CUPZ By BeanZ

ירוק יותר, חלק יותר: שלושה טרנדים חדשים בעולם הקפה

הירוק זה הצבע החדש. צילום: שאטרסטוק
הירוק זה הצבע החדש. צילום: שאטרסטוק

קפה ברוקולי, טרנד ה־flat white coffee והסוד לשמירה על פולים טריים. 3 מגמות עכשוויות בקפה

הירוק החדש

חייבים ריגושים בקפה? עבורכם המציאו את הברוקולאטה

בקפה קומונפולק בוויקטוריה שבאוסטרליה מגישים בזמן האחרון משקה ירקרק, מוזר למראה. מדובר במשקה חדש, מהפכני אבל שנוי במחלוקת: ברוקולי לאטה. קפה ברוקולי הוא הטרנד החדש באוסטרליה, ובאופן בלתי מפתיע – התגובות כלפיו מעורבות. הכל התחיל ממחקרים שקבעו שהאוסטרלי הממוצע אינו צורך את כמות הירקות היומית המומלצת עבורו. כיוון שכך, אנשים רבים בתעשיית המזון האוסטרלית מנסים לגרום לאוכלוסייה להגדיל את צריכת הירקות. חוקרת המזון מרי אן אוגוסטין הצליחה לייצר אבקת ברוקולי, ששתי כפות ממנה מכילות ערכים תזונתיים של מנת ירק. את האבקה אפשר לערבב במשקאות ובתערובות אפייה. קהל היעד ההיפסטרי אימץ מיד את הרעיון ובבתי הקפה החלו לערבב את האבקה הירקרקה עם הקפוצ'ינו, אך טעמו נותר בשלב זה שנוי במחלוקת.

כן כן זה ברוקולי. צילום: שאטרסטוק
כן כן זה ברוקולי. צילום: שאטרסטוק

קצף קל

האם טרנד ה־Flat White coffee האהוב בדרך לישראל?

בפורטלנד שבארצות הברית דיברו הבריסטות בסיכומי השנה על הטרנד הלוהט של 2018: ה־Flat White, שיטת הכנה שהגיעה כנראה מאוסטרליה ועיקרה ייצור ספל הומוגני יותר של קפה. בשיטה זו מוסיפים הבריסטות יותר אספרסו ופחות חלב. החלב מוקצף לכדי מיקרו בועיות ואחר כך נמזג מהקנקן אל הספל, כך שהוא מתערבל באספרסו לאורך כל הדרך. התוצאה היא משקה שאין בו איים של חלב למעלה אלא כולו בטעמי קפה ובחוויית לגימה קטיפתית ואחידה. אנחנו לגמרי רואים איך המשקה הזה כובש גם את הישראלים ב־2019.

קצף קל וטעים. צילום: שאטרסטוק
קצף קל וטעים. צילום: שאטרסטוק

עידן הקרח

עכשיו זה מדעי: הקפאת קפה שומרת על הארומה של הפולים

בוקר אחד, כשניחוח הקפה הטרי אפף את מטבחו, תהה אנדרו קוטר אם אחסון במקפיא של פולי קפה קלויים, כנהוג בשיטה העממית הישנה והטובה, אכן מסייע בשמירה על הארומה שלהם. קוטר, סטודנט למדעי המזון באוניברסיטת קליפורניה, החליט לחקור את הנושא באופן מדעי. עם פרופ' הלן הופר הוא ניתח את מולקולות הריח הנדיפות של הפולים, בתנאים שונים של זמן וטמפרטורת האחסון, וקיים מבחני טעימה. המסקנה שזיכתה אותו בפרס: הקפאת פולי קפה, בייחוד זנים שעברו קלייה חזקה יותר, מסייעת בשמירה על עוצמת ניחוח הקפה.

10 בתי קפה מומלצים לביקור הבא שלכם בלונדון
כך תכינו את החלב המושלם אצלכם בבית
זה הטרנד הכי מבוקש בבתי הקפה