מקודם

עולם השיווק בדיגיטל: "כמות הלידים היא לא המדד החשוב, אלא איכותם"

כך אומר יואב מנדלסון, הבעלים של חברת "INCA MEDIA LTD" המתמחה בשיווק דיגיטלי. במדינת ישראל מאות עסקים ופרילנסרים מתחום זה אבל על כמה מהם באמת אפשר לסמוך?

יואב מנדלסון. צילום: פרטי
יואב מנדלסון. צילום: פרטי
17 בנובמבר 2020

חברת "INCA MEDIA LTD", מחלוצות התחום, היא גם אחת המבטיחות בו עם חמישה טיפים: כך תבחרו חברה לשיווק בדיגיטל

עולם הדיגיטל והקידום בו, ממומן ואורגני, נראה לעתים כמו מערב פרוע. יש חברות ופרילנסרים רבים העוסקים בתחום, ומציעים הרים וגבעות בקידום עסקכם. השוק רווי באנשי מקצוע טובים, דרך אנשי מקצוע חסרי ניסיון שיצאו לחפש דרכם, וכמובן, כמו בכול תחום, שרלטנים שיודעים לשווק עצמם, אך הם חסרי ידע וניסיון ורק גורמים נזק למוניטין של חברות הדיגיטל.

כידוע, היום עולם הפרסום הולך יותר ויותר לדיגיטל, והצרכן הממוצע יחפש לאן לפנות ראשית דרך גוגל או הרשתות החברתיות הנפוצות. ב-2018 שוק המסחר הדיגיטלי עמד על למעלה מ-15 מיליארד שקל, ומדי שנה הוא צומח בכ-25%. כשני שלישים מהאוכלוסייה משתמשת בממד האינטרנטי כדי למצוא מוצרים, ספקים וכול מידע וביקורות על אותם מוצרים וספקים. לכן, כבר כול בעלי העסקים ונותני השירותים יודעים, שאם הם לא נוכחים בדיגיטל, הם כמעט ולא קיימים.

בין החברות הנחשבות בתחום אפשר למצוא את INCA MEDIA LTD. מדובר בחברה שקיימת כבר 13 שנה, מהחלוצות בתחום. הבעלים, יואב מנדלסון, הוא אחד מאנשי המקצוע הוותיקים, עם כ-20 שנות ניסיון. את דרכו התחיל בחברת התקשורת "פרטנר", שם ניהל את תחום השיווק הדיגיטלי כמעט עשור. לאחר שעזב, פתח את INCA, ומאז הוא משרת עשרות רבות של לקוחות, שחלקם כבר 13 שנה.

"בתחילת הדרך היה רק קידום אורגני בגוגל, וסייענו ללא מעט חברות בתחום. אז התחילו להבין שלשם העולם צועד – חייבים להופיע במקום טוב בגוגל כדי שימצאו אותך במרחבי הרשת. לאחר מכן, עם התפתחות התחום, צרפנו לשירותי החברה את נושא הקידום הממומן, גם בגוגל אבל גם ברשתות החברתיות", מספר יואב.

INCA MEDIA LTD
INCA MEDIA LTD

כאמור, השוק היום מלא עסקים שעוסקים בקידום במרחב האינטרנטי, אבל רובם עובדים על הבאת כמות לידים ללקוח. ב- INCA לא כך פני הדברים. "אנחנו חברה מאוד מוכוונת ROI – Return On Investment, אנחנו עושים אופטימיזציה גם לפי הכמות של הלידים, אבל גם לפי האיכות", אומר מנדלסון, ומוסיף: "העניין הוא לא לקבל מאות לידים, להשקיע בכוח אדם שיתקשר ללידים האלה ואז יתברר שרובם סרק. המטרה היא שכמה שיותר שיחות ייסגרו בעסקה, וזה יקרה באמצעות לידים איכותיים, אליהם אנחנו מוכוונים עבור לקוחותינו".

ואיך אתם עושים את זה?

"ניקח לדוגמה עורך דין. הוא מקבל מאתנו מערכת לניהול לידים שעוזרת לו לנהל את כל הפניות מכל הערוצים השיווקיים במקום אחד. אנחנו בוחנים את כול הפניות שהוא מקבל לפי הסטטוס שהוא מעדכן במערכת לאחר שנוצר קשר עם הליד, ולפי איכות הפניות אנחנו כל הזמן מבצעים אופטימיזציה לשיווק הדיגיטלי, כך שהפניות הופכות יותר ויותר רלוונטיות ומדויקות. הכמות היא לא בהכרח המדד החשוב בעניין, גם האיכות. הכול מתנהל בשקיפות מול הלקוח, כך שהוא יכול לראות בכול רגע נתון כמה נחשפו לפרסום שלו, כמה פנו בזכות הפרסום, יחס המרה מהתנועה, אחוזי סגירה וכו' ואז לבחון כמה עסקאות נחתמו בעקבות השיווק".

מה מייחד אתכם?

"קודם כול זו שיטת העבודה, שעושה אופטימיזציה לפי הכנסות בפועל ולא לפי פניות לעסק. אם ללקוח יש מערכת CRM פעילה אנחנו יודעים להעביר את המידע ישירות למערכת שלו, כך שהמידע יהיה אף נגיש יותר ויחסוך עבודה על ממשק נוסף. ואם אין לו, אז אנחנו מספקים לו מערכת ניהול לידים, שדרכה הוא מנהל את כול הפניות. בנוסף, אנחנו מייצרים ללקוח שלנו דשבורד שברגע האמת הוא יכול לראות בכול רגע נתון מה קורה עם הקמפיין שלו לפי חיתוך של לידים סגירות והכנסות מכל אחת מהפלטפורמות, קרי גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו'".

סיפורי הצלחה ב INCA  לא חסרים. אחת הדוגמאות שצוות החברה העלה, היא על אודות חברת טלמרקטינג בשם WeCall שקיבלה מהסוכנות עמה עבדה לפני שהחלה את ההתקשרות עם INCA רק 10 לידים בחודש. "אחרי שהם התחילו לעבוד איתנו ביצענו בדיקה של הקמפיינים, מצאנו מלא בעיות וטיפלנו בהן אחת אחת. היום הם מקבלים לפחות פי שישה לידים, באזור ה-60 בחודש, וכאמור מדויקים ואיכותיים. ומאחר ומדובר בלידים ממוקדים, ההכנסות שלהם עלו באופן משמעותי", מנדלסון מספר. הקידום לחברת הטלמרקטינג הינו קידום ממומן בגוגל ואורגני.

דוגמה נוספת אותה מציינים ב- INCA היא סטודיו ברעם.
"בעבר היה לסטודיו חברת קידום שגבתה סכום כל חודש במהלך מספר שנים ולא קרה עם זה כלום, בזבוז כספי אדיר. מאז תחילת העבודה המשותפת כמות הפניות עלתה בעשרות אחוזים, איכות הפניות השתפרה ועלות ההמרה ירדה ביותר מפי שתיים."

לגזור ולשמור: מה חשוב לדעת שבוחרים חברת דיגיטל?

1. לוודא שפרופיל לקוחות החברה עדכני ואמיתי.

2. לדבר עם כמה ממליצים ולא רק עם אלו שקיבלתם מחברת הקידום.

3. לוודא שהנכסים הדיגיטליים יהיו וישארו שלכם גם אחרי שתיפרדו מחברת הקידום.

4. אין סיבה להתחייב. גם אלו שמתכוונים לשווק לתקופה ארוכה חשוב שישאירו לעצמם את האופציה להפסיק את העבודה בכל נקודת זמן במידה ולא תראו התקדמות כלל בקידום או שתקבלו שירות גרוע.

5. לוודא שיש שקיפות בעבודה ואתם מקבלים דוחות חודשיים.

 

INCA MEDIA LTD: בן גוריון 22, שער העיר כניסה 2, הרצליה | 1700-70-90-71 | פייסבוקאתר | info@inca.co.il