צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

כמה דברים שכדאי לכם לדעת על גידול כלבים בעיר

אומרים שאפשר להוציא את הכלב מהטבע, אבל אי אפשר להוציא את הטבע מהכלב. טוב, אולי אף אחד לא ממש אומר את זה, אבל העובדה היא שהמעבר ממרחבים טבעיים לתנאי החיים העירוניים הם לא ממש קערת המים של הכלב שלכם.

החיים בעיר הם לחוצים, רועשים, מזוהמים וחמים מידי עבורם – כל וטרינר עירוני יעיד על כך שסוגי התחלואה והיקפיה בקרב הכלבים האורבניים, שונים מאלה שפוגש הווטרינר הכפרי. בין אם מדובר בהשמנת יתר עקב פעילות גופנית מופחתת (למרות שבעיר רביצה על הספה נחשבת לספורט), בבעיות מפרקים עקב ירידה ועליה במדרגות, בחרדה כתוצאה מהצפה חושית של רעשים וריחות, באלרגיות הנובעות מזיהום אויר ובפגיעה בכפות הרגליים כתוצאה מהליכה על אספלט חם ועל משטחים מרוצפים.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

אז בואו נעזור להם לחיות לצידנו בעיר

הכלבים שלנו מביאים לחיינו מעט מהמגע האהוב של הטבע, אז בואו נהיה חברים ונעזור להם לסבול קצת פחות ולחבב קצת יותר את החיים לצידנו בעיר.

  • יותר פעילות גופנית וטיולים ביחד, רצוי על משטחים טבעיים ורכים
  • טיפול וטרינרי מיטבי
  • והכי חשוב – תזונה מתאימה! פנינו לד"ר דיוויד רוזנבלט, רופא וטרינר, בשביל לקבל ממנו מספר דגשים לתזונה בריאה לכלבים, ואלו היו הדגשים שהוא שיתף עמנו:

"הגבלה קלורית ותזונה בעלת איזון נכון בין חלבון, שומן ופחמימות מסייעת במניעת השמנת יתר.
תוספת אבץ במידה בטוחה, מסייעת בין היתר לתמיכה בבריאות העור והפרווה בכלל ובכפות הרגליים בפרט.
שימוש בצמחי מרפא בעלי השפעה מרגיעה, כגון קמומיל ופסיפלורה. במחקר המשווה בין חיות מחמד עירוניות וכפריות**, נמצא כי 70% מהבעלים של חיות מחמד אורבניות מדווחים על רמות גבוהות יותר של סטרס בהשוואה ל-55% מהכלבים ול-40% מהחתולים בסביבה כפרית.
תוספת של פרו-ביוטיקה לחיזוק המערכת החיסונית ושיפור פעולת מערכת העיכול.
הוספת גלוקוזאמין וכונדרואיטין לתמיכה בבריאות המפרקים.
איזון בין חומצות שומן חיוניות ממשפחת האומגה 3 לבין חומצות שומן מסוג אומגה 6, לסיוע בתהליכים דלקתיים במפרקים ובעור ולהקלה על תופעות אלרגיות הנפוצות פי 3 אצל כלבים אורבניים".

ועכשיו, זה גם מדעי…

עקרונות תזונה אלה, עמדו לנגד עיניהם של מומחי חברת ביופט – וטרינרים ותזונאים מובילים מצרפת, בלגיה וישראל, כאשר חיפשו את הפורמולה המותאמת במדויק לצרכים הייחודיים של כלבים  אורבניים. המאמץ הניב את  'אורבן צ'ויס' – סדרת מזונות וחטיפים בריאים, מזינים ומשובחים, המבוססים על מקורות טבעיים. זוהי הפעם הראשונה שבה הותאמו הפורמולות במדויק עבור חיות מחמד אורבניות שעד היום לא התחשבו בצרכיהן המיוחדים.

נוסחת ה-Daily Protection הבלעדית לאורבן צ'ויס מביאה לידי ביטוי 3 יתרונות מובילים לבריאות גופו ונפשו של הכלב האורבני:

SAFE WEIGHT – יחס מאוזן בין חלבון, שומן ופחמימות ותוספת L קרניטין וסיבים תזונתיים, שמסייעים לשמור על משקל תקין, גם בהיעדר תנועה מספקת.

CALMING – פרוביוטיקה, מזונות-על וצמחי מרפא (SD3) שתורמים להפחתת מתחים ולתחושת רוגע.

DELICATE PAWS שילוב ייחודי של אבץ, אומגה 3 ואומגה 6, כורכום, ספירולינה וצמחי מרפא נוספים, שתורמים להפחתת הגירויים ולשמירה על בריאות העור והפרווה מפגעי זיהום האוויר ולשמירת כפות הרגליים משחיקה על משטחי האספלט החמים.

אורבן צ'ויס – פורמולה ייחודית עם כל מה שהכלב צריך

הפורמולה הייחודית של אורבן צ'ויס, אשר פותחה על ידי החוקרים מבוססת על מרכיבים טבעיים ואיכותיים ומועשרת במינרלים, ויטמינים, מזונות-על, חומצות שומן חיוניות ותוספים תזונתיים:

  • חיידקים פרוביוטיים לחיזוק מערכת החיסון ומערכת העיכול של הכלב ולהפחתת תהליכים דלקתיים.
  • מגוון רחב של מזונות-על, העשירים במעכבי חמצון ותורמים להתמודדות עם הסביבה האורבנית וזיהום האויר, כגון: ספירולינה, תרד, ברוקולי, חמוציות ואוכמניות. 
  • חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 ואומגה 6 התורמות לבריאות העור והפרווה
  • ויטמינים המעודדים ספיגה של ברזל ובכך מגנים על פרוות הכלב מפני נזקי הסביבה ומסייעים במניעת נשירה. 
  • טאורין – חומצה אמינית, ההכרחית לשמירה על בריאות הלב.
  • גלוקוזמין וכונדרואיטין המסייעים בשמירה על בריאות המפרקים.
  • L  קרניטין המסייע לקצב חילוף חומרים תקין.
  • מתכון הגדילה שלנו מותאם להתפתחות הקוגניטיבית של גורים.
  • חומצת שומן מסוג DHA וEPA במתכון לגורים, להתפתחות תקינה של המוח.

וחשוב לא פחות, אורבן צ'ויס זה אוכל גורמה אמיתי כמו שמתאים לפודיז בעיר הגדולה. מזונות לחים, תבשילים, וגם חטיפים עם לפחות 60% בשר ועשירים בסופר-פודס.

כלב מגזע גדול? בינוני? כלבה פצפונת? גורים צעירים? כלבה מיניקה? כלב מזדקן? מחשבון התזונה האורבנית של אורבן צ'ויס יגיד לך בדיוק מה מתאים לכלב שלך.
והנה עוד כמה דברים מעניינים על Urban Choice >>