מקודם

כך לוקחים משכנתא ראשונה במסלול משתלם

עידו עוז מגלה את הסוד כמומחה לייעוץ משכנתאות

צילום: pixabay
צילום: pixabay
21 בדצמבר 2022

עידו עוז, הבעלים של חברת חכם משכנתאות, מסביר איך לקחת משכנתא ראשונה בריבית נמוכה ככל האפשר. בעזרת כמה צעדים פשוטים תוכלו להוריד את המחיר החודשי של המשכנתא ולהתקדם עוד צעד אחד אל עבר הגשמת החלום לרכישת דירה. 

השוואה בין הבנקים

כדאי לבדוק את כל ההצעות למשכנתאות מכל הבנקים, ולא להסכים לקבל הלוואה מהבנק הראשון שאליו אתם פונים. עידו עוז בעל ניסיון מובהק בייעוץ משכנתאות, והוא מסביר שלפעמים בנקים אחרים יוכלו להציע לכם הצעות משתלמות יותר מזו של הבנק שלכם ולקבל ריבית נמוכה יותר. כמו כן, אם יש לכם כמה הצעות, תוכלו לבקש להשוות בבנק שלכם לתנאים שקיבלתם בבנקים אחרים ויכול להיות שהבנק שלכם אכן יתגמש וייענה לבקשותיכם כדי שתבחרו בו. 

הקטנת תקופת ההחזר

ככל שתקופת ההחזר של המשכנתא ארוכה יותר, כך גובה הריבית יהיה גדול יותר. עידו עוז ממליץ לבדוק אם אפשר להקטין את תקופת ההחזר, למשל עשר שנים במקום שתים עשרה שנה. אומנם ההחזר החודשי יהיה גבוה יותר, אך אם תבדקו את כל החיובים והריביות, תגלו שחסכתם הרבה כסף. אם אתם חוששים שלא תוכלו לעמוד בהחזרים, זכרו שהמשכנתא היא הלוואה גמישה ואפשר לבצע מחזור משכנתא בכל עת, או לבקש לפרוס מחדש את המשכנתא. נוסף על כך, אפשר לחלק אותה לשני חלקים, כאשר החלק הראשון משולם בתקופה קצרה והחלק השני נפרס לאורך תקופה ארוכה יותר. 

בחירת כמה מסלולי משכנתא 

עידו עוז מבהיר כי אחת הדרכים להוזיל את הריביות היא בחירת כמה מסלולי משכנתא בהלוואה אחת. אם בחרתם במסלול בריבית משתנה, ייתכן שהיא תשתנה לרעתכם. עדיף שמסלול בריבית משתנה לא יכיל את כל סכום המשכנתא, וכדאי לחלק אותה למסלולים שונים שבהם אין פגיעה בריבית, כמו מסלול צמוד מדד, מסלול בריבית משתנה ומסלול בריבית קבועה. 

בדיקת זכאות להלוואה ממשרד השיכון

לא כולם זכאים להלוואה ממשרד השיכון, אך עידו עוז ממליץ לבדוק את האפשרות לקבל ממנו הלוואה בסכום גבוה ככל האפשר, משום שתנאי ההחזר שלהם יהיו לרוב נוחים יותר. כך תוכלו לקחת מהבנק הלוואה נמוכה יותר וגם הריבית תקטן. 

אל תתביישו להתמקח

אולי תתפלאו לשמוע, אך אפשר לנהל משא ומתן מול הבנקים. קניית בית היא הגשמת חלום שלכם ואחת מהעסקאות הגדולות ביותר שתבצעו בחייכם. עידו עוז מבהיר שאפשר להתמקח עם הבנקים כדי לקבל ריבית משתלמת יותר על המשכנתא. 

התייעצו עם גורם מומחה

יועץ אובייקטיבי ומקצועי שלא מגיע מטעם בנק כלשהו, והוא בעל ידע והבנה בנקאיים וכלכליים, יכול לעזור גם בהוזלת הריבית. עידו עוז מסביר כי עזרה חיצונית לשם לקיחת משכנתא יכולה להיות מועילה מאוד, ועדיף להשקיע כסף ביועץ שיעזור להוריד את הריבית ולהגיע לעסקה המשתלמת ביותר לכם. 

קבעו פגישה בבנק כמה שיותר מוקדם

אם אתם צריכים את המשכנתא מחודש אפריל, התחילו קבעו פגישה בבנק כבר בחודש ינואר. עידו עוז מבהיר שהבנקים מעוניינים שתבואו קרוב ככל האפשר למועד לקיחת המשכנתא, כך תהיו לחוצים יותר ותסגרו עסקה במחיר לא משתלם. אם תגיעו כמה חודשים מראש לפגישת התרשמות והכרת המסלולים השונים, תוכלו להרכיב תמהיל משכנתא מדויק בשבילכם. על הריביות כדאי לדבר כחודש לפני לקיחת המשכנתא, ולפני כן אפשר לבקש הצעות מחיר שישמשו אתכם מול הבנקים המתחרים.

לסיכום

כדי לסגור את העסקה המשתלמת ביותר, עידו עוז נותן כמה טיפים שיעזרו לכם להוריד את מחיר המשכנתא והריביות. כדאי לקבוע פגישה בבנקים כמה שיותר מוקדם ולהשוות הצעות מחיר, לבחור כמה מסלולי משכנתא, להקטין את תקופת ההחזר ככל האפשר ולא להתבייש להתעקש ולהתמקח. צעדים אלו יכולים לגרום לבנק להתגמש לטובתכם ולספק לכם הצעת משכנתא טובה יותר.