השחור הישן זה השחור החדש: טעמנו את הארוחה החדשה של מקדונלד'ס

במקדונלד'ס רוצים שתטעמו את החופש בארוחת ה-Free Style, אבל בפועל רק מצליחים להדגיש עד כמה בחירה חופשית זה השקר הגדול של האנושות

ארוחת Free Style. צילום: יח"צ
ארוחת Free Style. צילום: יח"צ
19 באוגוסט 2015

אין הרבה דברים בטוחים בחיים האלה. האירנים מתקיפים, בסין חצי מדינה מתפוצצת ועוד רגע גם גשר מעריב כבר לא איתנו. אבל דבר אחד בטוח – מקדונלד'ס ישארו מקדונלד'ס. כל מי שנסע אי פעם לחו"ל יודע – האופציה היציבה ביותר, גם אם בדירוג נמוך, לעד תהיה מקדונלד'ס. אבל כנראה שלרונלד מקדונלד לא שקט, כי הוא מחפש לחדש ולרענן. על פניו, לא דבר שלילי. אבל האם בכל חידוש יש באמת חדשות?

ארוחת ה־Free Style החדשה של מקדונלד'ס מתיימרת להביא את החידוש הזה. המבורגר בהתאמה אישית – ישנם 5 רטבים לבחירה (רוטב ביג מק, חריף, ברביקיו, מיונז ברביקיו וקטשופ), שלוש תוספת (חמוצים, בצל מטוגן וגבינה) ו…המממ… זהו. לא מבחר כזה מרהיב. ובכל זאת המתמטיקאים המדהימים של מקדונלד'ס הצליחו למצוא במסגרת החידוש הזה מעל ל־2,300 טעמים במה שנראה כמו מתיחת המספרים הכי גדולה מאז דו"ח המיסים של משה פרץ.

הארוחה החדשה כוללת, בבסיסה, גרסה מוקטנת של ההמבורגר ריב אנטריקוט (90 ג'), שהוא בעצמו גרסה עבה ועסיסית יותר לקציצה המקדונלד'סית הרגילה. יחד איתו תקבלו צ'יפס או סלט (אבל מי יזמין סלט?) ושתייה. ואז נותר לכם רק להחליט על הרוטב (רק אחד להמבורגר), התוספת ואם אתם רוצים המבורגר אחד או ארבעה. ביננו, 2 אמורים להספיק. 3 אם מרגישים שמנמנים.

אז מה בעצם חדש, חוץ מהתור הארוך יותר שיווצר בזמן שההוא שלפניך ינסה להחליט? לא הרבה. כלומר, חוץ מהאפליקציה שתעזור לכם להזמין את המנה לפני התור. הרי גם ככה בכל פעם שאנחנו מזמינים במסעדות פאסט פוד, אנחנו מתאימים אישית את ההמבורגר. זה מבקש בלי חמוצים, זה רוצה עם גבינה וההיא ממש רוצה בצל טרי. בתכלס, כמו ברוב הפאסט פוד, הרוטב עושה את ההבדל.

הטעמים שנדגמו היו הרוטב ביג מק, המיונז ברביקיו והחריף. כולנו מכירים את טעם הקטשופ. על כולם הוזמנו בצל מטוגן (כמות קטנה, טעם לא ניכר מספיק), גבינה (נשכחה משניים מההמבורגרים, כי יש גבול כמה אפשר להתאים אישית כנראה) והחמוצים, כי אנחנו מבוגרים. ובכן, אין חדש תחת הלחמניה. 2,300 הטעמים מתנקזים לבערך שלוש – המיונז ברביקיו (טעים במידה הולמת לפאסט פוד), הביג מק (טעם אמורפי, אך מתקתק־חמצמץ וחביב) והחריף. שהוא לא טעם. הוא הרגשה. חוץ מזה? אין הרבה דברים בטוחים בחיים כמו טעם של מקדונלד'ס. גם אם הם בטוחים שהוא משתנה, אנחנו יודעים שהוא נשאר אותו הדבר, לטוב ולרע.