CUPZ By BeanZ

קפה והעיר הגדולה: 10 בתי קפה מומלצים מהדור השלישי

stump town coffee roasters. צילום: Stumptown Coffee Roasters
stump town coffee roasters. צילום: Stumptown Coffee Roasters

הדעה הרווחת שבארצות הברית אי אפשר למצוא קפה טוב כבר מזמן אינה תופסת, בעיקר כשמדובר בניו יורק. מקומות רבים בעיר מזמינים אתכם ליהנות מברי אספרסו מגוונים, חליטות מקוריות ממבחר זנים, תהליכי הכנה מוקפדים וגם תרבות ואמנות על הדרך. 10 בתי קפה שיקחו אתכם לדור השלישי

1 באוגוסט 2018

Stumptown | Coffee Roasters

בסניף הזה של מותג הקפה האיכותי Stumptown Coffee Roasters תמצאו לא רק קפה טוב, אלא גם אתר היסטורי של ממש. בשנות ה־50־60 פעלה במקום חנות ספרים ידועה שבה התארחו אושיות כגון ג׳ק קרואק ואלן גינסברג, אשר נצפו לעתים קרובות מציצים בכריכה רכה ומטיילים במעברים. היום המקום ממשיך לתפקד כאבן פינה בעיר וכמקום מעורר השראה ושיח. נוסף על בר אספרסו מלא וחליטות קפה חמות וקרות, המקום מציע  משקאות בריאות טרנדיים כמו LuliTonix ,Big Easy Bucha ועוד, וכן מאפים וכריכים איכותיים, שבאים טוב לצד הקפה.

Cold brew. צילום: Alicia cho
Cold brew. צילום: Alicia cho

30 W 8th St, New York, NY 10011

Ace Hotel | New York

הזדמנות נוספת ליהנות מהקפה המצוין של Stumptown Coffee Roasters. אם אתם בקטע של להתערבב בחברה של אמנים, קפיטליסטים, נוודים ואנשים יפים – שווה לבקר בבית הקפה הנמצא בלובי של מלון אייס. מלבד בר אספרסו מלא ומגוון, חליטות קפה מעניינות, כריכים ומאפים, אל תחמיצו את הפריטים האדריכליים המדהימים שבפינת הבניין ההיסטורי הזה.

20 W 29th St, New York, NY 10001

Blue Bottle Coffee

מיקומו המיוחד של בית הקפה הזה, על התפר שבין צ׳לסי לרובע המיטפאקינג, מעניק חוויה רב תחומית מאחר שהוא נמצא בלב זירות האופנה, האמנות והקולנוע. זה אולי המקום היחיד בניו יורק שבו תוכלו לבקר בגלריות ובמוזיאונים, להשתתף בפסטיבל סרטים ולשתות קפה טוב של המותג האיכותי Blue Bottle Coffee – והכל ביום אחד.

בקפה יציעו לכם משקאות אספרסו, שני סוגים של קפה קר, קפה בהתאמה אישית ועוד. במקום מחזיקים מבחר עונתי מתחלף של single origin ותערובות קפה שונות שמתחלפות. בצד הקפה תוכלו ליהנות מחטיפים מתוקים ומלוחים. המקום ידוע בוופל טעים במיוחד, שניתן לאכול במקום או לקחת לדרך.

blue bottel coffee. צילום: Alicia cho
blue bottel coffee. צילום: Alicia cho

450 W 15th St, New York, NY 10014

Coffee Project

לב רחב ותשוקה עזה לקפה ולחלב של צמד חובבי קפה מושבעים הם שיצרו את בית הקפה הזה, ששם לו למטרה להביא לשכונה קפה טוב ולהפוך למקום של שיח חברתי. עד מהרה התפשטה בעיר השמועה על הקפוצ'ינו הטעים המוגש בבית הקפה הזעיר.

בעקבות ביקורת מצוינת באתר הסוקר את התרבות ואת מקומות הבילוי באזור, קיבל המקום חשיפה נרחבת והפך לשם דבר בתחום הקפה המקצועי. מאז גדל הצמד לצוות של שבעה בריסטות נלהבים, שמכינים קפה במרץ מאחורי בר רחב ידיים.

239 E 5th St, New York, NY 10003

Little Collins

ליטל קולינס, הקפה שקרוי על שם הרחוב ההומה במלבורן, אוסטרליה, שם לעצמו מטרה – לדאוג לחוויית הלקוח מאל״ף עד ת״ו – החל מעיצוב הפנים המודרני־תעשייתי, המוזיקה המעולה שממלאת את החלל השיקי וכמובן התפריט המשובח, נטול הגימיקים. כל אלו יוצרים חוויה רב חושית מושלמת שתגרום לכם להרגיש בבית בן רגע. מדובר בסוג המקומות שבהם הבריסטה יודע את שמכם וזוכר איזה סנדוויץ׳ אתם אוהבים, זאת כמובן אם אתם מקומיים ולקוחות קבועים.

ניו יורק אהובתי. צילום: Alicia cho
ניו יורק אהובתי. צילום: Alicia cho

667 Lexington Ave, New York, NY 10022

Blue Spoon Coffee Co

בבית הקפה הזה יגישו לכם קפה מתוצרת Intelligentsia, לצד אוכל טרי ומזין. בעליו של המקום מאמינים שקפה ואוכל טוב, צריכים להיות מוגשים באווירה חמימה ומזמינה בצד מוזיקה טובה, עיצוב נקי וביתי ושירות ידידותי במיוחד.

90 William St, New York, NY 10038

Birch Coffee

במהלך השנים האחרונות הפכו בתי הקפה למשהו אחר. הם הפסיקו להגיש “קפה״ ועברו להגיש “משקאות״. עיתונים ושכנים התחלפו בלפטופים וסמארטפונים, והכל נעשה קצת יותר מסובך.

קפה Birch שואף להחזיר את הזמן אחורה, להיות נקודת מפלט מהכאוס ולהפוך לקטע הרגוע והנעים של היום, והם עושים זאת עם בריסטות מקצועיים שיצאו מגדרם לזכור את שם הלקוחות ואת האופן המדויק שבו הם אוהבים שמכינים להם את הקפה שלהם ולהקנות תחושה ביתית, חמימה ונעימה, בצד קפה משובח. לא תוכלו לפספס את הדלתות האדומות בכניסה למקום.

birch coffee. צילום: Lion and Lamb
birch coffee. צילום: Lion and Lamb

21 E 27th St, New York, NY 10016

The Jolly Goat Coffee Bar

בצד העובדה שהפוקוס של בית הקפה הזה הוא קודם כל על קפה טוב, יציעו לכם שם גם תפריט מגוון מאוד של משקאות תה ייחודיים כגון תה אפרסק־ג׳ינג׳ר תוצרת בית, תה ירוק קר, חליטת שוקו קר ועוד. מלבד זאת תמצאו במקום גם מאפים טריים כגון בייגלים, קרואסונים, לחמניות סקונס, ועוד דברים טובים המיוצרים במאפייה המקומית שעושה שימוש בחומרים טבעיים בלבד.

515 W 47th St, New York, NY 10036

Collective Café  Bluestone Lane

סניף הווילג׳ של חברת הקפה האוסטרלית הידועה Bluestone Lane, שהקפה שלה מוגש בדרך כלל בדוכנים קטנים, מציע את טעמי הקפה המתוחכמים שתושבי ניו יורק למדו לאהוב, במקום רחב ידיים עם שולחנות שמאפשרים לשותי הקפה ליהנות מאווירת הרחוב של השכונה. קפה בלוסטון נולד במלבורן, והוא מציע קפה כדרך חיים. לצד הקפה תוכלו ליהנות ממבחר מאפים ואפילו בראנץ׳.

בואו לניו יורק. צילום: שאטרסטוק
בואו לניו יורק. צילום: שאטרסטוק

55 Greenwich Ave, New York, NY 10014

Culture Espresso

מקימי בית הקפה הזה שמו להם למטרה להביא קפה טוב ללב ניו יורק – אזור שעד לאחרונה היה קשה להשיג בו קפה איכותי. במקום תמצאו גם מגוון מאפים מתחלפים שיוכלו להשלים את הלגימה ולתת אתנחתא טובה מהשופינג.

72 W 38th St, New York, NY 10018