"שלל": יכול להיות שנמאס לנו לראות עשירים מחורפנים על המסך?
הקומדיה החדשה של מאיה רודולף שואלת מה היה קורה אם מקנזי בזוס, גרושתו של ג'ף, היתה מאבדת רסן - אבל אז מאבדת פוקוס. ואולי זה פשוט כי מיצינו את כל עניין האני-כל-כך-עשירה-עד-שאני-מנותקת-מהעם אי שם בעונה הרביעית של הקרדשיאנס?
מולי יושבת על הרצפה, בוכה ואוכלת סוכריות. היא לבושה חלוק יוקרתי אך מטופש למראה, מוקפת במיכלי ממתקים ענקיים וצבעוניים. על הרצפה לצידה תמונה ישנה ומגורענת שלה ושל בעלה לשעבר, גאון טכנולוגיה ומולטי מיליארדר, שעזב אותה לטובת עובדת צעירה. הסכם הגירושין העביר לידיה עשרות מליארדי דולרים ושלל נכסים וחברות, אבל שום סכום כסף לא מספיק כדי לאחות את הלב השבור.
הטלפון מצלצל. על הקו נמצאת סופיה, מנהלת קרן צדקה הנקראת על שמה של מולי. בשבע השנים האחרונות הקרן פעלה בנחישות כדי לסייע לשפר את חייהם של מעוטי יכולת בדרום לוס אנג'לס, אבל מולי בכלל לא זכרה את קיומה. ההתעלמות ההדדית הייתה נוחה וקלה כל עוד מולי מילאה את חלקה בהסכם ביניהן – כלומר, התנהגה יפה ושמרה על פרופיל נמוך – אבל עכשיו מולי מעבירה את כל זמנה במסיבות וסמים, והפדיחות שהיא עושה מגיעות מיד לתקשורת. בקיצור, מה אם מקנזי בזוס, גרושתו של ג'ף, הייתה מתנהגת כמו סטודנטית בספרינג ברייק. מולי לא מסתפקת בשינוי כיוון ומחליטה שהיא רוצה להפוך לחלק פעיל מקרן הצדקה הזאת, לעבור מהדוניזם לאקטיביזם.
הפיילוט של ל-Loot, הסדרה החדשה של אפל TV פלוס בכיכובה של יוצאת SNL מאיה רודולף, להראות כמו דרמה קומית עגמומית עם לב זהב. אנחנו נכנסים לעולמה המטורלל של מולי דווקא ברגעים מאוד לא מצחיקים – הימים האחרונים שלה לצד בן הזוג האהוב, והראשונים בלעדיו. אבל ברגע שקרן הצדקה נכנסת לסיפור מתברר שהכיוון הוא בכלל סיטקום מקום עבודה עם אנסמבל דמויות, ולא המופע של מולי המליינית. אז רגע, למה לא אמרתם קודם?
דמות המראה של מולי היא סופיה (מיכאלה ג'יי רודריגז, "פוזה"), מנהלת הקרן הרצינית באופן קומי, ויש גם בן זוג פוטנציאלי חדש בדמות רואה החשבון הסחי ארתור (נאט פקסון). גונבי ההצגה הם האוורד (רון פוקס), בן דוד רחוק וגיקי של מולי, והעוזר האישי המפונק שלה ניקולס (ג'ואל קים בוסטר) – לחוד אבל גם ביחד, כשכמה פרקים פנימה הם מתחילים לפתח חברות מפתיעה וחמודה. כל דמויות הצד האלה, ודמויות נוספות עם פחות זמן מסך, מהנות לצפייה ומעוררות סקרנות, כי ניכר שיש להן אופי ותכונות מעבר ל"הגרוש שהוא גם אבא מביך", "המנכ"לית המפחידה" או "החמוד שאוהב דרגון בול".
ככל שהסדרה הולכת יותר לכיוון הסיטקומי, Loot עובדת טוב יותר, אבל נראה שהיא קצת משתפנת ללכת עד הסוף. לפחות בחצייה הראשון של העונה, מולי נשארת המרכז והציר שסביבו כל הדמויות נעות. זה מוזר ברמה התמטית – כי אם הרעיון הוא שמולי צריכה להתחבר לעולם החיצוני, למה כולם תמיד מתעסקים רק בה – ופוגע באיזון הדרמה-קומדיה.
https://www.youtube.com/watch?v=IHY4uVMysG4
וזה לא שרודולף לא טובה כאן, היא כנראה טובה תמיד, אבל כדמות ראשית יש במולי משהו קצת מתסכל. מצד אחד אנחנו כואבים את כאבה, בטח כשאת בעלה לשעבר מגלם אדם סקוט המקסים באופן בלתי נלאה. מצד שני, היא עשירה מנותקת שלא זוכרת איך אנשים רגילים חיים ובטח שלא מבינה את ההשלכות של ההתנהגות שלה על הנראות של הקרן. ככל שאנחנו יותר מושקעים בה רגשית היא מצחיקה פחות, ולהפך. אם היו מרשים לה להיות המשקיעה הקצת-פסיכית שעושה צרות ורק אז מספרים לנו כמה היא עצובה ואומללה, האפקט הרגשי וגם הקומי היה חזק יותר.
ברגעי השיא שלה, מולי מזכירה את מוירה רוז מ"שיטס קריק", או את אחת מאינספור הפעמים בהן הקרדשיאנז ניסו להראות כמו אנשים רגילים וכשלו. ובעצם, זאת עוד בעיה. ראינו כל כך הרבה תכנים על עשירים מחורפנים בשנים האחרונות שכנראה שקצת מיצינו. אם באמת בא לכם דמות מתוסבכת שהתרוקנה מבפנים בעקבות נישואים לסטארטאפיסט מצליח, תוכלו להסתפק באן האתווי ב"WeCrashed", ואפילו לא צריך להחליף שירות סטרימינג.
"שלל" (Loot), זמין עכשיו באפל TV פלוס, פרק חדש מדי יום שישי