CUPZ By BeanZ

רץ ברשת: הדרכים החדשות לשתות את הקפה שלכם

קפה במתכונת קצת אחרת. צילום: שאטרסטוק
קפה במתכונת קצת אחרת. צילום: שאטרסטוק

פטריות לחיזוק המערכת החיסונית, תוספות של ארומות אקזוטיות והקערות חוזרות - 3 מגמות עכשוויות בקפה

11 בדצמבר 2018

משל הקערה- מאג זכוכית זה לחלשים. קבלו את הבולס

בשנות ה־90 שתו בתל אביב קפה הפוך בקערה גדולה, ממש כמו שהצרפתים שותים קפה או־לה בביתם. מאז כולם בארץ עברו לשתות בכוסות זכוכית, וזה קצת חבל כי הכי נוח לטבול את העוגיות בקפה כשהוא מגיע בקערה, ודאי נעים לחמם על הקערית שתי ידיים כשקר. בארצות הברית נראה שבתי קפה חוזרים למגמה להגיש קפה הפוך בבולס, לא מעט בגלל העניין שההגשה מעוררת אצל הלקוחות. מתברר שקפה בקערה גורם להם לצלם אותה בהתלהבות ולהעלות תמונות לאינסטגרם. אנחנו היינו מעלים ומתייגים. #מתישהואשכרהיהיהפהחורף

בולס זה הדבר הבא. צילום: שאטרסטוק
בולס זה הדבר הבא. צילום: שאטרסטוק

ניחוח תבלינים

למשתעממים מקפה רגיל קפה טורקי עם הל הוא חביב הקהל בארץ. קיימים גם לא מעט ישראלים שיודעים להעריך קפה תימני עם תערובת חוויאג', אבל מתברר שזהו רק קצה קצהו של טרנד חדש של תיבול הקפה. בארצות הברית מדווחים על דרך חדשה לאפסן את שקית הנייר המכילה את הקפה הטחון: מכניסים אותה לתוך מכל אטום עם תבלינים, וכך הקפה מקבל ניחוחות חדשים. מומלץ לכל מי שאוהב באספרסו שלו ארומות של קינמון, מוסקט, ציפורן, וניל או אפילו קקאו. ניחוח התבלינים דבק בקפה בלי שהוספתם לפולים הטחונים שום רכיב העלול לגרוע מאיכות הקפה.

תשנו את הקפה השחור בכוס זכוכית. צילום: שאטרסטוק
תשנו את הקפה השחור בכוס זכוכית. צילום: שאטרסטוק

לא רק בפיצה, מי רוצה קפה עם פטריות?

פטריות הן כוכבות עידן הסופרפוד הנוכחי, לכן הרעיון המוזר של תוספת פטריות לקפה הפכה לאופנתית במיוחד. אבקות מיצוי של פטריות מסוג צ'גה, קורדיספס או ריישי נמכרות בתוך שקיקים להכנה עצמית של חליטות קפה או במשקאות קפה המוגשים באתרי נופש וספא. חברת Four Sigmatic הפינית מובילה את המגמה, אבל קיימות לא מעט חברות נוספות שמציעות משקאות עם פטריות ייעודיות. בתכונות המיוחסות לתערובות הקפה והפטריות: חיזוק המערכת החיסונית, שיפור הזיכרון ואנטי אייג'ינג. הפטריות מתאפיינות בטעם שמוגדר כאדמתי. לחובבי הז'אנר.

קצת תבלינים. צילום: שאטרסטוק
קצת תבלינים. צילום: שאטרסטוק