מקודם

בקרוב כולנו נאכל יותר טעים

תופעת שילוב טכנולוגיה במזון - "פודטק" - התנהלה בדרך כלל מאחורי קירות מעבדה. פריצת הדרך מגיעה בימים אלו ממש, כולנו נרגיש שיפור משמעותי בטעם, והאוכל שלנו יהיה הרבה יותר בריא

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
20 במאי 2025

כולנו אוהבים לאכול מזון מטוגן שטעים לנו מאוד.

בימים הקרובים זה יהיה אפילו יותר טעים וגם הרבה יותר בריא. 

רשתות ההמבורגר המובילות, כמו גם רשתות הסושי והפלאפל מאמצות טכנולוגיית מזון חדשה.

מדובר בפורמולה שהיא פיתוח ישראלי ונמזגת בצורת אבקה לתוך המטגנות שפועלות ברציפות.

חברת "ביונד אויל" הישראלית הצליחה לחדור לשלוש יבשות ו-16 מדינות כאשר גם בישראל תופסת הפורמולה נתח עיקרי בשוק המזון המטוגן, שאת אופי אכילתו היא משנה לחלוטין.

האבקה שיצרה "ביונד אויל" זוכה לתמיכה מצד חוקרים שונים בעולם ומסעדנים מעידים על כך שהיא סופחת מהמטגנות את מרבית החומרים המסוכנים שמייצר תהליך הטיגון.

לא זאת בלבד- עובדי המטבח מעידים כי בסביבת הטיגון כבר אין ריחות קשים ופחות חומרים מזיקים נפלטים לחלל כך שגם בריאותם משתפרת כתוצאה מנשימה של הרבה פחות חומרים מזיקים למערכת הנשימה.

והטעם- דמיינו את הצ'יפס שסבתא שלנו הייתה מכינה.

צהוב, רענן, טעם של תפוח אדמה טהור, ללא התוספת המזיקה של השמן השרוף.

רשת מסעדות ההמבורגרים "BBB", כבר הכניסה את הפורמולה לחלק ממסעדותיה, דוגמת רשתות נוספות כמו "KFC" , "פלאפל בריבוע" ו"גפאניקה". 

גם במסעדות שף בודדות כמו "תמרלין"  הצפונית אינן מטגנות ללא התוסף החיוני שמדבקה שלו אפשר למצוא על דלתות הכניסה של כל המשתמשות. 

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

אבי בראל, שף קבוצת "BBB" ("BBB", "מוזס שופ", "בוגרים", "רפידוס" ו-"BBB BY THE WAY"):
"אחד הערכים על פיהם אנו פועלים הוא ערך החדשנות – בכל תחומי העיסוק של הקבוצה. שמחתי להיווכח שביונד אויל מתכנס תחת ערך זה ומציע תהליך הכנה נקי ובטוח יותר, וחווית טעם עשירה וטעימה יותר ללקוחות המסעדות. אני מאמין שבתקופה הקרובה נוכל להפעיל את הפיתוח הישראלי המפואר הזה בכל נקודותינו ברחבי הארץ". 

איתמר שרעבי בעלי "תמרלין":
"יש הבדל עצום בטעם, בריח ובאיכות המזון שאנו מטגנים. הצ'יפס שלנו זוכה לשבחים רבים מדי יום".

אורן זר, מנכ"ל חברת "יונימרקט" שעוסקת בייצור, ייבוא ושיווק מזון עבור רשת "ג'פניקה":
"השימוש ב "ביונד אויל" הוא חלק מהמחויבות שלנו לבריאות של העובדים ושל הסועדים. עבור עובדי המטבח מדובר בסביבת עבודה בטוחה ונקייה יותר, בשל הפחתה באדים מזיקים וירידה ניכרת בחשיפה לחומרים בעייתיים מהשמן. עבור הסועדים, זהו מוצר שמאפשר להגיש מזון מטוגן עם שמן ברמת ניקיון גבוהה בהרבה, מה שתורם לתזונה בריאה ומאוזנת יותר – בלי לשנות את חווית האכילה."

גיא יקר, הבעלים של רשת "פלאפל בריבוע" המחזיקה ב-28 סניפים:
"הרשת שלנו ידועה כמקפידה הקפדה יתרה בכל הקשור לבטיחות מזון ואיכות המוצרים. השימוש באבקת "ביונד אויל" עשתה לנו נפלאות. 

הטכנולוגיה הזו אכן שינתה את עולם הטיגון.

הצלחנו למנוע ריחות טיגון לחלוטין, הטעם של השמן נייטרלי, המרקם מצוין ואיכות המוצר עלתה בהתאם. 

יש לנו מחלקת בקרת איכות ובטיחות מזון המנטרת את איכות השמן ברמה יומית.

מעבר לנושא הטעם והריח, נוכחנו מדעית שאיכות השמן השתפרה מאוד כך שהלקוחות וגם העובדים נהנים ממרחב נקי יותר ומזון בריא ובטוח יותר.

בנוסף, הזכיינים שלנו מדווחים על יתרון מבחינת הפחתת עומס על אחסון וריקון בסניפים. זהו מצב שבו הרשת, הזכיינים, הסועדים והעובדים כולם מרוצים." 

ניסו כהן מבעלי "Cezar Brasserie", מרחובות:
"כאחד מראשוני המשתמשים ב"ביונד אויל" בעולם אני משתאה מהתוצאות האיכותיות. השניצל הידוע ושאר המטוגנים שלנו זכו לשדרוג משמעותי, זאת תוך שמירה על בריאות הצוות והגשת המזון המטוגן הטעים והבטוח בעולם. הרצון שלנו לשיפור מתמיד הביא אותנו לנסות ולהטמיע את אבקת "ביונד" ואנו גאים בכך".