מקודם

חולמים להיכנס להייטק? תומר גלעד, מנכ"ל SVCollege עם כל מה שצריך לדעת

אין ספק שהייטק קורץ ללא מעט אנשים שרוצים להיכנס לתחום. איך עושים את זה? ישבנו לשיחה עם תומר גלעד, מנכ"ל SVCollege ושאלנו את כל השאלות הקשות כדי להבין – איך מתברגים בהייטק?

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
26 בינואר 2020

משכורות של עשרות אלפי שקלים, תן-ביס, טיולים בארץ ובחו"ל, סביבת עבודה מפנקת ומתקדמת. אין ספק שהייטק קורץ ללא מעט אנשים שרוצים להיכנס לתחום. יש כאלו שכבר מגיל צעיר יודעים שהם ייכנסו לתחום ולומדים אותו ויש כאלו שאחרי כמה שנים במקצוע מסוים רוצים לשנות ולנסות את מזלם בהייטק. אז האם זה אפשרי? זה באמת מתאים לכולם ובכלל – איך עושים את זה? ישבנו לשיחה עם תומר גלעד, מנכ"ל SVCollege ושאלנו את כל השאלות הקשות כדי להבין – איך מתברגים בהייטק?

ראשית, האם עולם ההייטק מתאים לכולם? כלומר, אם למדתי טכנאות רכב או שאני מלצר ללא רקע טכני קודם, יש לי מה לחפש שם?

בוודאי!  עולם ההייטק הינו עולם עם מגוון רחב של מקצועות. כמו שצייר יכול להיות גם מכונאי מוכשר כך אין שום מניעה שסטודנטים שמגיעים מרקע שונה לא יוכלו להשתלב בתעשיית ההייטק. יחד עם זאת חשוב כי המועמד ללימודים יכיר ויחקור היטב את התחום בו הוא הולך להתמחות כדי שלא יהיו לו הפתעות בהמשך וכדי שיבין האם הוא מעוניין בכלל בזה. מעבר לכך חשוב לבדוק את מידת ההתאמה לתחום. אחרי הכל עולם ההיי טק דורש לעיתים הבנה וקליטה טכנית, אנגלית ברמה נאותה, וחשיבה לוגית.

האם השכר הגדול שמדברים עליו הוא ריאלי לחסרי ניסיון?

השכר בשוק בהייטק אכן נחשב לגבוה ביחס לסקטורים רבים במשק אם כי מי שמצפה לקבל כבר במשרתו הראשונה שכר גבוה עלול להתאכזב. רוב מקבלי השכר הגבוה הכל כך מוכר עם התחום אלו עובדים עם ניסיון שהוכיחו את עצמם ואת יכולותיהם.  אולי זה ינחם את חסרי הניסיון לדעת כי מדרגות השכר בהייטק קופצות מהר מאוד ברגע שצוברים קילומטראז מבחינת ניסיון, כישורים וידע.

איך אני יכול לדעת מראש האם מוסד כזה או אחר יסייע לי להיכנס להייטק?

לפני שנרשמים למוסד לימודים מומלץ לבדוק כמה דברים :

האם חומר הלימוד מותאם לצרכי ההייטק? עולם ההייטק הוא עולם דינמי ומשתנה בקצב מהיר מאוד, ולכן חשוב שהחומר הלימודי יעודכן בהתאם. צריך לשים לב  שחומר הלימוד לא נשען על מידע מיושן ולא רלוונטי לשוק. בנוסף כדאי לברר  האם חומר הלימוד הוא פרקטי וממוקד, ולא נמרח על פני תקופה ארוכה מידי שלא לצורך.

מסקרי שוק, חוות דעת וביקורות שאנו מקבלים במכללת SVCollege  נמצא כי המשוכה הגבוהה ביותר העומדת בין בוגר לימודי הייטק לבין משרה בתחום היא  היעדר ניסיון ראשוני . זו הסיבה שאחת ההמלצות החמות שאני יכול לתת למי שמעוניין בלימודים בתחום היא לבדוק  האם המוסד הלימודי מאפשר רכישת ניסיון. בוגר שיוכל לצבור ניסיון מעשי כבר במהלך הלימודים יוכל ליצור לעצמו יתרון מובהק על פני שאר הסטודנטים בהשתלבות בהייטק כפי שזוכים לכך רבים מהסטודנטים של מכללת SVCollege.
יתרה מכך, מדעות וביקורות במכללת SVCollege מתקבל כי מרבית בוגרנו שהשתלבו בתחום מעידים על החשיבות הרבה של צבירת ניסיון על פני משך זמן הלימודים.

במה המכללה שונה משאר המכללות שקיימות היום?

מכללת SVCollege  מהווה אלטרנטיבה אמיתית בכל הקשור להשתלבות ישירה בעולם ההייטק. זה בא לידי ביטוי בהבנה של עולם ההייטק ששם לנו מראה מול הפנים ומראה לנו  שזה "שתלמד את התחום, לא אומר שתעבוד בתחום". בהמשך להבנה הזו אנחנו במכללת SVCollege שמים דגש רב על רכישת ניסיון מעשי בתחום הספציפי אותו למדו הבוגרים.

הבוגרים מצוותים לאחד מחברות ההייטק  הרבות מולם אנו עובדים. הם חווים ברמה הפרקטית את כל החומר שלמדו, צוברים ניסיון מעשי בחברה ובכך שוברים את תקרת הזכוכית שרוב בוגרי המכללות שלא צברו ניסיון ראשוני נתקלים בו.  יתרה מכך, חלק לא מבוטל מהבוגרים שלנו מוצא עצמו משתלב בחברה כבר במהלך ההכשרה.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

אני פוחד ליפול על קורסים לא איכותיים שלא יתנו לי כלום.  איך אבדוק את זה?

השאלה הראשונה שצריכה להישאל פה היא מה המטרה כאשר נרשמים לקורס. האם המטרה היא קורס העשרה או רכישת מקצוע? אחת מהדרכים היעילות ביותר לבדוק איכות של קורס כאשר הפוקוס הוא על רכישת מקצוע, היא לבחון את מידת הביקוש למקצוע בחוץ. אני ממליץ עוד בטרם נרשמים לקורס, להכנס למשל למדורי ואתרי דרושים ולעשות חיפוש אחרי המקצוע  הנלמד.  דבר נוסף שחשוב לבדוק, הוא שהקורס ממוקד,  מעשי, ולא נמרח זמן רב על תיאוריות, וחומרים שאינם רלוונטיים לתעשייה.

שמעתי שיש כאלה שפשוט למדו בקורס מקוון, תרגלו והצליחו.  אז למה ללכת לקורס שיעלה  הרבה יותר?

שאלה מצוינת.  קודם כל אכן קורס מקוון הוא בעל יתרונות לא מעטים ונראה קורץ, אבל, ויש פה אבל גדול. צריכים לשים לב למספר דברים חשובים :

1.      ללמוד לבד זה דורש משמעת עצמית גבוהה, יכולת התמדה ועקביות. מביקורות שקיבלה מכללת SVCollege  על קורסים מקוונים שערכנו, גילינו כי אחוז הפרישה בקורסים אלו גבוה משמעותית מאלה של קורסים פרונטאלים בכיתה. חלק מהתלמידים שהתחילו את הקורס עם מוטיבציה גבוהה מדווחים כי ככל שהקורס התקדם הם נכנעו לפיתויים זמינים כמו השלמת שעות עבודה, צפייה בתכנית טלוויזיה טובה, בילוי עם חברים , משחק כדורגל מסקרן או סתם זמן איכות עם הילדים.

2.      רבים מהאתרים שמספקים לימודים מקוונים הם בשפה האנגלית בלבד,  דבר שיוצר קשיים ללא מעט אנשים.

3.      היכולת סיוע מרחוק באתר מקוון מוגבלת .

4.      ניסיון! במכללות יש לך את האפשרות להתמקצע בחברת הייטק ולצבור ניסיון ראשוני. זה ערך מוסף אדיר שהסטודנט מקבל שלא ניתן לכמת אותו, ובטח שלא לצבור אותו בלימוד עצמאי.

SVCollege המכללה שמלווה אותך עד למציאת עבודהSVCollege  |  svcollege_israel