומרת, מנופפת לשלום ונעלמת באופק כמו סופרסטאר אמיתית. מי יודע, אולי הפעם הבאה שבה אחד מ־30 הבריסטות שהגיעו לאירוע יפגוש אותה, תהיה ראש בראש על תואר הבריסטה הטוב בעולם.

נראה אתכם. צילום: דין אהרוני
נראה אתכם. צילום: דין אהרוני